2015-10-24, 13:15
Medlem
TheAssRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vad är det för styrka? Jag hade inte druckit om jag var du, stilnoct och alkohol är en ganska farlig kombo (lätt att flippa ur totalt).

Ta 10-15 mg, utan alkohol och stanna uppe.

Ok tack för tipset. Hur känns det att trippa på stilnoct då? När jag använde det förut så slutade tabletterna verka till och med när jag tog 20 mg så jag somnade inte men jag låg i sängen halvvaken och fick helt sjuka tankar. Men hur pass är det när man stannar uppe helt och inte lägger sig? Börjar man göra helt sjuka saker som folk beskriver?
Citera
2015-10-24, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAssRapist
Ok tack för tipset. Hur känns det att trippa på stilnoct då? När jag använde det förut så slutade tabletterna verka till och med när jag tog 20 mg så jag somnade inte men jag låg i sängen halvvaken och fick helt sjuka tankar. Men hur pass är det när man stannar uppe helt och inte lägger sig? Börjar man göra helt sjuka saker som folk beskriver?
passa dig med ditt nickname!! lol.. nee alltså, jag tycker passerar man en viss gräns är det skevare. Men blir du våldsam lätt borde du nog inte testa gränserna
Citera
2015-10-24, 17:51
Medlem
No6s avatar
När jag blandat Alkohol med Zopiklon/Zolpidem, och då snackar vi 3-4 st med vodka eller whisky, så har det blivit en extrem fylla(rus) där jag skämt ut mig totalt på facebook och telefon och sedan har det slutat med att jag däckat. Därefter kände jag mig halvt hjärndöd i någon månad efter det(svårt med logiskt tänkande, minnesstörningar och sömnstörningar) men sen gick det tillbaks till det normala.
Jag kommer dock aldrig ge mig på den blandningen igen. Boostar gärna ruset med någon öl eller så, eller tar efter måttligt drickande som jag kommer göra inatt för att sova bort bakfyllanh men just att blanda stora mängder alkohol med Z-analoger, akta er för det. Det är inte bra för er hjärna.

Jag har åsikten att ska man knarka ska man få effekt, uppnår man den effekten så ta inte mer. Det finns heller ingen anledning att ta mindre dos om de endå inte ger något. Därför kommer jag aldrig trappa ner något och har lärt mig den hårda vägen att inte överdosera/blanda i onödan.
Senast redigerad av No6 2015-10-24 kl. 17:54.
Citera
2015-10-24, 18:00
Medlem
No6s avatar
Några imovane till natten efter en lagom fyllekväll med några öl och cider brukar sitta fint det. Knäppa på en film och käkat nåt gott och sen somna skönt. Ha en trevlig lördag
Citera
2015-10-24, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
När jag blandat Alkohol med Zopiklon/Zolpidem, och då snackar vi 3-4 st med vodka eller whisky, så har det blivit en extrem fylla(rus) där jag skämt ut mig totalt på facebook och telefon och sedan har det slutat med att jag däckat. Därefter kände jag mig halvt hjärndöd i någon månad efter det(svårt med logiskt tänkande, minnesstörningar och sömnstörningar) men sen gick det tillbaks till det normala.
Jag kommer dock aldrig ge mig på den blandningen igen. Boostar gärna ruset med någon öl eller så, eller tar efter måttligt drickande som jag kommer göra inatt för att sova bort bakfyllanh men just att blanda stora mängder alkohol med Z-analoger, akta er för det. Det är inte bra för er hjärna.

Jag har åsikten att ska man knarka ska man få effekt, uppnår man den effekten så ta inte mer. Det finns heller ingen anledning att ta mindre dos om de endå inte ger något. Därför kommer jag aldrig trappa ner något och har lärt mig den hårda vägen att inte överdosera/blanda i onödan.
Verkar otroligt konstigt, problem i en månad med logiskt tänkande, minnesstörningar? Slog du i huvudet?

Att blanda alkohol med Z-analoger (eller hypnotiska preparat i allmänhet) är något man bör ta det försiktigt med. Det är väldigt lätt hänt att man flippar, gör sjuka saker och tar ännu fler. Speciellt Zolpidem ska man passa sig för.
Citera
2015-10-25, 00:37
Medlem
Tjacksvamps avatar
måste bara fråga är det bara jag eller tkr ni inte att den där järn smaken går som handen i handsken med en kall öl! sjukt gott!
Citera
2015-10-25, 00:51
Medlem
No6s avatar
Citat:
Verkar otroligt konstigt, problem i en månad med logiskt tänkande, minnesstörningar? Slog du i huvudet?

