2014-07-10, 05:55
Medlem
BangkokBobs avatar
zopiklon gör mig supermysig att ta i förväg när man typ läser någon tidning man gillar och så får jag i varje fall munchies som med cannabis och äter vad jag nu får för mig att äta i sängen och sen sover gott...

favorit benzo: klonazepam
favorit för att sova: zopiklon

nu fick jag zolpidem utskrivet igår... har bara 6 st 7,5mg zopiklon kvar. har läst mycket som skrämt mig om zolpidem, samt att vissa säger att det istället försvårar insomning dessutom. vaknade mitt i natten och tog en och lade mig, somna typ direkt, inga konstigheter (10mg)

de har inte zopiklon i Thailand... fick lorazepam, istället för oxazepam som de inte heller har. Och jag var på Bumrungrad International hospital och fick medicinerna på sjukhuset. Sjukhuset är på topp-tio listan i världen.

Han sade att lorazepam är mest likt oxazepam, jag ville inte jiddra men diazepam är den som är mest lik antar jag. den omvandlas till oxazepam i kroppen... men ville inte visa mina kunskaper

sade endast att jag ville ha en z-drog och inte benzo till sömn. vilket jag antar att han ser som något förtroendeingivande. det var dock inte för att manipulera honom. jag ville verkligen ha en z-drog för sömn.
Citera
2014-07-10, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Funderar på hur jag ska bli av med Imovane som jag tagit nattligen i fyra månader, oftast 7,5 mg. Jag vill verkligen kunna sova på egen hand i framtiden (eller åtminstone utan z-preparat). De alternativ jag överväger:

1. Lång nedtrappning (månader).

2. Kortare nedtrappning (ett par veckor).

3. Cold turkey.

Hur skulle ni göra?

Klipp tvärt, imovane är inget man behöver trappa ut.
Citera
2014-07-10, 10:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Klipp tvärt, imovane är inget man behöver trappa ut.

Med utebliven sömn som följd?
Citera
2014-07-10, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Med utebliven sömn som följd?

Ja, utebliven sömn får du även om du trappar ner, sitter i några dagar.
Citera
2014-07-10, 18:21
Medlem
Barnflods avatar
Tänker mig att en lång nertrappning skulle dämpa fallet eftersom kroppen anpassar sig till mycket mindre doser, men vi får se. Får sån jäkla ångest av att ligga sömnlös.
Citera
2014-07-10, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Precis rökt Imovane.
Först blev jag sederad; detta efter första blosset. Lite senare go' i huvudet.

Helt klart något att rekommendera. Wow vad sänkt jag blev; på bara några bloss...

Vad för dos körde du? Och vad har du för toleransnivå?
Citera
2014-07-10, 20:52
Medlem
Mugsys avatar
Jag brukar snorta eller skjuta upp det och sen röker jag några morötter efteråt.
Citera
2014-07-10, 22:10
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Vad för dos körde du? Och vad har du för toleransnivå?

7,5mg brukar det vara. En åt gången tills jag har nått rätt rus.
Citera
2014-07-10, 22:51
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Imovane är lite lurig, trodde att jag hade skyhög tolerans mot de eftersom jag missbrukat de och käkat på dagarna, upp till 30mg. Nu har jag tagit mellan en halv och en hel tablett under 3 dagar till sömnen, är alltid jävligt ångestladdad när jag ska sova. Får fin effekt, alltså mot ångesten med! Kände såklart mindre med en halv idag än en hel igår + grapefruktjuice, men fan vad jag gillar Imo. Nu ska jag knyta mig, får inte sitta vaken med ruset
Citera
2014-07-10, 23:53
Medlem
Dark_drivers avatar
Käkar antingen 20mg stilnoct eller 15-20mg imovane till natten i medicinskt syfte för mina sömnproblem. Fick för ett tag sen sobril 10 mg utskrivet för ångest och social fobi men måste ta 20mg för att ens få effekt på sobrilen har aldrig missbrukat benzo. Har det och göra med att jag käkar imovane/stilnoct att jag derför jag måste käka högre dos på sobrilen? är man väger 90kg och är 182cm lång.
Citera
2014-07-12, 20:23
Medlem
Cykelnavs avatar
Hej, har nyss fått i mig 2 x 7.5 g Zopiklon och undrar om jag kan få nån slags effekt på detta? Vi har även tillgång till Citodon (kodein) och Lyrica. Finns det nån nice kombi vi kan göra? Min vän, Franka har tagit Lyrican och vi inväntar just nu rus.

Tänkte dricka lite rödvin men är rädd att jag ska "kaosa", är det en befog rädsla eller är det bra dricka några glas?

Tack på förhand.

/Lördagssoflarna.

<EDOT> Vi hade även frågor om hur länge vi behöver vänta för att benson ska slå ? Stämmer 1-2 timmar? Och hur är det med lyrican? Man får inge rus utav lyrica? Hörs lite senare.
Senast redigerad av Cykelnav 2014-07-12 kl. 20:28.
Citera
2014-07-12, 20:58
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Käkar antingen 20mg stilnoct eller 15-20mg imovane till natten i medicinskt syfte för mina sömnproblem. Fick för ett tag sen sobril 10 mg utskrivet för ångest och social fobi men måste ta 20mg för att ens få effekt på sobrilen har aldrig missbrukat benzo. Har det och göra med att jag käkar imovane/stilnoct att jag derför jag måste käka högre dos på sobrilen? är man väger 90kg och är 182cm lång.

Z-analoger och bensodiazepiner är korstoleranta, så visst kan det bli svårare att få effekt. Sobril är ganska svagt dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelnav
Hej, har nyss fått i mig 2 x 7.5 g Zopiklon och undrar om jag kan få nån slags effekt på detta? Vi har även tillgång till Citodon (kodein) och Lyrica. Finns det nån nice kombi vi kan göra? Min vän, Franka har tagit Lyrican och vi inväntar just nu rus.

Tänkte dricka lite rödvin men är rädd att jag ska "kaosa", är det en befog rädsla eller är det bra dricka några glas?

Tack på förhand.

/Lördagssoflarna.

<EDOT> Vi hade även frågor om hur länge vi behöver vänta för att benson ska slå ? Stämmer 1-2 timmar? Och hur är det med lyrican? Man får inge rus utav lyrica? Hörs lite senare.

Du lär ha fått ett rus nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in