Citat:
Ursprungligen postat av
Mo
Har tänkt exakt samma sak och för att svara på din retoriska fråga är min teori att ganska många är oanade varför de mår kass. Har haft både Stilnoct och Imovane på recept och skött konsumtionen, aldrig käkat mer än ordinerat etc. men upplever ibland exakt det du beskriver trots att det inte rör sig om längre perioder. Om det är dagsabstinens eller bieffekter låter jag vara osagt men bara för att halveringstiden är kort är inte dessa preparat harmlösa.
Jag har funderat på det också om det må röra sig om bieffekter... det som talar för detta är att det avtar på bara ett par dagar om jag håller uppe. Å andra sidan är det precis samma symptom som en klassisk benso-at, om än mildare. Vad som också talar för det är att symptomen försvinner så fort jag tar en tablett kvällen efter. Oavsett vad det är tror jag många tar tabletten för att de mår dåligt, men mår dåligt för att de tar tabletten.
Citat:
Ursprungligen postat av
kool-g-rap
Jag har käkat imovane i nästan 3år dagligen och jag känner inga som helst abstinenssymptom.
Ja, det är märkligt hur individuellt det kan vara det där. Har du provat att ta mer än en tablett och känner du i så fall inte heller av det dagen efter?