Citat:
Ursprungligen postat av
Ahel
Allrightz läst genom lite här, hur ska man trappa ner på imovane etc när man ätit det sålänge varje dag? Aldrig ansett mig som beroende men är nog dunder beroende då de gick 2 nätter utan och jag bytte lakan konstant, jag ringde upp folk helt sonika och mena på att folk var ute efter mig och att jag var tvungen att flytta..gardera mig med allt möjligt..fick nya och åt dom..blev smart igen och kom då på att det är CB som är påväg ut ur kroppen och de som gjorde mig galen, aldrig misstänkt min lilla oskyldiga nattmedicin

började med insomningstabletter pga att haschavvänjning (rekommenderat) sa till läkare att jag låg lite nojjig när jag tog tabletterna och hade handen för pulsen, då skriver de ut lugnande, som jag också tar jämnt nuförtiden så nu sitter man med alla tre problem helt plötsligt. Finns inget av det kan jag gå ner och ta en vodka flaska men det är inget vidare alls..har ingen strategi nu längre utan nu måste jag ta benzo på morgonen, e.m,kväll..måste ta stilnoct för att sova och det har inte hjälpt mot mitt CB problem alls då jag älskar CB och det är min speciella egentid, min motivation för dagen då jag vet att när jag kommer hem så.... Strategi? Detta har uppenbarligen gått fel, ursäkta boken fick en plötslig insikt
Jag satt i exakt lika sits när jag skulle sluta med CB efter att ha rökt dagligen i flera år.
Jag började käka benso dagtid och insomningstabletter till kvällen, men det var ingen bra lösning, iallafall inte långsiktigt. Visst blev jag hjälpt av benson, men det tog inte många veckor innan man blev psykiskt beroende av det istället.
Suget efter CB är borta, när jag får drogsug är det benso, men det är mer hanterbart än CB-suget tycker jag eftersom jag aldrig varit torsk på benso.
Jag kan faktiskt rekommendera att byta ut benson mot Neurokan (Johannesört extrakt), det hjälpte mig rätt bra mot pulsen/stressen som man kan få efter att ha rökt mycket cannabis en längre period.
Jag trodde inte att ett naturläkemedel kunde fungera, men Neurokan i kombination med Magnesium hjälpte så in i helvete. Det johannesört gör är att sänka utsöndringen av stresshormonet kortisol, magnesiumet får musklerna att slappna av.
Det är ju inte lika starkt som benso, långt ifrån, men det hjälper mot det fysiska och därmed i viss mån det psykiska (stressen).
Jag är inte helt fri från sömntabletter än. Jag försöker att ta det max 1-2 gånger i veckan, helst mindre än så. Kan säga att sömnen sakta men säkert blivit bättre, det gäller att man är beredd att ligga sömnlös några nätter och ge fan i pillren hur gärna man än vill. Jag tycker du kan käka sömntabletter varje kväll tills du pissar negativt på en 50nmg THC-sticka.
Sen så börjar du trappa ner med sömntabletterna när du pissar negativt på en 50nmg drogsticka. Det finns THC 50nmg stickor för 39kr/st på internet.
Benson råder jag dig att vara VÄLDIGT försiktig med, men den kan faktiskt vara jäkligt bra att ha när man slutar med CB. Men käka den inte mer än 1-1,5 månad.
Vet inte vilken benso du äter, men kan tänka mig att det är Sobril (oxazepam). Det är inte så jobbigt att sluta med den efter bara 1-1.5 månad, men jag rekommenderar dig ändå att trappa ner den (ta minimal dos i en vecka, vid behov, och klipp sen HELT). Ersätt benson med Neurokan och Magnesium (jag kör märket Solgar på magnesium, köp inget skitmärke på ICA, gå på hälsokost/life).
Skriv en lista över varför du vill sluta med CB, det är enkelt att gå tillbaka i gamla invanda mönster för hjärnan lurar en att det "var ju inte så farligt"/"det är bara en växt" osv osv. Vill ännu en gång varna för risken att ersätta ett beroende med ett annat. Du måste hitta saker att ersätta CB med, laga god mat, läs böcker osv.
Kan även rekommendera öppenvården, har bara bra saker att säga om den.
Ingen där dömer dig, utan förklarar i detalj vad det är du går igenom, varför kroppen och skallen reagerar på det sätt den gör. Det hjälpte oerhört!!!
Lycka till! Skicka PM om du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
zlatanärkung
1 month ago:
Fuckade ur på stillisar tsm med stora mängder alkohol.
Inte det klokaste - men man känner ju alltid innan: "Äääh, detta fixar jag."
Jag som är en hyvens kille, men med så många långa år av all typ av droganvändning och diverse blandningar - så borde jag hålla mig hyfsat i kontroll.
MEEEEEN så vaknar man upp 6 timmar senare i baksätet av en polisbil, där en vänlig kvinna berättar att "du ska till S:t Görans beroendeklinik".
"Jaahaa. Hur hittade ni mig?" frågade ja. "Ja, alltså, du var typ inne och satt på en bänk. I någon klädebutik, kl 06:30. Och sjöng lite för högt. När vi kom fram hade du totalt somnat."
Ja. Detta vara bara en liten story som ännu en gång bevisar att alkohol och stillisar will almost always make you completely retarded.
Today:
Efter detta har jag varje gång tänkt på stilnoct och fått kväljningar. Äcklad av dom liksom. Det har blivit betingat liksom. Men samtidigt har jag nu mått väldigt dåligt (GAD) och kan inte dämpa det med alkoholen som totalt förstör möjligheten till ett fräscht, hälsosamt och produktivt liv. Dessutom har min läkare ingen lust att skriva ut benzo - inte "än i alla fall".
Därför tänkte jag prova att dosera på bästa möjliga sätt dessa stillisar jag har. För nu kan jag inte vänta längre på att få det jag vill ha utskrivet utskrivet.
Idag: 3x5mg Zolpidem utspridda mellan 14:30 17:30. Och ångesten är så gott som borta. Och jag känner mig normal! Jag orkar mig liksom upp ur sängen i alla fall och är inte orolig för varje lite jävla grej. Ta tag i det jobbiga, inte "sopa det under mattan" - både bokstavligt och bildligt.
Vad tror ni? Kommer toleransen stiga markant och snabbt?
Är det en dum idé att försöka köra zolpidem, denna insomningstablett, för detta ändamål?
Skönt att få skriva av sig lite i alla fall.
Z
Been there, done that. Ditt missöde var dock väldigt lindrigt jämfört med mitt, du hade ändå rätt tur. Käkar imovane vid behov nu istället, kommer aldrig mer röra stilnoct.
Du ska INTE käka stilnoct på dagtid och du är INTE normal. Sluta med det direkt, även fast det hjälper mot ångesten för stunden. Beställ hellre hem benso svart, du får 10mg's diazepam för 10-12kr/st om du köper ett hundrapack av märket Galenika (bra märke).
Köp en pillerdelare på apoteket och börja på 5mg, 10mg är faktiskt rätt mycket. Det bästa vore så klart Sobril (oxazepam) OM du nu ska käka benso, men den finns inte tillgänglig på nätet i så stor utsträckning så därför rekommenderar jag diazepam.
Inte för att jag rekommenderar benso som någon långsiktig lösning, men det är mycket bättre än att käka Stilnoct på dagtid. Vet inte om du lämnar urinprover, då är det ju jäkligt dumt att käka diazepam för läkaren kanske blir sur, det är en avvägning du måste göra själv.
Lycka till!