Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tar du andra läkemedel?

Ja, voxra/wellbutrin 300mg.
Citera
2014-09-08, 15:29
Medlem
TheGolemFighters avatar
Världens bästa mediciner Iallafall mot insomningsproblem om du frågar mig, klart benso knockar ut dig mer men tycker detta fortfarande funkar toppen efter dagligt bruk i 1 år.
Citera
2014-09-08, 15:45
Bannlyst
Jävligt synd att benzo o z analoger har korstolerans bara ,annars 100% meds enligt mig
Citera
2014-09-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Världens bästa mediciner Iallafall mot insomningsproblem om du frågar mig, klart benso knockar ut dig mer men tycker detta fortfarande funkar toppen efter dagligt bruk i 1 år.

Förut funkade en 7,5mg bra, men nu måste jag ta 2st för att somna, något som jag absolut inte får göra för läkaren som nu hotar med att dra in medicinen. Detta gör att jag måste ljuga för läkaren och att medicinen hinner ta slut innan jag får nytt recept, vilket leder till många sömnlösa nätter.
Citera
2014-09-08, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Jävligt synd att benzo o z analoger har korstolerans bara ,annars 100% meds enligt mig

Fast ändå inte? Just nu har jag riktigt hög tolerans på imo, dock känner jag av 1 stilnoct riktigt bra. Hur förklarar man det här egentligen?
Citera
2014-09-08, 19:40
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Förut funkade en 7,5mg bra, men nu måste jag ta 2st för att somna, något som jag absolut inte får göra för läkaren som nu hotar med att dra in medicinen. Detta gör att jag måste ljuga för läkaren och att medicinen hinner ta slut innan jag får nytt recept, vilket leder till många sömnlösa nätter.

Kom med egna förslag till läkaren som komplement. Så dom inte drar in denna super medicin. Förstår din panik och oro. Propavan slår ut mig med imo. Skulle det behövas mer så kör jag theralen, gillar dock inte den på grund av huvudvärk.

Detta har jag på rulle " apodos " vilket är så nice men det har tagit 3 år...

Edit: samt valium :] fattas bara concerta/ritalina/metamina
Senast redigerad av musttomte 2014-09-08 kl. 19:43.
Citera
2014-09-08, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Fast ändå inte? Just nu har jag riktigt hög tolerans på imo, dock känner jag av 1 stilnoct riktigt bra. Hur förklarar man det här egentligen?
imo , som imovane också z-analog ,så inte konstigt
Citera
2014-09-08, 22:58
Medlem
Har hög benzotolerans men låg opiattolerans. Vågar man ta 7.5mg imovane till sömns om man tidigare tagit 20mg metadon?

Mvh
Citera
2014-09-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Har hög benzotolerans men låg opiattolerans. Vågar man ta 7.5mg imovane till sömns om man tidigare tagit 20mg metadon?

Mvh

Ja.
Citera
2014-09-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Ja.

Tack!

I vilka doser blir det farligt?
Citera
2014-09-08, 23:55
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie

Har Stilnoct tillsammans med Circadin på recept.
Har ätit i många år för sömnproblem och har samma problem som du med att medicinen tar slut före receptet förnyas.

Fick vrålångest för det tidigare och mådde skit då jag utan överdrift kan gå 2-3 veckor med någon timmes orolig sömn var 3-4:e dygn.
Svårt att hålla ordning på sitt liv, jobb, hundar och allt när man sover så lite.
Men insåg att det inte hjälper att ha ångest över det och för att få medicinen att hjälpa liiite längre så planerar jag in nätter utan medicin sådana dagar jag ändå inte har någon tid eller något att passa dagen efter.

Har helt enkelt accepterat att jag måste dygna ett antal gånger i månaden för att inte stå helt utan medicin i flera veckor.

Något dygn utan sömn här och där funkar bättre för mej än ett par veckor helt utan.

Innan detta så fastnade jag i en ond spiral av sömnlöshet och ett ökande av intag av Stilnoct tills jag var uppe i sjuka mängder.
Ett tag låg jag på 20-25 tabletter á 10 mg per kväll.
Trots detta kunde jag inte sova ordentligt.

Har insett nu att det till stor del berodde på ångesten och rädslan inför att stå utan medicin i flera veckor framöver så min hjärna fuckade även upp dom nätter jag faktiskt hade medicin.

Anyhow, att sluta obsessa och sluta överdriva konsumtionen gjorde situationen lite bättre för min del.
Dels har min tolerans sänkts då jag inte tar hinkvis varje kväll och dels så kan jag sova bättre dom dagar jag tar medicin just för att jag inte har samma ångest inför sänggåendet.

Det värsta man kan göra är att börja knapra i sej mer och mer då det endast är kontraproduktivt i längden.
Citera
2014-09-09, 01:33
Bannlyst
Har druckit 5-6 öl (5%) sen kl1930, är lite svåberusad. Vågar man ta en eller en halv Zolpidem?

Måste upp vid 9-snåret och sov till 13 idag pga oregelbundna arbetstiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in