2015-03-23, 22:33
Medlem
uh-huhs avatar
Mina mediciner som jag ätit i 4-5 år och inget i registret och måste ändå ringa varje månad och förnya mina recept,drygt?Ja..
Citera
2015-03-23, 22:35
Medlem
reservjesus2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Mina mediciner som jag ätit i 4-5 år och inget i registret och måste ändå ringa varje månad och förnya mina recept,drygt?Ja..

då kan man ju nästan börja fundera på varför det ens finns större förpackningar............ faaaaan va drygt
Citera
2015-03-24, 14:54
Medlem
Fattar inte vad folk pratar om... Minnesluckor på två Imovane 7,5 mg, sluddrigt tal på sex. Nu vet jag inte om ni blandar med alkohol, men jag behöver 10-12 stycken Imovane 7,5 mg för att ens komma i närheten av sådana effekter. Men en gång tog jag 30 och hamnade på akuten.
Citera
2015-03-24, 18:10
Medlem
Skull-Kids avatar
Jag måste också förnya varje månad, men jag gör det via nätet vilket är mycket smidigare. Ibland har det hänt att till och med läkaren blir trött på att skria nytt recept så denne har skrivit flera uttag med tidsintervall.
Citera
2015-03-24, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Fattar inte vad folk pratar om... Minnesluckor på två Imovane 7,5 mg, sluddrigt tal på sex. Nu vet jag inte om ni blandar med alkohol, men jag behöver 10-12 stycken Imovane 7,5 mg för att ens komma i närheten av sådana effekter. Men en gång tog jag 30 och hamnade på akuten.

Ja, och jag kan säga 30 och hamna på akuten?

Är man ny eller skött sin dos sen bara tar lite mer kan sånt hända. Människor är olika, är i olika sinnetillstånd m.m. Ja, man får lära sig mycket av mig.
Citera
2015-03-24, 18:49
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Om vi säger att du är en liten tjej som väger 30kg så behöver du käka 320st imovane 7,5 för att de ska vara 50% chans att du dör
Citera
2015-03-24, 19:05
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Det är ett sundhetstecken om man blir påverkad av färre tabletter. Jag har aldrig varit uppe i högre antal än 6 st då jag helt enkelt inte behövt pga att jag gör uppehåll då och då och för det mesta håller mig till ordinerad dos. 6 st är för mig för övrigt en hög dos även om jag har viss tolerans, och det sker sällan att jag tar så många. Att behöva ta 10-12 st skulle fan inte va kul... Ett 30-pack på tre tillfällen liksom... Nej tack.
Citera
2015-03-24, 20:33
Medlem
Har tagit 3 st 7,5 zopiklon men känner att jag inte har hamnat i den känslan som jag är ute efter, trots att det har gått över en timme sedan jag tog dem. Undrar om det funkar att ta ett par till eller om det bara är onödigt? Brukar inte behöva ta större doser för att "hamna rätt" men antar att toleransen har ökat. Tacksam för snabbt svar!
Citera
2015-03-24, 20:47
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodnamnlisa
Har tagit 3 st 7,5 zopiklon men känner att jag inte har hamnat i den känslan som jag är ute efter, trots att det har gått över en timme sedan jag tog dem. Undrar om det funkar att ta ett par till eller om det bara är onödigt? Brukar inte behöva ta större doser för att "hamna rätt" men antar att toleransen har ökat. Tacksam för snabbt svar!

vilken känsla pratar du om? Ta 3 till då? Efter det blir man bara för knäpp om man inte har mycket tolerans.
Citera
2015-03-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det är ett sundhetstecken om man blir påverkad av färre tabletter. Jag har aldrig varit uppe i högre antal än 6 st då jag helt enkelt inte behövt pga att jag gör uppehåll då och då och för det mesta håller mig till ordinerad dos. 6 st är för mig för övrigt en hög dos även om jag har viss tolerans, och det sker sällan att jag tar så många. Att behöva ta 10-12 st skulle fan inte va kul... Ett 30-pack på tre tillfällen liksom... Nej tack.
Nej, det är ju alldeles utmärkt om du tar så få tabletter som möjligt. Men utifrån min erfarenhet ter sig de effekter en del beskriver att de får efter i mina ögon få antal tabletter orimliga. Jag är inte särskilt stor heller: 90 kilo fördelat på 180 cm.
Citera
2015-03-24, 21:33
Bannlyst
Tycker med det är helt rätt att är man är mer välmående av färre tabletter.

Jag har sjukligt hög tolerans pga att jag gillar ruset på stilnoct , ett helvete och dyrt att hålla på ,bara säger ....sen upp till alla!
Citera
2015-03-24, 21:33
Medlem
Hur är det med imovane och sömnapne? har hamnat i ett läge där jag måste upp vid 5 på morgonen, har lätt sömnapne enligt sömnundersökningen men har så förbannat svårt att somna, en imovane 5 mg kan väll inte döda en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in