2015-04-12, 15:35
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
1. Propavan har en halveringstid på 8timmar. (Källa fass) Så dåsigheten på den sitter ju i rätt länge dagen efter, likväl som "härliga" theralen gör^^ Dock är det ju inte så där jätte intensivt.. eller mer den där jobbiga tröttheten, eller som folk gärna beskriver det som lite zombie hehe. Tycker jag i alla fall. Fast för mig funkar inte propavan för jag får myrkrypningar/restlessegs av den. Så jag har theralen för att när man väl somnar iaf kunna sova tyngre till kombo med insomnings tabl. Men behövs ju en rätt stor dosering. (Men det är ju fasen drygt med just den där dåsigheten dagen efter Man vill ju vara pigg när man vaknar. Inte tvärtom!)

2. Asså att ta stilnoct igen när man vaknar och sen ska upp bara några timmar senare låter ju crazy. Då sitter det ju lätt kvar när man ska upp sedan, om man ska upp hyffsat tidigt i alla fall!

Lite oftopic: Jag typ felanvänder det lite,eller missbrukar hrmf) kalla det vad man vill (jag tycker felanänvänder låter bättre naturligtvis Hur som helst kan jag ibland ta lite av "hästdoser" hehe. Och hade en gång tagit rätt mkt mellan 00-05, klockan ringde 07 för skulle tvätta (trodde jag, hade tagit fel på dag)... jag var tok väck. Minns knappt ens att ja var ner till tvättstugan. Var först senare vid kl 9 (hade gått upp och lagt mig igen och klockan ringde på nytt vid då jag skulle till skolan sen). Då jag såg mina tvättpåsar, så började jag återfå minnet i luckor om att ja varit ner i tvättstugan och insåg efter ett tag att ja mött någon granne där nere också.. måste ju sett hel tokig och borta ut! Dock var jag i skolan vid 10 och då var jag normal. Och då hade jag dratt i mig en heeel del. Men då är jag van, och har ordnat till mig en rätt ordentlig tolerans mot stilnoct! Sorry för den utsvävningen (typiskt mig!) Har inget bättre för mig än sitta på fb

Men däremot har stillisar en rätt så kort halveringstid jämfört med tex. imovane. (Halveringstid verkar du ju ha koll på vad det är, men ifall att så är det ju den tid det tar för läkemedlet att i kroppen brytits ned till halva mängden!)
Stilnoct tar då för att halveras i kroppen: ca 0,8-3,2 timmar
Medan Imovane: ca 4,5 respektive 7,4 timmar.

Men sedan är ju allt sådant ändå individuellt.
Och ju mer van, ju mindre påverkad blir man ju. Alla påverkas olika, mindre mer effektivt osv men det vet du ju säkerligen

MEN så här står det ju faktiskt på fass om stilnoct ändå:
"Fordonsförare och maskinoperatörer måste varnas för att det, liksom i fall med andra hypnotika, kan finnas risk för dåsighet, förlängd reaktionstid, yrsel, sömnighet, dimsyn/dubbelseende och minskad uppmärksamhet samt sämre körförmåga morgonen efter behandlingen (se avsnitt Biverkningar). För att minimera denna risk, rekommenderas en viloperiod på minst 8 timmar mellan intag av zolpidem och bilkörning, maskinanvändning och arbete på hög höjd."

Men har du testat imovane? Det har du va? Dem ligger ju längre i kroppen och ska ju förhindra mer uppvaket? Nitro funkade ju inte bra har du sagt. Nästa steg är ju då flunitrazepam... men skrivs ju inte ut så lättvindigt precis.

Jesus vad jag skriver långt. Måste skärpa till mig. Sorry.

Haha ingen fara
Nej, precis propavan suger i det avseendet att man blir dåsig i princip halva dagen. Och ja, jag har testat imovane, men vart hyper när jag tog det och fick jättemycket ångest:S Testade fyra ggr innan jag slutade, och fick samma effekt varje gång.. SÅ nej imovane var verkligen inte min grej..

Och när jag tog stilnocten två gånger som läkaren sade, så vart ju jag helt trög i skallen, jag tog en tablett vid fyra och vaknade vid sju(tycker om att vakna 7-9). Så ska berätta imorgon att det kommer inte fungera i längden. För hur ska jag kunna leva ett normalt liv isf, visserligen sover jag ju då i åtta timmar, vilket är bra,men då återstår resterande halveringstid på stilnocten vilket kan medföra att jag ej kan köra fordon( vilket jag gör) och får minnesluckor osv va?

Sedan har jag enbart testat nitrapezam, sov INGENTING. Sedan har jag tagit det med propavan 50 mg, sov lite bättre, men dåsigheten dagen efter är ju ännu mer brutal när jag haft nitra. Och att enbart ta stilnoct gör att jag sover bara fyra timmar, sedan är jag vaken sedan ett tag, och om jag har tur somnar jag om efter två-tre timmar i någon timme. Med andra ord ingen bra sömn..

Så då kanske flunitrazepam är en lösning? Dock efter det jag läst och hört verkar den ju fucked up, våldtäktsdrog och grejer?? Är det bara skitsnack eller vadå? Blir man våldsam av den eller?..
Senast redigerad av maskrooos 2015-04-12 kl. 15:37.
Citera
2015-04-12, 16:21
Medlem
absinthiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Haha ingen fara
Nej, precis propavan suger i det avseendet att man blir dåsig i princip halva dagen. Och ja, jag har testat imovane, men vart hyper när jag tog det och fick jättemycket ångest:S Testade fyra ggr innan jag slutade, och fick samma effekt varje gång.. SÅ nej imovane var verkligen inte min grej..

