2020-03-15, 22:02
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det är då fan också vad vården är skitnödiga med Zopiklon. Man blir förbannad när man hör era historier. Själv har jag 3 paket kvar på mitt recept och jag tar bara en halv 7,5 mg varje natt för jag vet att de inte kommer räcka i evighet.

Jag har aldrig haft en enda biverkning av Zopikloin. De har troligen räddat mitt liv.

Det går ju inte ens att ta livet av sig på tabletterna, vad är det läkarna nojar sig så över?
Citera
2020-03-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är då fan också vad vården är skitnödiga med Zopiklon. Man blir förbannad när man hör era historier. Själv har jag 3 paket kvar på mitt recept och jag tar bara en halv 7,5 mg varje natt för jag vet att de inte kommer räcka i evighet.

Jag har aldrig haft en enda biverkning av Zopikloin. De har troligen räddat mitt liv.

Det går ju inte ens att ta livet av sig på tabletterna, vad är det läkarna nojar sig så över?
Undrar jag med. Min läkare har blivit riktigt skitnödig på senaste tiden och frågar mig väldigt noggrannt varje gång vi ses: du tar väl inte dina imovane varje dag väl?!?! Nä på den här mottagningen tycker vi minsann inte om såna läkemedel, usch!!!.

Samtidigt som samma läkare sitter och skriver ut recept på Elvanse(lisdexamfetamin) till mig.
Citera
2020-03-19, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hart hört från säkert håll att läkare fått instruktioner om att be deras patienter trappa ner för att sen sluta. Detta pga av biverkningarna

Skriver detta som en varning så att ni som behöver dom ska vara förberedda på att vissa av era läkare kommer sluta skriva ut åt er. och hänvisa er till sömnskola mm.

Kunde de inte angivit en annan anledning än just biverkningarna?

Z-analoger har i princip 0 biverkningar, jämför med allt annat skit de gladeligen skriver ut.
Citera
2020-03-19, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Har också haft lite gnissel. Får mina stilnoct utskrivet fortfarande men har fått höra att "vi tycker inte om stilnoct på den här mottagningen". Har även tvingats ställa upp på en massa skit hos arbetsterapeut och fått ett boll/tyngdtäcke utskrivet. Inte för att det hjälper, men allt för att göra läkarna nöjda.

Nä, de brukar inte tycka om läkemedel som funkar.

De vill ju helst att du ska gå igenom alla 3456 antihistaminerna.

Sätt din läkare på plats och fråga honom varför han nojjar för?

Så länge du sköter medicineringen så ska det vara lugnt.

Våga ifrågasätt läkarna, nicka inte ja till allt de säger för att sedan gå besviken från läkarbesöket.
Senast redigerad av DonTrump 2020-03-19 kl. 04:56.
Citera
2020-03-19, 05:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Undrar jag med. Min läkare har blivit riktigt skitnödig på senaste tiden och frågar mig väldigt noggrannt varje gång vi ses: du tar väl inte dina imovane varje dag väl?!?! Nä på den här mottagningen tycker vi minsann inte om såna läkemedel, usch!!!.

Samtidigt som samma läkare sitter och skriver ut recept på Elvanse(lisdexamfetamin) till mig.

Det är säkert någon inkompetent myndighet som skickat ut info att detta är minsann dödsknark. Vore intressant att höra någon läkare i tråden, om det är så att myndigheter har någon form av kontrollapparat mot Imovane som ger läkarna ett helsike att rodda med. Jag fattar inte vad de håller på med.

Precis, det är ju heller inga problem att skriva ut höga doser antidepp fastän det inte finns någon egentlig depression, utan mot t ex ångest, som att det inte kommer ge några biverkningar att klippa sedan, efter att varit helt avtrubbad, eller hur, yeah right, nä men då har "sjukdomen" kommit tillbaka igen, så blir det fortsatt pillerknaprande.
Citera
2020-03-19, 20:35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Tror ni det finns någon risk att Apoteken får slut på Zopiklon p.g.a coronakrisen och stängda gränser?
Citera
2020-03-20, 02:53
Medlem
Någon som IVat hemofarm belbien zolpidem 10mg och vet om det funkar bra?
Citera
2020-03-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Jag vill också träffa dessa tomtar! Jag har aldrig varit ett större fan av stilnoct men har intagit bisarra mängder zopiklon utan tillstymmelse av en tomte. Jag får byta till stillisar och se om jag får besök!!

Hahahaha sjukt att ni också sett tomtarna, när jag och min bror tog stillisar första gången för runt 10 år sen såg vi också tomtenissar bådatvå!! Sjukt
Citera
2020-03-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Folk slutat snaska dessa eller?

Forumet är inte levande som förr.

Nej för fasen! Har tagit 15st 10or för 15 minuter sen och min syn blir lite blurrig...bästa benso/z-analogen som finns...men också den mest oförutsägbara
Citera
2020-03-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Nej för fasen! Har tagit 15st 10or för 15 minuter sen och min syn blir lite blurrig...bästa benso/z-analogen som finns...men också den mest oförutsägbara

Hahaha underbart ju!
Citera
2020-03-29, 23:47
Medlem
Hej vänner. Tagit zopiklon (läkarordinerat) mot dödsångest och sömnproblem p.g.a. paraestesier som gör det omöjligt att sova, i typ två år efter att jag blev diagnostiserad med en allvarlig sjukdom. Jag tar långa uppehåll för att inte bli torsk. Efter senaste vändan, då jag tog helt enligt ordination, tog jag inget alls på 8 veckor, men när jag nu börjat igen har jag närmast noll effekt. Just tagit 20 st 5or (inte allt på en gång, utan utspritt över ett antal timmar - inte ute efter att bli flöddrad) vilket vanligtvis hade gjort mig medvetslös i ett dygn, men känner knappt av det. Just: wtf? Hör till saken att jag inte upplever någon som helst abs när jag slutar, bara symtomen av nervskador och smärta som är anledningen till medicinerna sattes in till att börja med. Är det läge att byta till vanliga benso? Funderat på alpra och etiz, eller rentav oxy/sub/H för att hantera smärtan, men betydligt svårare att lägga vantarna på (inga moralkakor, tack - jag menar inte att vara arrogant, men jag är gammal i gamet). Att få det genom vården är ju i bästa fall ett mångårigt projekt, och FS3 känns otryggt.

Ber om ursäkt om detta är fel forumtråd, vänligen hjälp mig i så fall att flytta rätt.

Bästa hälsningar
Citera
2020-04-02, 13:05
Medlem
Har Propavan också negativa bieffekter på hjärnan som det påstås att Imovane har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in