2015-03-22, 13:34
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Tycker man bara får minnesluckor av Imo,fast det kanske är charmen?

I början kanske. Nu kan jag äta 6st 7,5mg och minns allting. Kan till och med bete mig, förutom att talet blir en aning sluddrigt...
Citera
2015-03-22, 13:48
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
I början kanske. Nu kan jag äta 6st 7,5mg och minns allting. Kan till och med bete mig, förutom att talet blir en aning sluddrigt...
Tvärtom för mig, får minnesluckor av endast 2st...
Citera
2015-03-22, 15:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag kunde käka 10-15st som värst + div annat skit, under ganska lång tid.

Sedan gick ridån ner...

Säger bara passa dig, du är farligt ute. Mycket farligt...
Citera
2015-03-22, 15:50
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Sedan gick ridån ner...

Varför somnar jag inte på 10 mg stilnoct(imovane blir jag hyper av)?
Vad är det för fel på mig? Tog 2 tabletter propavan och stess och sov tre-fyra timmar..
Citera
2015-03-22, 16:37
Medlem
kool-g-raps avatar
Någon mer än jag som tycker imovane slår alla andra benz? Imovane fungerar helt galet bra på mig, har käkat det från och till i perioder tex varje natt i över ett år och jag fick ingen som helst tollerans utveckling. 1st 7.5 har alltid räck och slår på riktigt bra varenda gång även fast jag käkat det så länge, tycker 1st imo motsvarar minst 3st ikto utan tolerans.

Jag får inga minnesluckor alls eller försämrat minne av imo, blir inte heller dum i huvudet som jag blir av flubromazolam och får ingen tolerans som jag får av andra benz. Tollerans får jag väldigt lätt så jag skulle nog knappast kunna bli knarkare för jag får sån hög tolerans fort på alla andra droger, men varenda gång jag slänger i mig en imo slår det på som den ska.

Någon mera som upplever imo så bra eller är det bara jag? Jag hoppas att det ska komma lite RC z-analoger snart, typ imo liknande med halveringstid som flubro hade varit guld.
Citera
2015-03-22, 17:06
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Varför somnar jag inte på 10 mg stilnoct(imovane blir jag hyper av)?
Vad är det för fel på mig? Tog 2 tabletter propavan och stess och sov tre-fyra timmar..
Svårt att säga så här.

Vet av egen trist erfarenhet att om man lattjar med dessa piller, sabbar man lätt sömnen. Blir en ond cirkel där det ena pillret tar ut det andra. Man börjar käka dom som godis och till slut funkar ingenting.

Man blir ännu mer desperat, provar ytterligare andra piller....

Funkar inte och till slut är det mesta kvaddat, man är tungt beroende. Så var det för mig och det slutade katastrof.

Blev en lång lång väg tillbaka.

Inte värt det, försök komma bort från skiten.
Citera
2015-03-22, 19:07
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Svårt att säga så här.

Vet av egen trist erfarenhet att om man lattjar med dessa piller, sabbar man lätt sömnen. Blir en ond cirkel där det ena pillret tar ut det andra. Man börjar käka dom som godis och till slut funkar ingenting.

Man blir ännu mer desperat, provar ytterligare andra piller....

Funkar inte och till slut är det mesta kvaddat, man är tungt beroende. Så var det för mig och det slutade katastrof.

Blev en lång lång väg tillbaka.

Inte värt det, försök komma bort från skiten.
Har försökt sova utan medicin i två år, men gick inte, därför började jag igen
Citera
2015-03-22, 20:31
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Sedan gick ridån ner...

Thanks for the heads up! Är dock inte så farligt som det låter/verkar i mitt fall. Även om det är ett klassiskt förnekelse-citat menar jag det verkligen när jag säger att jag har läget under kontroll.
Citera
2015-03-22, 20:54
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Jo. Hade riktigt schyssta hallisar

Några riktiga hallisar har jag aldrig fått av just Imovane.

En gång tyckte jag att gardinerna andades men inget mer.
Citera
2015-03-23, 22:19
Medlem
reservjesus2009s avatar
nu är det såhär, jag har zopiklon 7,5 mg på recept, men får bara 10 stycken åt gången. Något tips på vad man ska säga åt läkaren för att få en större förpackning? kanske att det känns onödigt att hålla på och ringa och förnya receptet hela tiden? Kan tillägga att jag hade dessa utskrivna för ungefär ett år sedan men slutade helt enkelt ta dom under den perioden. Ringde nyligen och sade att jag behöver dessa insomningstabletter igen och det var ju inga problem. Så de borde ju inte misstänka missbruk?
Senast redigerad av reservjesus2009 2015-03-23 kl. 22:22. Anledning: tillägg
Citera
2015-03-23, 22:19
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservjesus2009
nu är det såhär, jag har zopiklon 7,5 mg på recept, men får bara 10 stycken åt gången. Något tips på vad man ska säga åt läkaren för att få en större förpackning? kanske att det känns onödigt att hålla på och ringa och förnya receptet hela tiden?
Tyvärr så kommer du nog behöva ringa varje månad och förnya :/
Citera
2015-03-23, 22:25
Medlem
reservjesus2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Tyvärr så kommer du nog behöva ringa varje månad och förnya :/

kolla mitt inlägg igen, editerade det. kanske inte för att det hjälper... men ändå. frustrerande att få 10 åt gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in