Och när jag tog stilnocten två gånger som läkaren sade, så vart ju jag helt trög i skallen, jag tog en tablett vid fyra och vaknade vid sju(tycker om att vakna 7-9). Så ska berätta imorgon att det kommer inte fungera i längden. För hur ska jag kunna leva ett normalt liv isf, visserligen sover jag ju då i åtta timmar, vilket är bra,men då återstår resterande halveringstid på stilnocten vilket kan medföra att jag ej kan köra fordon( vilket jag gör) och får minnesluckor osv va?

Sedan har jag enbart testat nitrapezam, sov INGENTING. Sedan har jag tagit det med propavan 50 mg, sov lite bättre, men dåsigheten dagen efter är ju ännu mer brutal när jag haft nitra. Och att enbart ta stilnoct gör att jag sover bara fyra timmar, sedan är jag vaken sedan ett tag, och om jag har tur somnar jag om efter två-tre timmar i någon timme. Med andra ord ingen bra sömn..

Så då kanske flunitrazepam är en lösning? Dock efter det jag läst och hört verkar den ju fucked up, våldtäktsdrog och grejer?? Är det bara skitsnack eller vadå? Blir man våldsam av den eller?..

Flunitrazepam såldes under namnet Rohypnol innan. Blandat med alkohol kan man bli våldsam ja och den har används av svin för att droga ner tjejer och våldta. Så den har dåligt rykte pga det. Vi var ett gäng som satt och spelade playstation en gång och en av polarna hade druckit och tagit ett gäng rohypnol piller. Det slutade med att han slängde ut hela playstationet och några blomkrukor från balkongen när han förlorade. Sen gav han sig på oss och skulle slåss med hela gänget så vi fick hålla fast honom tills han lugnade sig.

Men om man låter bli att överdosera och blanda med sprit så är det säker en bra medicin.
Citera
2015-04-12, 16:26
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinthium
Flunitrazepam såldes under namnet Rohypnol innan. Blandat med alkohol kan man bli våldsam ja och den har används av svin för att droga ner tjejer och våldta. Så den har dåligt rykte pga det. Vi var ett gäng som satt och spelade playstation en gång och en av polarna hade druckit och tagit ett gäng rohypnol piller. Det slutade med att han slängde ut hela playstationet och några blomkrukor från balkongen när han förlorade. Sen gav han sig på oss och skulle slåss med hela gänget så vi fick hålla fast honom tills han lugnade sig.

Men om man låter bli att överdosera och blanda med sprit så är det säker en bra medicin.
Fungerar den bra mot sömn?
Citera
2015-04-12, 16:27
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Fungerar den bra mot sömn?

Du är riktigt i frågetagen i dag...?

Man blir väl mer eller mindre utslagen av den. Så nog funkar det.
Citera
2015-04-12, 16:31
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du är riktigt i frågetagen i dag...?

Man blir väl mer eller mindre utslagen av den. Så nog funkar det.
Fungerar den bättre än nitrapezam?
Citera
2015-04-12, 16:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Fungerar den bättre än nitrapezam?

Sånt kan ju vara individuellt, svårt att veta innan. Man får prova sig fram...
Citera
2015-04-12, 16:37
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Sånt kan ju vara individuellt, svårt att veta innan. Man får prova sig fram...
Men är fluni eller hur det stavas starkare än nitra?
Citera
2015-04-12, 16:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Men är fluni eller hur det stavas starkare än nitra?

Hhe, nu försöker vi hålla oss On-Topic...?

(FB) Rohypnol (flunitrazepam) fanclub

Kolla inlägg nummer två.
Citera
2015-04-12, 18:03
Medlem
rochsteins avatar
Har ni sett runda ca 3-4 mm och platta imovane/zopiclon ? Köpte en karta av dessa o kände inte ett skit. Det var inte 5 mgarna.
Citera
2015-04-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Har ni sett runda ca 3-4 mm och platta imovane/zopiclon ? Köpte en karta av dessa o kände inte ett skit. Det var inte 5 mgarna.
Zopiklon är runda(7,5 mg),vet att 5 mg är som du beskriver,men det var ju inte 5 mg så..
Citera
2015-04-12, 18:53
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Zopiklon är runda(7,5 mg),vet att 5 mg är som du beskriver,men det var ju inte 5 mg så..

Ok tack! Trodde alla 7,5or var ovala o 5orna små o runda.
Citera
2015-04-13, 12:12
Medlem
No6s avatar
Kommer jag få någon abstinens om jag käkat 15mg imovane varje kväll i 5 dagar samt även 1-2mg xanor i 3 dagar. Har ej tagit något idag men kännr inget direkt endast lite ångest kanske och deppighet. men jag menar det fysiska typ extrema sömnstörningar, svettningar och huvud/nackvärk samt total orkeslöshet. Jag har slutat med benzo och imovane förr efter typ 6 månader och 1 månad det har varit ett rent helvete

Normalt sett tar jag bara benzo 1-2 ggr i veckan och aldrig flera dagar på raken men förra veckan händ e en jobbig grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in