2014-03-21, 02:51
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
"Tropicana Golden Fruit" funkar bra.

Då blir det en tripp till ica imorgon!!

Offtopic: Kolla din Pm Stone..
Senast redigerad av who- 2014-03-21 kl. 02:56.
Citera
2014-03-21, 02:53
Medlem
who-s avatar
Så det boostar både benso och stilnoct/imovane? Grapejuice alltså
Citera
2014-03-21, 09:46
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Jag undrar om det skulle fungera att variera Imovane/Stilnoct, säg att man tar Imovane en vecka, stilnoct en vecka osv. Utvecklar man tolerans då eller hinner den gå ner? Har för mig att jag läste här på forumet att någon hade gjort så, för att undvika tolerans.

Det funkar fint, jag kör på båda två och tar den jag tycker passar bäst för stunden då effekten skiljer sig avsevärt mellan dem två. Som natt och dag.

Försöker hålla mig under 4 intag i veckan. Käkar du varje dag kommer toleransen som ett brev på posten.

Jag blir mycket lättare tolerant mot zopiklon än zolpidem, dessutom går det snabbare att bli av med toleransen på zolpidem än på zopiklon imo.
Citera
2014-03-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Jag minns inget från igår, kan det bero på att jag tagit 10st imovane och 30mg stess?
Jag har tidigare tagit betydligt mer, då har jag inte fått någon blackout.
Kan det bero lite på att jag tidigare under gårdagen drack en liter färskpressad grapejuice?
Enligt flickvännen så uppträde jag fullt normalt under dagen, det är ett mysterium
Citera
2014-03-21, 15:57
Medlem
ZEPMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Japp, ta de vita och inte röda bara. Eller tropicana, koncentrat fungerar, men myycket sämre.

Enligt vissa räcker det med ett glas(200ml), enligt andra måste du dricka 5-8 glas, det är väldigt individuellt.
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag minns inget från igår, kan det bero på att jag tagit 10st imovane och 30mg stess?
Jag har tidigare tagit betydligt mer, då har jag inte fått någon blackout.
Kan det bero lite på att jag tidigare under gårdagen drack en liter färskpressad grapejuice?
Enligt flickvännen så uppträde jag fullt normalt under dagen, det är ett mysterium
Eftersom du drack 1 liter kan det helt klart bidragit, man uppskattar att boosten ligger kvar i 5-8 timmar. Varför hela 10 st imovane(7.5mg?)? De flesta får blackouts efter 3-4 st.
Senast redigerad av ZEPMP 2014-03-21 kl. 16:00.
Citera
2014-03-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Japp, ta de vita och inte röda bara. Eller tropicana, koncentrat fungerar, men myycket sämre.

Enligt vissa räcker det med ett glas(200ml), enligt andra måste du dricka 5-8 glas, det är väldigt individuellt.
Eftersom du drack 1 liter kan det helt klart bidragit, man uppskattar att boosten ligger kvar i 5-8 timmar. Varför hela 10 st imovane(7.5mg?)? De flesta får blackouts efter 3-4 st.
22,5 mg imovane, 10 mg stesolid, 30 mg sobril samt 10 mg nitrazepam + ett kvarter och känner inte mycket alls.
Klart överdrivet det där med att blanda...förutom stilnoct och mycket alkhol...då jävlar.
Citera
2014-03-22, 00:59
Medlem
testa går väl..
såå har någon tips på shoppar eller liknande, skicka gärna ett PM!
(postade jag i fel forum om detta så ursäkta)
Citera
2014-03-22, 03:58
Medlem
Om man ätit imovane en i princip regelbundet senaste halvåret och slutar cold turkey när man ligger på 22,5mg, hur lång tid tar det innan toleransen är nere? Är snart inne på andra veckan och det har lugnat sig men har fortfarande lite utsättningssymptom främst sömnen.
Citera
2014-03-22, 06:31
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Om man har tagit Imovane, 7, 5-15 mg/kväll i ca 3 veckor - hur starka utsättningssymtom (om några) kan man räkna med om man slutar relativt omgående med tabletterna? Individuellt antar jag, men någon som har erfarenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ångest, dålig sömn och kanske drogsug. Mycket möjligt att du inte blir dålig alls också.

Har lagt av nu. Hade lite oro och sov lite mindre några dagar. Men det gick förvånansvärt bra.
Citera
2014-03-22, 11:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Har lagt av nu. Hade lite oro och sov lite mindre några dagar. Men det gick förvånansvärt bra.

Skönt! Jag slutade själv för ett tag sedan och det är jag glad för, mycket piggare och jag sover bättre nu också faktiskt. Något du känner igen?
Citera
2014-03-22, 13:12
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Skönt! Jag slutade själv för ett tag sedan och det är jag glad för, mycket piggare och jag sover bättre nu också faktiskt. Något du känner igen?

Absolut, mår mycket bättre utan tabletterna. Det som störde mig mest är att jag blev så seg och trött dagen efter, särskilt när jag var uppe i 15 mg (eller mer, hände vissa kvällar). Känner mig lugnare och har mindre tendenser till ångest/oro på dagarna.
Citera
2014-03-22, 13:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Absolut, mår mycket bättre utan tabletterna. Det som störde mig mest är att jag blev så seg och trött dagen efter, särskilt när jag var uppe i 15 mg (eller mer, hände vissa kvällar). Känner mig lugnare och har mindre tendenser till ångest/oro på dagarna.

Det med tröttheten känner jag igen lite, när jag började med Imovane blev jag inte det minsta trött dagen efter men på slutet var det jobbigt. Fick även riktigt ont i magen och en knepig känsla i kroppen dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in