2022-08-02, 12:29
Medlem
Skrev fel. Jag för anteckningar när jag tagit imovane. Framkommer där att jag blev för personlighetsförändrad av 2 imovane. Närstående reagerade på mitt beteende.. mer förvirrad..
Citera
2022-08-02, 16:50
Medlem
TechoNisses avatar
Tänkte kolla,
(Har fått tag i zopiklon(Imovane 7.5mg)
Och tog en igår, gjorde misstaget som jag har som vana med blåbär att lägga dom under tungan o sen svälja. Detta smakade bäver verkligen men de funkade de med)
Nu till min fråga, äre bättre att svälja dom hela? Och hur lång tid tar de innan jag kan somna? Samt tom eller mat i magen?
Citera
2022-08-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TechoNisse
Tänkte kolla,
(Har fått tag i zopiklon(Imovane 7.5mg)
Och tog en igår, gjorde misstaget som jag har som vana med blåbär att lägga dom under tungan o sen svälja. Detta smakade bäver verkligen men de funkade de med)
Nu till min fråga, äre bättre att svälja dom hela? Och hur lång tid tar de innan jag kan somna? Samt tom eller mat i magen?
Spelar ingen roll om du lägger dem under tungan eller sväljer dem då effekten kommer så fort ändå. Personligen så svalde jag dem snabbt då de smakar as.

Mat i magen eller inte verkade inte ha så stor betydelse det heller. Möjligtvis kan det påverka en aning hurpass snabbt de slår på men ytterst marginellt skulle jag säga.
Citera
2022-08-03, 07:17
Medlem
TechoNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Spelar ingen roll om du lägger dem under tungan eller sväljer dem då effekten kommer så fort ändå. Personligen så svalde jag dem snabbt då de smakar as.

Mat i magen eller inte verkade inte ha så stor betydelse det heller. Möjligtvis kan det påverka en aning hurpass snabbt de slår på men ytterst marginellt skulle jag säga.
Testade att svälja igår,smakade as fortfarande men mycket bättre än att lägga dom under tungan. Tack för svar
Citera
2022-08-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Individiuellt?
imovane fylla.

Alltså såhär dagen efter var jag nog lika påverkad som vanligt av 22.5 mg imovane. Hänt förut att jag tycker det är för dålig effekt medans jag är påverkad. Sen dagen efter vaknar jag upp till mitt normala nervösa jag o inser att jag bara inbillade mig.
Citera
2022-08-06, 17:59
Medlem
Slutade med zolpidem för typ ett år sedan men idag när jag städade mitt skrivbord så hittade jag en lös tablett (alltså inte i blister, helt lös) i en av lådorna. Tror ni den fortfarande går att använda? Tänkte ha den för att vända tillbaka dygnet nu när semestern börjar ta slut.
Citera
2022-08-06, 21:07
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Slutade med zolpidem för typ ett år sedan men idag när jag städade mitt skrivbord så hittade jag en lös tablett (alltså inte i blister, helt lös) i en av lådorna. Tror ni den fortfarande går att använda? Tänkte ha den för att vända tillbaka dygnet nu när semestern börjar ta slut.

Den går att använda och har knappast tappat någon effekt på den relativt korta tiden.
Citera
2022-08-06, 22:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Tycker jag blir lite låg när jag tagit imo för många nätter i sträck, 7.5 mg. Märker ni av det?
Citera
2022-08-07, 01:22
Medlem
Äre nån som vet är lorazepam likt zopiklon för sömn angående sömnproblem eller är dom väldigt olika, tyckte inte alprazolam va bra när jag tidigare prövade de för sömn 0.25 alprazolam tillsammans med 7.5mg zopiklon
Citera
2022-08-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Insomningsmedicin under dagen. Fixa något bättre.

Benso 2 gånger i veckan kommer inte orsaka några större problem.

Nu tänker jag iofs på Zolpidem ej Zopiklon men Zolpidem är iallafall en utmärkt ångestdämpande. Mycket bättre än de benzo jag tagit (oxascand, stesolid, xanor, lorazepam, iktorivil).

Har tagit dagligen i ca 7 år och den hjälper mig både mot ångesten samt med sömnsvårigheterna. Såklart kräver det mer än 1 tablett dagligen men jag har gått från 15+ till ca 5 om dagen nu vilket känns helt ok.
Citera
2022-08-11, 17:47
Medlem
Psykonaut-s avatar
Har många 7.5 Imovane.
Går de att krossa och snorta, eller är det onödigt?
Citera
2022-08-11, 18:48
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Har många 7.5 Imovane.
Går de att krossa och snorta, eller är det onödigt?
helt onödigt om det inte är depå. tar så kort tid innan dom verkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in