2015-08-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hur länge behöver man hålla uppe för att sänka toleransen på Zolpidem? Ätit det daligen i ett par månader och innan dess 3-5 dagar i veckan i ett halvår kanske.

Fattar att det tar evigheter att nolla den, men för att få nämnbar toleranssänkning, hur många veckor lär krävas?

Jag har 20 mg stilnoct på recept. Precis börjat igen efter två månaders uppehåll, märker ingen toleranssänkning alls.
Citera
2015-08-09, 22:21
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Jag har 20 mg stilnoct på recept. Precis börjat igen efter två månaders uppehåll, märker ingen toleranssänkning alls.

Okej, weird. Hur hög tolerans har du då? "Känner" du något på 20mg eller krävs mer?
Citera
2015-08-09, 23:52
Medlem
Citat:
Okej, weird. Hur hög tolerans har du då? "Känner" du något på 20mg eller krävs mer?

Känner knappt nåt alls, kombinerar med seroquel för att kunna sova men nu måste jag nog höja den också. Tar inte högre doser stilnoct.
Citera
2015-08-10, 00:52
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Har tagit två stycken Stilnoct nu på 5 mg vardera, skulle behöva ta mina Theralen också för det är en SÅN natt nu. Har på burk. Brukar ta 2 st vanligtvis, men tror inte det hjälper denna natten då det är rent av för djävligt. Så vad kan jag ta för att få ett rus o få släppa all skit lugnt o fint och sen somna. Vad ska jag göra? Postade här då jag tror ni är mer kunniga här. Bör nämnas att jag är tungviktare och nog har en högre tolerans. Har 600 mg Lyrica i mig också.

Tacksam för hjälp snarast, innan jag blir fullkomligt tokig. PM går också bra.

Nämnas bör, är för mina smärtor i skallen dels för hjärntumören men också Hortons huvudvärken, inte bara att det är dödligt ont, det ger hemsk ångest o jag dunkade pannan blodig i väggen, nyss.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2015-08-10 kl. 00:55.
Citera
2015-08-10, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Har tagit två stycken Stilnoct nu på 5 mg vardera, skulle behöva ta mina Theralen också för det är en SÅN natt nu. Har på burk. Brukar ta 2 st vanligtvis, men tror inte det hjälper denna natten då det är rent av för djävligt. Så vad kan jag ta för att få ett rus o få släppa all skit lugnt o fint och sen somna. Vad ska jag göra? Postade här då jag tror ni är mer kunniga här. Bör nämnas att jag är tungviktare och nog har en högre tolerans. Har 600 mg Lyrica i mig också.

Tacksam för hjälp snarast, innan jag blir fullkomligt tokig. PM går också bra.

Nämnas bör, är för mina smärtor i skallen dels för hjärntumören men också Hortons huvudvärken, inte bara att det är dödligt ont, det ger hemsk ångest o jag dunkade pannan blodig i väggen, nyss.

Skulle ta två till?
Citera
2015-08-10, 20:06
Medlem
Skull-Kids avatar
tja, På torsdag har jag haft uppehåll i 14 veckor från Xanor, Imovane och opioder. Känns riktigt bra nu när min favoritårstid snart är här. Tänkte testa mig fram försiktigt den 21/8 framför Sinister 2 med 3,75-7,5mg Imovane för att se vart toleransen ligger, ja om de funkar helt enkelt och gör de inte det så förlänger jag helt enkelt uppehållet med ett par veckor till. Enda orsaken till att jag kommer ta är för att prova mig fram helt enkelt, har inga planer på att fastna igen när jag äntligen tagit mig ur, opioder och benzo har jag lagt ner helt.
Men vad jag undrar är om min tolerans fortfarande kommer minska om jag testar mig fram nån gång i månaden för att se vart jag ligger(aldrig mer än 7,5mg)? Eller "resetas" toleransen? Kommer jag känna abstinens om jag bara tar sådär en gång? Det bästa vore ju om de fungerar direkt då kommer jag som max ta en gång i veckan.
Citera
2015-08-11, 19:06
Medlem
populopiduss avatar
En vecka utan Stilnoct nu och i natt var den enda natt jag inte kunde sova (berodde nog mest på värmen). Mår annars mycket bättre än tidigare; klarare i huvudet, mindre nedstämdhet, mindre ångest etc. Kommer i fortsättningen endast använda i nödfall och inte regelbundet.
Citera
2015-08-12, 21:46
Medlem
populopiduss avatar
Efter en veckas planerat upphåll testade jag en SN 10:a och känner tydligt hur toleransen gått ner avsevärd bara på den korta tiden. Nästan lite smått euforisk vilket bara för en vecka sedan krävde minst 2st 10or. Kanske är jag en av dom som inte drabbas lika hårt och på samma sätt av tolerans som dom flesta? Glad är jag i alla fall då jag <3 Stilnoct!

