2015-04-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Säg inte det jag kände av en halv 7,5mg när jag var färsk. Man kan ju testa 5mg första kvällen sen 10mg nästa gång. Mycket riktigt är det slöseri med piller att hålla på och fylla på samma kväll, iaf för mig.
Haha nu pratar du som om jag aldrig varit "färsk" Kommer ihåg när jag fick mina första 7,5 mg,tog tabletten ca 23:00 på kvällen och tänkte "kommer säkert inte känna något" men det kändes ungefär som att vara lite onykter! Riktigt skön känsla,saknar det...
Citera
2015-04-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Haha nu pratar du som om jag aldrig varit "färsk" Kommer ihåg när jag fick mina första 7,5 mg,tog tabletten ca 23:00 på kvällen och tänkte "kommer säkert inte känna något" men det kändes ungefär som att vara lite onykter! Riktigt skön känsla,saknar det...
Har aldrig känt så på en 7,5:a, antar att det är individuellt.
Tog en alldeles nyss, hoppas på lite skönhetssömn.
Citera
2015-04-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag undrar hur många det är som äter z-analoger dagligen, även enligt ordination, som omedvetet har dagabstinenser... Jag har ätit ett bra tag mer eller mindre dagligen och har mått konstigt under denna tid och har därför börjat experimentera och notera kring dos och mående. Helt klart mår jag sämre dagen efter jag ätit framför allt Imovane och ju mer jag äter desto sämre mående. Det räcker med en tablett 7,5mg för att jag ska känna av abstinensen dagen efter och den blir tre gånger värre om jag tar 15mg.

Börjar oftast på eftermiddagen och består av svettningar, muskelvärk, depression, ångest, oro, att det kliar på kroppen, orolig mage, overklighetskänslor etc. Jag har därför kommit till insikt med att jag helt måste sluta äta medicinen och hitta alternativa metoder till sömn.

Till er som äter det regelbundet och mår dåligt på dagen/kvällen, fundera på om det kan vara sömntabletten du äter på kvällen som orsakar detta. Potenta saker detta helt klart...

Har tänkt exakt samma sak och för att svara på din retoriska fråga är min teori att ganska många är oanade varför de mår kass. Har haft både Stilnoct och Imovane på recept och skött konsumtionen, aldrig käkat mer än ordinerat etc. men upplever ibland exakt det du beskriver trots att det inte rör sig om längre perioder. Om det är dagsabstinens eller bieffekter låter jag vara osagt men bara för att halveringstiden är kort är inte dessa preparat harmlösa.
Citera
2015-04-15, 21:33
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag undrar hur många det är som äter z-analoger dagligen, även enligt ordination, som omedvetet har dagabstinenser... Jag har ätit ett bra tag mer eller mindre dagligen och har mått konstigt under denna tid och har därför börjat experimentera och notera kring dos och mående. Helt klart mår jag sämre dagen efter jag ätit framför allt Imovane och ju mer jag äter desto sämre mående. Det räcker med en tablett 7,5mg för att jag ska känna av abstinensen dagen efter och den blir tre gånger värre om jag tar 15mg.

Börjar oftast på eftermiddagen och består av svettningar, muskelvärk, depression, ångest, oro, att det kliar på kroppen, orolig mage, overklighetskänslor etc. Jag har därför kommit till insikt med att jag helt måste sluta äta medicinen och hitta alternativa metoder till sömn.

Till er som äter det regelbundet och mår dåligt på dagen/kvällen, fundera på om det kan vara sömntabletten du äter på kvällen som orsakar detta. Potenta saker detta helt klart...

Jag har käkat imovane i nästan 3år dagligen och jag känner inga som helst abstinenssymptom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Har aldrig känt så på en 7,5:a, antar att det är individuellt.
Tog en alldeles nyss, hoppas på lite skönhetssömn.

Jag känner absolut av en 7.5mg imo, blir helt lugn och ångestfri. Jag känner till och med av en halv imovane och då har jag ändå käkat det nästan dagligen i typ 3år.
Citera
2015-04-15, 21:54
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Har tänkt exakt samma sak och för att svara på din retoriska fråga är min teori att ganska många är oanade varför de mår kass. Har haft både Stilnoct och Imovane på recept och skött konsumtionen, aldrig käkat mer än ordinerat etc. men upplever ibland exakt det du beskriver trots att det inte rör sig om längre perioder. Om det är dagsabstinens eller bieffekter låter jag vara osagt men bara för att halveringstiden är kort är inte dessa preparat harmlösa.

Jag har funderat på det också om det må röra sig om bieffekter... det som talar för detta är att det avtar på bara ett par dagar om jag håller uppe. Å andra sidan är det precis samma symptom som en klassisk benso-at, om än mildare. Vad som också talar för det är att symptomen försvinner så fort jag tar en tablett kvällen efter. Oavsett vad det är tror jag många tar tabletten för att de mår dåligt, men mår dåligt för att de tar tabletten.

Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag har käkat imovane i nästan 3år dagligen och jag känner inga som helst abstinenssymptom.

Ja, det är märkligt hur individuellt det kan vara det där. Har du provat att ta mer än en tablett och känner du i så fall inte heller av det dagen efter?
Senast redigerad av populopidus 2015-04-15 kl. 22:00.
Citera
2015-04-15, 21:58
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Kommer jag få någon abstinens om jag käkat 15mg imovane varje kväll i 5 dagar samt även 1-2mg xanor i 3 dagar. Har ej tagit något idag men känner inget direkt endast lite ångest kanske och deppighet. men jag menar det fysiska typ extrema sömnstörningar, svettningar och huvud/nackvärk samt total orkeslöshet. Jag har slutat med benzo och imovane förr efter typ 6 månader och 1 månad det har varit ett rent helvete

Normalt sett tar jag bara benzo 1-2 ggr i veckan och aldrig flera dagar på raken men förra veckan händ e en jobbig grej.

Jag säger nej då jag ätit samma mängd och mycket mer i över 10år och blir inte abstinent. Har ätit Imovane i sen 2002. Mår dåligt pga sömnbristen men annars så e det cool när jag har uppehåll. Har allt på recept Alprazolam vid ångest. Flunitrazepam,Imovane för att somna och Propavan och Theralen för att jag inte ska vakna direkt när insomnings går ur. Känns lite wierd att ens dessa frågor kommer upp. Men vissa verkar bli beroende av kaffe så varför inte?

mvh
Citera
2015-04-16, 18:41
Medlem
insectqueens avatar
Har ett halvt glas vin och 2st lättöl 2,2% 33cl, hur många tabletter ska jag ta för att bli soft mosig?
Citera
2015-04-16, 19:16
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Har ett halvt glas vin och 2st lättöl 2,2% 33cl, hur många tabletter ska jag ta för att bli soft mosig?

Är det 7,5 mg? Skulle börja med 5st.
Citera
2015-04-16, 19:48
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Är det 7,5 mg? Skulle börja med 5st.

5? okej tar tre till då, tack för rådt.
Citera
2015-04-16, 23:55
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
5? okej tar tre till då, tack för rådt.

Följde rådet och slängde på en flaska vin..... det går bra nu...jag är mosig och ändå skarp!!!

Tack dumma FlashBack för era goda råd
Citera
2015-04-17, 00:54
Medlem
Skull-Kids avatar
Börja med 37,5mg Jaja, vill du fucka upp toleransen så kör.
Citera
2015-04-17, 11:41
Medlem
Citat:
Följde rådet och slängde på en flaska vin..... det går bra nu...jag är mosig och ändå skarp!!!

Tack dumma FlashBack för era goda råd
Du skriver för bra för att vara flöddrad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in