2014-10-10, 17:34
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
That one is a bitch. Beroendet av att få stoppa i sig piller, speciellt vid kvällen. Det är sjukt svårt att få bort imo. Men vid liknande fall som dig har jag helt enkelt tagit andra piller som inte påverkar nedtrappningen och som gör mig trött istället. Tex många Atarax och en vis mängd Alvedon.
Jo Theralen och Treo kan funka ibland faktiskt, nästan tur att man blev sjuk nu nyligen så man har en anledning att ta de. Extra gött kan det vara med någon opiat som jag dock inte har själv vilket antagligen är tur
Citera
2014-10-10, 17:37
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Nån/några som har erfarenheter av att gå på både zopiklon och zolpidem samtidigt i rimliga doser?
2x10mg på båda tex? Gillar båda riktigt mycket och hur de slår på olika sätt. En stilnoct och vänta tills den slår in och sen imovane efter det.. Får för mig det borde vara sjukt mys om man har låg tolerans.
När jag bytte från zopiklon till zolpidem hade jag fortfarande kvar av den förstnämnda och brukade ta imovane några timmar innan jag skulle sova och sen stilnoct nån halvimme-timme innan. Mysigt som fan
Citera
2014-10-11, 00:14
Medlem
thedeadgirls avatar
ffs, 'fan-club'? try being addicted for 10 year and quit and see if you're still a 'fan'. ridiculous ppl. grow up!
Citera
2014-10-11, 12:10
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanärkung
@suga

Du verkar verkligen vara anti-zolpidem. And that's fair - det är jag med. Känns verkligen som en medicin som framför allt bör skrivas ut till kvinnor och män som känner oro inför sömn osv. Skriva ut det till impulsiva män som lyssnar med ena örat när apotekaren SÄGER

DRICK INTE ALKOHOL. TA DET BARA VID SÄNGDAGS. OCH FÖLJ DOKTORNS RÅD

På nästa sida tar vi ett snack på riktigt. Jag blev visst lite "rolig" nu
Jag blandar inte med alkohol.

Jag tar en tablett när jag redan ligger i sängen, ibland funkar det, ibland inte och då är jag så jävla väck av den första tabletten att jag tar en till. Funkar inte det, ja då kan vad fan som helst hända.

Imovane däremot, fungerar bra. Visst blir man lite yr och att det kan ta ett tag att somna, men jag blir inte omdömeslös som jag blir på en Stilnoct.

Citat:
Ursprungligen postat av thedeadgirl
ffs, 'fan-club'? try being addicted for 10 year and quit and see if you're still a 'fan'. ridiculous ppl. grow up!
I bet you liked your medication in the beginning. There are two types of users in this thread:

1. Users who like to "trip-balls" on Stilnoct and eat high doses of Imovane (Zopiclone).
2. Users who eat it for their sleep only and asks questions related to it.

I think most "category 1" people tries it a few times, fucks up, and decides to never try to "trip" on any z-drugs ever again. Actually, I think it would be better to "use for fun" once a week than to eat it every day, honestly. I'm a cat 2, but have to admit that I have tried to trip on Stilnoct years ago when I was a stupid kid.
Senast redigerad av suqa 2014-10-11 kl. 12:21.
Citera
2014-10-11, 12:31
Bannlyst
Citat:

Ditt första inlägg är på svenska varför skriver du nu på engelska? Imovane är en fin drog, folk i denna tråd är många från olika öden. Vissa vill flumma andra vill ha hjälp med ångest och sömn, väx upp istället för att kasta skitinlägg.
Citera
2014-10-11, 13:52
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Most people arent retarded enough to take them for 10 years straight
Citera
2014-10-11, 21:17
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Most people arent retarded enough to take them for 10 years straight

most people get addicted w/o planning to get addicted!
Citera
2014-10-11, 21:19
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Ditt första inlägg är på svenska varför skriver du nu på engelska? Imovane är en fin drog, folk i denna tråd är många från olika öden. Vissa vill flumma andra vill ha hjälp med ångest och sömn, väx upp istället för att kasta skitinlägg.

I like to mix it up. trespråkig så jag skriver på det språk jag känner för.
ofc, de som vill ta det för ngt problem en kortare tid...jag pratar om folk som tar Benzo ofta och inte fattar hur beroendeframkallande det är. önskar jag själv kunde vrida tillbaka tiden och aldrig tagit en enda benzo. nedtrappning av det är det värsta jag varit med om. önskar knappt min värsta fiende det.
Citera
2014-10-12, 15:17
Bannlyst
Citat:
I like to mix it up. trespråkig så jag skriver på det språk jag känner för.
ofc, de som vill ta det för ngt problem en kortare tid...jag pratar om folk som tar Benzo ofta och inte fattar hur beroendeframkallande det är. önskar jag själv kunde vrida tillbaka tiden och aldrig tagit en enda benzo. nedtrappning av det är det värsta jag varit med om. önskar knappt min värsta fiende det.

Ja, det finns risker. Det tror jag det flesta vet om som håller på med droger. Stort tack och credd till dig för att du informerar oss om det!

Now get the fuck out.
Citera
2014-10-12, 18:59
Medlem
Drog nyss i mig 3 st 5mg ivomane Zopliklon... tagit en tablett för 4 dar sen o ätit väldigt dåligt idag

Hur kommer de gå?
Känner man ens nått?
Boosta effekten med alkohol?
Långvarighet?
Citera
2014-10-12, 19:08
Medlem
floOris0nfajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysername
Drog nyss i mig 3 st 5mg ivomane Zopliklon... tagit en tablett för 4 dar sen o ätit väldigt dåligt idag

Hur kommer de gå?
Känner man ens nått?
Boosta effekten med alkohol?
Långvarighet?
Du kommer må bra. Risken är att du får minnesluckor. Ock att du kommer somna i soffan som en död sill
Citera
2014-10-12, 20:38
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ja, det finns risker. Det tror jag det flesta vet om som håller på med droger. Stort tack och credd till dig för att du informerar oss om det!

Now get the fuck out.

I'm staying the fuck in. sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in