2014-08-08, 17:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag blir likadan, fett seg vill typ spy osv. Då snackar vi en tab 7.5 förmodligen är jag lite överkänslig när det kommer till z.

Okej där ser man, det är i alla fall en mkt sällsynt biverkning.
Citera
2014-08-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Okej där ser man, det är i alla fall en mkt sällsynt biverkning.

Det känns ändå rätt bra, då behöver man bara ta dem vid extrem nöd
Citera
2014-08-08, 18:42
Medlem
Just nu har jag dem där kapslarna (röda 10mg) dem funkar super. Har dock inte tagit på ett par veckor, men det är skönt att ha till när dem verkligen behövs. Har massa stilnoct också men jag tycker dem suger. Förut älskade jag noctar men sedan avtog effekten nu kan jag inte ens sova på en 30mg dos
Citera
2014-08-08, 18:43
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Just nu har jag dem där kapslarna (röda 10mg) dem funkar super. Har dock inte tagit på ett par veckor, men det är skönt att ha till när dem verkligen behövs. Har massa stilnoct också men jag tycker dem suger. Förut älskade jag noctar men sedan avtog effekten nu kan jag inte ens sova på en 30mg dos

Röda? Gröna menar du väll?
Citera
2014-08-08, 21:16
Medlem
Hej, jag tog 10mg nitrazepam runt 9 i morse, sen tog jag 8mg ikto runt 2. 20mg nitrazepam och 4mg ikto runt 5, och 10mg nitrazepam. runt halv 7 tog jag 10 mg nitrazepam och 2mg ikto. Är inte speciellt berusad lite avslappnad och skön.men man ser ju ut som man gör på benso Är ingådd på doser på typ 4mg ikto, 10-20mg nitra. så jag har tolerans

Är ledig idag i vanliga fall äter jag inte nitran till frukost precis

Rökt spliff hela dagen också. Min fråga är zolpidem har väl kort halveringstid så jag skulle inte bli mycket segare imorgonbitti på jobbet än vanligt om jag äter 20mg zolpidem extra ikväll??
Senast redigerad av Blorgh 2014-08-08 kl. 21:20.
Citera
2014-08-09, 07:22
Medlem
Det gick alldeles utmärkt. Lite segare än vanligt men tog en sobril till morgonkaffet, så då är man på fötter igen.
Citera
2014-08-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Tjo,

Jag tog 2mg ikto för typ 30 min sen och för 5 min sen tog jag 10mg stilnoct nasalt. Värt att påpeka är att jag varit vaken på dos inatt...

1. Hur snabbt kickar stilnoct nasalt?
1. Slår verkligen den lilla mängden ikto ut allt de sköna från stilnocten trots jag varit vaken som sagt.
2. Om jag tar 10mg stillnoct till men då får de bli en rövpanna, kommer jag känna av stilnocten då?
3. Röker jag en spliff efter dom 10mg stilnocten jag tänkte ta i en panna, boostar de då?
4. Hur snabbt kickar st
Tacksam för snabba svar då jag vill bli så skev jag kan när jag slutat dosa

Edit: glömde nämna att jag har viss bensotolerans men ingen tolerans på z-analoger!

Jag har legat på doser mellan 2-6mg ikto, 10-25mg nitrazepam och 0-10mg zolpidem dagligen ett tag. När jag varit ledig kan doserna ligga på 6-14mg ikto 20-40mg nitrazepam och 10-40mg zolpidem. Jag brukar få effekt av zolpidemen fast jag tagit ikto och nitrazepam.

MVH
Citera
2014-08-09, 09:15
Medlem
Ät mer, en kompis hade det utskrivet ett tag men han sa att det var värdelöst att flumma på men bra mot hans sömnproblem
Citera
2014-08-09, 13:20
Medlem
C-3POs avatar
Trådarna Ikto + stilnoct snabb hjälp! samt Effekten kommer inte infogade.

/Mod
Senast redigerad av C-3PO 2014-08-09 kl. 13:24.
Citera
2014-08-09, 15:20
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jo det är nog individuellt som du säger. Ja, det sitter oftast i hela dagen... men just illamåendet beror säkert som du säger på den äckliga smaken man får dagen efter. Testade för övrigt Stilnoct igår. Tog först en men efter att jag inte somnat inom en timme tog jag en till. Idag mår jag prima, till och med mindre ångest än jag brukar. Lustigt det där för annars brukar jag bli riktigt sliten på Stilnoct.

Aa brukar vara så med just z-analoger, de påverkar folk väldigt olika. Stilnoct har t.om i studier visats kunna väcka folk som ligger i koma. Förjävla märkliga grejer. Imovan är ju f.ö skitbra mot ångest i måttliga doser, och slår på väldigt fort och ger en skön känsla i kroppen. När jag hade lägre tolerans kunde några imovan på morgonen kännas som tram typ. Väldigt lustigt.

Skönt att det gick bra nu! Kanske bara är nu i början (antar att du inte är van vid de?) som de påverkar dig på det sättet.
Citera
2014-08-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Aa brukar vara så med just z-analoger, de påverkar folk väldigt olika. Stilnoct har t.om i studier visats kunna väcka folk som ligger i koma. Förjävla märkliga grejer. Imovan är ju f.ö skitbra mot ångest i måttliga doser, och slår på väldigt fort och ger en skön känsla i kroppen. När jag hade lägre tolerans kunde några imovan på morgonen kännas som tram typ. Väldigt lustigt.

Skönt att det gick bra nu! Kanske bara är nu i början (antar att du inte är van vid de?) som de påverkar dig på det sättet.

KIKA : https://www.youtube.com/watch?v=KTFicgrVk0w

Coolt den verkar aktivera något i skallen, dem i dokumentären kan prata tydligare efter intag av Ambien ( Stilnoct ) intressant kolla länken.
Citera
2014-08-09, 15:27
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
KIKA : https://www.youtube.com/watch?v=KTFicgrVk0w

Coolt den verkar aktivera något i skallen, dem i dokumentären kan prata tydligare efter intag av Ambien ( Stilnoct ) intressant kolla länken.

Fan vad coolt, den har jag inte sett. Jag älskar vice-dokumentärer, dock lite trött på hamilton morris, stör mig ganska mycket på hans sätt fast har en slags hat-kärlek till honom då han verkar vara skön i övrigt haha. Tack för länken, ska kolla lite senare för sitter uppe i ett spel just nu. Väldigt fräckt är det, sjukt konstig medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in