Kom på vad jag älskar med det och det är mycket. Det försätter lite av mitt sinne i drömvärlden vilket gör att man tänker out of the box och ens vanliga problem man gått och ältat under dagen är som bortblåsta och har på något magiskt vis blivit lösta. Detta samtidigt som man är glad och mellow gör att det närmsta man kommer detta helt klart är cannabis.

Vet flera som tar Stilnoct istället för cb pga att de snear på cb vilket inte går att göra i den bemärkelsen av Stilnoct. Effekterna är lika och jag kan hålla med om det. Det enda som skiljer är att motoriken påverkas rejält på Stilnoct samt att om man tar för mycket får man minnesluckor och kan göra skumma saker (hände i början för mig). Annars påverkas man på lika sätt tycker jag, som t ex att musiken blir magisk, skeva tankar, välmående och att om man är flera känner den ökade gemenskapskänslan man kan få på E och syra. Mer psykedeliskt än cb helt enkelt med skuggor som rör sig och liknande, samt ibland en känsla av att nån annan är i rummet (blir inte rädd).

Nu: In i dimman
Senast redigerad av populopidus 2015-08-12 kl. 22:34.
Citera
2015-08-14, 00:13
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Efter en veckas planerat upphåll testade jag en SN 10:a och känner tydligt hur toleransen gått ner avsevärd bara på den korta tiden. Nästan lite smått euforisk vilket bara för en vecka sedan krävde minst 2st 10or. Kanske är jag en av dom som inte drabbas lika hårt och på samma sätt av tolerans som dom flesta? Glad är jag i alla fall då jag <3 Stilnoct!

Kom på vad jag älskar med det och det är mycket. Det försätter lite av mitt sinne i drömvärlden vilket gör att man tänker out of the box och ens vanliga problem man gått och ältat under dagen är som bortblåsta och har på något magiskt vis blivit lösta. Detta samtidigt som man är glad och mellow gör att det närmsta man kommer detta helt klart är cannabis.

Vet flera som tar Stilnoct istället för cb pga att de snear på cb vilket inte går att göra i den bemärkelsen av Stilnoct. Effekterna är lika och jag kan hålla med om det. Det enda som skiljer är att motoriken påverkas rejält på Stilnoct samt att om man tar för mycket får man minnesluckor och kan göra skumma saker (hände i början för mig). Annars påverkas man på lika sätt tycker jag, som t ex att musiken blir magisk, skeva tankar, välmående och att om man är flera känner den ökade gemenskapskänslan man kan få på E och syra. Mer psykedeliskt än cb helt enkelt med skuggor som rör sig och liknande, samt ibland en känsla av att nån annan är i rummet (blir inte rädd).

Nu: In i dimman

Låter najs. Har du eller någon annan aning om dessa effekter avtar om man samtidigt äter Stesolid? De gångerna jag gjort det innan har jag inte fått nån närmvärd effekt på Stilnoct. Däremot minns jag att SSRI (Sertralin) boostade Stilnoct väldigt mycket.
Citera
2015-08-15, 01:30
Medlem
No6s avatar
Citat:
Däremot minns jag att SSRI (Sertralin) boostade Stilnoct väldigt mycket.
Verkligen? Undrar hur detta fungerar rent medicinskt. Ibland har jag funderat på om den minskade effekten från Imovane kan ha med att göra att jag har brist på Serotonin i hjärnan(varit deprimerad länge) har läst någonstans att GABA-aktiviteten sänks när Serotoninet minskar i hjärnan. Vore kul att få svar på detta. Då kanske man borde börja käka SSRI i så fall. Jag vet att det oftast handlar om tolerans, men endå.
Citera
2015-08-15, 19:40
Medlem
Stilnoct AT?

Jag äter Stilnoct 10 mg till och från för att kunna sova, oftast bara några dagar i sträck med uppehåll på 5-7 dagar, varenda gång jag slutar äta så kan jag inte sova natten efter.
Jävligt irriterande, men jag sover gott på meducinen,
Jag förblir vaken natten efter om jag så bara har ätit 10 mg 1 dag, ska det vara så här djävligt?

Mvh M_M
Citera
2015-08-15, 19:41
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Verkligen? Undrar hur detta fungerar rent medicinskt. Ibland har jag funderat på om den minskade effekten från Imovane kan ha med att göra att jag har brist på Serotonin i hjärnan(varit deprimerad länge) har läst någonstans att GABA-aktiviteten sänks när Serotoninet minskar i hjärnan. Vore kul att få svar på detta. Då kanske man borde börja käka SSRI i så fall. Jag vet att det oftast handlar om tolerans, men endå.

För mig var det så i alla fall... samma sak när det gällde en TCA (Klomipramin) jag provade, vilket borde tyda på att det har med serotoninet att göra, inte ämnena i sig (med tanke på att medicinerna har helt olika molelkylära sammansättningar). Tyckte det var en otrolig skillnad, kanske inte när det kommer till hur starkt Stilnocten slog utan hur det slog (mer eufori etc).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in