2014-10-13, 07:07
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Du måste vara oerhört känslig. Jag brukar ta vatten o juice på morgonen för att få bort smaken.
Smaken sitter i för mig i 24-32 timmar Kan inte äta något förutom typ stekt kött under den tiden... allt annat smakar verkligen HORRIBELT.
Citera
2014-10-13, 18:08
Medlem
Halo! Ska till en gammal vänn nu och han föreslog att vi skulle dela en flaska malt whiskey och det låter ju fint! Tillsaken är ju att jag äter zolpidem/stilnoct dagligen och tänkte ta en även efter detta.. Eller kommer jag springa omkring naken med en yxa och skrika könsord och vakna upp på kåken istället för i sängen? Tar den givetvis vid läggdags och är inte ute efter att flumma på något vis.. Har ätit zolpidem i dygt 10 år och har aldrig hänt något underligt, inte ens när jag försökt sitta uppe och flumma och få hallucinationer ..så vad är det som triggar igång saker som man kan läsa här i "tripp rapporter" osv? Ska upp och jobba vill bara ta en god whiskey samtidigt som jag ska sova bra..är väl ingen big deal eller?
Citera
2014-10-13, 18:10
Medlem
Eller är en benzo snällare? Är programmerad att ta något innan jag ska sova
Citera
2014-10-13, 18:22
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Halo! Ska till en gammal vänn nu och han föreslog att vi skulle dela en flaska malt whiskey och det låter ju fint! Tillsaken är ju att jag äter zolpidem/stilnoct dagligen och tänkte ta en även efter detta.. Eller kommer jag springa omkring naken med en yxa och skrika könsord och vakna upp på kåken istället för i sängen? Tar den givetvis vid läggdags och är inte ute efter att flumma på något vis.. Har ätit zolpidem i dygt 10 år och har aldrig hänt något underligt, inte ens när jag försökt sitta uppe och flumma och få hallucinationer ..så vad är det som triggar igång saker som man kan läsa här i "tripp rapporter" osv? Ska upp och jobba vill bara ta en god whiskey samtidigt som jag ska sova bra..är väl ingen big deal eller?

om du ska lägga dig borde det inte vara några problem att ta en Stilnoct efteråt, om du inte kan somna ändå?! ska du däremot ut och ränna kanske du ska vänta lite då minnesluckor ofta infinner sig när man blandar benzo och alkohol.
take it easy, man!
Citera
2014-10-13, 18:29
Medlem
Senast när jag var på apoteket och skulle hämta ut imovane fick jag nåt som hette Zopiclon STADA istället, men det är väl samma hoppas jag. Vore synd om det är nåt skitmärke med sämre kvalitet.
Citera
2014-10-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Senast när jag var på apoteket och skulle hämta ut imovane fick jag nåt som hette Zopiclon STADA istället, men det är väl samma hoppas jag. Vore synd om det är nåt skitmärke med sämre kvalitet.
Zopiklon ja,det är generika på Imovane och verkar precis likadant.
Citera
2014-10-13, 19:17
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Olika tillverkare bara men med samma verksamma substans.
Citera
2014-10-13, 20:51
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:

jag brukar alltid byta till den billigare varianten och den funkar absolut lika bra.
Citera
2014-10-13, 21:49
Medlem
Tackar för alla svar!
Citera
2014-10-13, 22:05
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Smaken sitter i för mig i 24-32 timmar Kan inte äta något förutom typ stekt kött under den tiden... allt annat smakar verkligen HORRIBELT.

Det där blir bättre med tiden. Käkade mycket Imovane tidigare och upplevde jämt den där smaken dagen efter, men det har blivit mindre och mindre tydligt den senare tiden. Igår tog jag en tablett och visst smakade vattnet lite äckligt i morse men det försvann innan lunch och jag har sen dess inte känt av det alls.
Citera
2014-10-14, 04:41
Medlem
Tog en zopiklon vid 23 och kunde ändan inte somna, koka kaffe och hålla sig vaken nu..ska bli intressant!
Citera
2014-10-14, 13:44
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det där blir bättre med tiden. Käkade mycket Imovane tidigare och upplevde jämt den där smaken dagen efter, men det har blivit mindre och mindre tydligt den senare tiden. Igår tog jag en tablett och visst smakade vattnet lite äckligt i morse men det försvann innan lunch och jag har sen dess inte känt av det alls.

har ni aldrig upplevt en lite 'metallig' smak av Imovane? jg hade alltid den i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in