Att blanda alkohol med Z-analoger (eller hypnotiska preparat i allmänhet) är något man bör ta det försiktigt med. Det är väldigt lätt hänt att man flippar, gör sjuka saker och tar ännu fler. Speciellt Zolpidem ska man passa sig för.
Om jag slog i huvudet så kommer jag inte ihåg det, men det tror jag inte. Däremot hade jag käkat benzo och z-analoger ett tag och slutade tvärt efter den kvällen. Var också känslomässigt kaos. Troligare att det var en blandning mellan dessa, men så tänkte man ju inte just vid tillfället när man slutade. Då trodde jag mer på permanenta hjärnskador av denna blandning. Den avtändningen var den värsta jag varit med om.

Har även vid ett annat tillfälle blandat Xanor med vodka även det har resulterat i ett extremt alkoholrus och att jag däckat, utan några sådana effekter efteråt förutom att jag mådde jääävligt dåligt när jag vaknade.
Senast redigerad av No6 2015-10-25 kl. 00:55.
Citera
2015-10-25, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Om jag slog i huvudet så kommer jag inte ihåg det, men det tror jag inte. Däremot hade jag käkat benzo och z-analoger ett tag och slutade tvärt efter den kvällen. Var också känslomässigt kaos. Troligare att det var en blandning mellan dessa, men så tänkte man ju inte just vid tillfället när man slutade. Då trodde jag mer på permanenta hjärnskador av denna blandning. Den avtändningen var den värsta jag varit med om.
Tänkte om du slog i huvudet och fick en hjärnskakning eller så.

Ja, men det förklarar ju saken. Det skrev du inte! Att du klippte din benso. Symtomen du beskriver är vanliga vid avtändning. Nej, du får inte permanenta hjärnskador av en kväll med alkohol och Zolpidem. Eller var det Zopiklon du tog? Imovane = Zopiklon, Stilnoct = Zolpidem.
Citera
2015-10-25, 03:53
Medlem
No6s avatar
Citat:
Tänkte om du slog i huvudet och fick en hjärnskakning eller så.

Ja, men det förklarar ju saken. Det skrev du inte! Att du klippte din benso. Symtomen du beskriver är vanliga vid avtändning. Nej, du får inte permanenta hjärnskador av en kväll med alkohol och Zolpidem. Eller var det Zopiklon du tog? Imovane = Zopiklon, Stilnoct = Zolpidem.
Nä hjärnskakning har jag fått förr, då svimmar man, spyr och grejer. Detta var nog som du säger en riktigt tung och jävlig cold turkey och chock för hjärnan. Men den återställde sig iaf. Riktigt läskigt när jag tänker tillbaka på de sjuka mardrömmarna man hade och att inte kunna förstå en enkel mening på flashback, helt seg i skallen. Lärde mig naturligtvis ingenting av det, varit igång igen i ca 2 månader och nu kommer en ny AT snart. Förutom att inte blanda med sprit då, det gör jag inte om.

Imovane/Zopiklon + whisky och vodka var det.
Citera
2015-10-25, 11:17
Medlem
radiozetas avatar
Hur svårt är det att få Stilnoct utskrivet?
Har fått flera runder med Circadin utskrivet nu vilket är en pajasmedicin. Den ger inget mer än ett hål i plånboken.
Citera
2015-10-25, 12:05
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
Hur svårt är det att få Stilnoct utskrivet?
Har fått flera runder med Circadin utskrivet nu vilket är en pajasmedicin. Den ger inget mer än ett hål i plånboken.
tugga circadinen förbättre effekt har jag läst.. vet ej hur man får stilnoct får inte sådant utskriver av någon anledning men allt annat förutom bens / z-analog.
Citera
2015-10-26, 07:28
Medlem
radiozetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
tugga circadinen förbättre effekt har jag läst.. vet ej hur man får stilnoct får inte sådant utskriver av någon anledning men allt annat förutom bens / z-analog.

Vad får du ut?. Får du också någon tramsvariant som är helt verkningslös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in