2015-03-24, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
Hur är det med imovane och sömnapne? har hamnat i ett läge där jag måste upp vid 5 på morgonen, har lätt sömnapne enligt sömnundersökningen men har så förbannat svårt att somna, en imovane 5 mg kan väll inte döda en?

5mg nej fan det e lungt
Citera
2015-03-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
5mg nej fan det e lungt

Tack för svar, kanske nojjar för mycket men eftersom det står att man inte ska ta de med sömnapne på fass så blir det så...
Citera
2015-03-24, 21:43
Medlem
Citat:
5mg nej fan det e lungt

okej tack för svar
Citera
2015-03-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Tycker med det är helt rätt att är man är mer välmående av färre tabletter.

Jag har sjukligt hög tolerans pga att jag gillar ruset på stilnoct , ett helvete och dyrt att hålla på ,bara säger ....sen upp till alla!

Hehe, I feel ya. Vart uppe i ca 40 st några enstaka gånger. Spydde upp en gång med blod... ruset försvann, vart lack. I med fler igen bara. Living the Life til its fullest.
Citera
2015-03-25, 00:05
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Hur är det med imovane och sömnapne? har hamnat i ett läge där jag måste upp vid 5 på morgonen, har lätt sömnapne enligt sömnundersökningen men har så förbannat svårt att somna, en imovane 5 mg kan väll inte döda en?
Imovane gör bara så att du deckar/somnar in och försvinner väldigt snabbt ur kroppen,du kommer alltså inte ha några problem med att gå upp på morgonen!
Citera
2015-03-25, 00:32
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Imovane gör bara så att du deckar/somnar in och försvinner väldigt snabbt ur kroppen,du kommer alltså inte ha några problem med att gå upp på morgonen!

Det är inte heller det h*n är rädd för. (I den meningen som du avser, bör tilläggas..) Utan om Imovane kan orsaka att h*n kvävs till döds, pga av h*n har en lätt sömn apné.

Vid sömn apné så slappnar musklerna av lite för mycket, vilket medför att luftvägarna täpps igen. Om man då tar sömnmedicin eller något annat med en sederande effekt, så kan risken för tilltäppning av luftvägarna öka.

Personligen tror jag dock att 'endast' 5mg Imovane är lugnt.
Citera
2015-03-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Det är inte heller det h*n är rädd för. (I den meningen som du avser, bör tilläggas..) Utan om Imovane kan orsaka att h*n kvävs till döds, pga av h*n har en lätt sömn apné.

Vid sömn apné så slappnar musklerna av lite för mycket, vilket medför att luftvägarna täpps igen. Om man då tar sömnmedicin eller något annat med en sederande effekt, så kan risken för tilltäppning av luftvägarna öka.

Personligen tror jag dock att 'endast' 5mg Imovane är lugnt.

Det var lugnt och jag överlevde utan problem, vid vilka doser kan det börja bli riskabelt när man som jag lider av lätt sömnapne?
Citera
2015-03-25, 18:30
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Det var lugnt och jag överlevde utan problem, vid vilka doser kan det börja bli riskabelt när man som jag lider av lätt sömnapne?

Det är det väldigt svårt att veta såhär. Men mitt råd skulle vara att håll dig till så låg dos som möjligt, dvs den dosen du känner hjälper dig att somna.

5mg Imovane är många gånger helt tillräckligt. Tror ju inte att 10mg skulle göra någon skillnad så, men sålänge 5mg duger, så är det bra. Men ta inte en extra tablett bara för att.
Citera
2015-03-26, 09:36
Medlem
elmerengues avatar
Någon mer än mig som inte alls känner av metallsmaken många tycks få? Handlar om zopiclon pilum 7.5mg.
Citera
2015-03-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Någon mer än mig som inte alls känner av metallsmaken många tycks få? Handlar om zopiclon pilum 7.5mg.
Jag får metallsmak av zopiklon pilum men inte av imovane. Verkar vara väldigt olika från person till person.
Citera
2015-03-26, 17:21
Medlem
Skull-Kids avatar
Tog 30mg Zopiklon imorgon. FYFAN, aldrig igen.
Citera
2015-03-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Tog 30mg Zopiklon imorgon. FYFAN, aldrig igen.
Hahaha sa imorgon när jag menade igår när jag var liten

Berätta,vad hände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in