2015-01-11, 18:23
Bannlyst
I lördagskväll mådde jag absolut inte bra fick en AT från invega för att apoteket inte hade min medicin inne så fick åka till akuten för att få någon annan som är som invega tills jag får invega igen. Vill byta apotek hur gör man det ringer man apodos då eller vart ringer man?
Mvh
Citera
2015-01-11, 19:59
Medlem
Bricolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
I lördagskväll mådde jag absolut inte bra fick en AT från invega för att apoteket inte hade min medicin inne så fick åka till akuten för att få någon annan som är som invega tills jag får invega igen. Vill byta apotek hur gör man det ringer man apodos då eller vart ringer man?
Mvh

Byta apotek? Det är ju bara att gå till ett annat och ge dem din legitimation precis som vanligt. Kronans droghandel, Hjärtat, Apoteket...
Citera
2015-01-11, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bricolage
Byta apotek? Det är ju bara att gå till ett annat och ge dem din legitimation precis som vanligt. Kronans droghandel, Hjärtat, Apoteket...

Nej när man har apodos blir det skickat till ett visst apotek där man får hämta ut den.
Citera
2015-01-12, 00:06
Medlem
Bricolages avatar
Citat:
Nej när man har apodos blir det skickat till ett visst apotek där man får hämta ut den.

Jaha jag förstår. Efter att ha läst lite ser jag två saker;
- läkaren ordinerar.
- Apoteket är ansvarigt för att det fungerar.

Vill du inte ringa och klaga hos Apotekets kundtjänst skulle jag ta det med din läkare. Han eller hon kan nog se till att du hamnar någon annanstans så att det inte blir ditt ansvar att få detta att fungera. Kan tänka mig hur det skulle vara att springa runt och söka.

Ring din läkare imorgon
Citera
2015-01-12, 01:53
Bannlyst
Citat:
Mvh

Du kanske ska fråga i medicin och hälsa? Kolla nästan längst ner. Invega är ett neuroleptika inte en z-analog.
Citera
2015-01-12, 20:17
Bannlyst
Mums nu när jag har klivit av råttgifftet Venlaflaxin/effexor efter flera år, Så har jag fått hjälpa till med temgesic vara dag och någon xanor. Men idag gick läkaren med på skriva ut en liten burk stess OCH STILNOCHT som jag har drömt. Min absoluta favorit som jag hade i överflöd förut men nu ej aldrig typ ;/ men idag är jag glad
Citera
2015-01-12, 21:32
Medlem
HentaiMannens avatar
Fick ju Stilnoct på test efter att ha använt Imovane 7 månader dagligen... Hur jag än gjorde fick jag aldrig en effekt. Efter läkaren satt tillbaka mig på Imovanen så tänkte jag att det var väl lika bra att missbruka mina sista Stilnoct, kanske få ut något skoj av allt lidande med min 8-åriga kroniska insomnia.

Men det hände inget på 50mg. Inget alls. Blev inte trött. Som att käka socker. Var Zolpidem Orifarm.

Nu är jag tillbaka på Imovane och de ger (knappt) godkänd effekt (men har som sagt 7 månaders tolerans), men de fungerar ju iaf. Varför inte Stilnoct? Min hjärna gav Stilnoct fingret bara.

I övrigt är jag FÖRBANNAT trött på dagsabstinens VARJE KVÄLL men läkare vägrar skriva ut Nitrazepam (vilket tämligen borde vara nästa steg). Hur länge ska man kriga för att det ska bli rätt? Tror Nitrazapam (Mogadon) skulle vara perfekt för mig tack vare sin halveringstid så att man inte hinner bli sjuk om dagarna. Men nej. Hon insisterar på Imovane. Är det pga fucking missbrukare som de är så emot att skriva ut något annat än Imovane/Stilnoct? Båda är narkotiklassade och beroende framkallande precis som Mogadon så jag ser inte problemet. Jag vill inte missbruka. Jag vill bara kunna få en normal fucking natts sömn.

Fick idag veta att mitt ärende skickats vidare till psyk. Brukar de fungera bättre eller sämre än VC? Min insomnia håller på att ta över mitt liv totalt. Jag fungerar knappt i samhället längre, och Imovane räcker inte riktigt hela vägen pga sin korta halveringstid. Bah.
Citera
2015-01-13, 06:49
Medlem
Sweenietods avatar
Stilnoct blir man lätt immun emot tyvärr. Man skall helst ta det på lite fastande mage.

Imovane är annars bra förutom bi-smaken, blir inte lika gå i sömnen av dom och den hypnotiska effekten varar längre. Det går lätt att få tag på dessa saker om inte läkaren vill hjälpa en med sömnen, eftersom de är så strikta.

KickAss som inte bara är torrent..... har många bra saker...!! och är genom-gröna, rekommenderas för de som vill få tag på något.
Citera
2015-01-13, 07:14
Medlem
Somnar inte på 15mg av dessa. Bör jag gå över till stilnoct eller något starkare? Flunisar brukar göra jobbet.
Citera
2015-01-13, 12:02
Medlem
Sweenietods avatar
Flunitrazepam är ok, med lite längre halveringstid. Dessa kan man också införskaffa genom det ställe jag nämnt, ksalol 2 mg tror jag det heter där.
Angående Zopiklon, så verkar det bättre på fastande mage, men smakar bittert. Annars gå över till Stilnoct, problemet är bara att man blir för van, eller immun. Försök ta din sömn medicin vid bädden, och det är mörkt, annars fungerar de inte som de skall.
Citera
2015-01-13, 13:29
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Fick ju Stilnoct på test efter att ha använt Imovane 7 månader dagligen... Hur jag än gjorde fick jag aldrig en effekt. Efter läkaren satt tillbaka mig på Imovanen så tänkte jag att det var väl lika bra att missbruka mina sista Stilnoct, kanske få ut något skoj av allt lidande med min 8-åriga kroniska insomnia.

Men det hände inget på 50mg. Inget alls. Blev inte trött. Som att käka socker. .
Är exaktsamma för mig, verkligen exakt samma.
Zolpidemen gör mig snarare , om något, piggare. Så fort man gått förbi den där punkten efter intaget då det klipper/sömnen borde börjat så rullar det bara på.

Zopiklon funkar såklart inte alltid heller och det förväntar jag mig inte heller såklart men det är alltid bättre än utan, trots den självklara toleransen som infinner sig snabbt. En farlig hjälp som dödar ens evige nemesis - insomnia. Kväv den jäveln!
//ZyNatt
Citera
2015-01-13, 19:53
Medlem
Har käkat Imovane i nästan tio år varje dag. Nästan alltid 1x7,5. Sista månaden har jag p.g.a. ångestpåslag tagit 2x7.5 mg. Sen hände det som inte får hända - blev av med väska och necessär där jag hade mina tabletter. Hemma hade jag 3 ynka tabletter. Nu har jag sovit utan i 2 nätter. Fasansfullt!

Jag har mailat till min läkare och förklarat - men har ännu inte fått svar. Jag förklarade som det var. Finns det någon gräns för hur ofta hen får skriva ut dessa piller. Det är bara drygt en månad sedan jag fick 100 st.

Vad tror ni? Hur länge dröjer det annars innan man kan få en natt med något sånär sömn. Antar att jag har abstinens? Vaknar (om jag ens somnar) 10-15 ggr. Har konstiga ryckningar i hela kroppen precis innan jag skall somna - vilket gör att man blir klarvaken igen. Detta är verkligen pyton och usch, "all the way".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in