2011-03-23, 23:25
Medlem
Snusets avatar
God kväll!

En bekants fru hittade en hemlig burk med Zopiklon 7.5mg när hon kastade ut sin mans saker. Killen har/har haft alkoholproblem och depressioner och mår rätt allmänt dåligt. Det som fick mig att höja på ögonbrynen var att vissa av tabletterna var delade. Varför delar man en 7.5mg tablett? Jag röker bara cannabis så tabletter är lite okänt område. Tar man t ex. en halv 7.5mg på morgonen för att stå ut under dagen eller något sånt?

Jag vill bara veta så jag kan skvallra för hans fru för han är ett jävla as och jag hatar honom. Har även hjälpt henne att bryta sig in i hans dator; hittade bilder på honom och älskarinnan, så på den nivån är det. Desto värre saker ni kan berätta, desto bättre är det.
Citera
2011-03-23, 23:29
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSPMMA
Nej nej, jag är inte deprimerad. Bara det att psyket blev skört efter psykossymptom. Dvs kan nojja upp mig för skitsaker ibland. Jag är glad i övrigt, lever ett normalt liv med vänner och arbete! Jag undrade om risken för nojjor och psykosliknande symptom inträffar när man är vaken på zopiklon? Har bara tänkt ta det i mindre doser.
Okej,var inte menat att läxa upp dig! tänkte bara på ditt eget bästa! skriv gärna hur det var sen!
Citera
2011-03-23, 23:29
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Ja det har dom, även med vanliga Benz till viss del.

Hur fungerar det att ta både zolpidem och zopiklon samtidigt, för att sova? Jag har kronisk insomnia och varvar de båda i perioder när sömnlösheten slår till. Nu har det dock kanske blivit lite väl ofta, 4-5 kvällar utan sedan första veckan i januari.
Jag har provat mängder med olika benzo förut, fungerade ofta att sova på pga. ångestdämpning och slöhet men fungerar inte med arbete och vanligt liv för mig. Finns det något annat sätt att få bort toleransen är väl det jag egentligen undrar? Doserna har ökat och effekten minskar stadigt.

Jag vill inte flumma, bara sova.
Får 20mg zolpidem alternativt 15mg zopiklon på recept per dygn.

Nu har jag bara skummat igenom tråden och kanske missat att någon har tagit upp detta redan.
Citera
2011-03-24, 00:53
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Hur fungerar det att ta både zolpidem och zopiklon samtidigt, för att sova?
Tog dem nästan samtidigt häromnatten. Först 15 mg zopiklon. När jag efter en och en halv timme fortfarande inte hade somnat, slängde jag också i mig 10 mg zolpidem. Då somnade jag in. Vaknade sju timmar senare någorlunda utvilad, fast kände mig på förmiddagen en smula segare än då jag bara tagit zopiklon (på enbart zolpidem blir jag aldrig seg).

För att mer direkt svara på din fråga, tror jag det funkar bra. Att blanda två z-preparat med varandra, borde inte vara farligare än att blanda två benso.
Citera
2011-03-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
God kväll!

En bekants fru hittade en hemlig burk med Zopiklon 7.5mg när hon kastade ut sin mans saker. Killen har/har haft alkoholproblem och depressioner och mår rätt allmänt dåligt. Det som fick mig att höja på ögonbrynen var att vissa av tabletterna var delade. Varför delar man en 7.5mg tablett? Jag röker bara cannabis så tabletter är lite okänt område. Tar man t ex. en halv 7.5mg på morgonen för att stå ut under dagen eller något sånt?

Jag vill bara veta så jag kan skvallra för hans fru för han är ett jävla as och jag hatar honom. Har även hjälpt henne att bryta sig in i hans dator; hittade bilder på honom och älskarinnan, så på den nivån är det. Desto värre saker ni kan berätta, desto bättre är det.

För att supa på dom utan att bli för väck
Citera
2011-03-24, 12:02
Medlem
Snusets avatar
Citat:
För att supa på dom utan att bli för väck

Ok, tack. Kan du förklara lite mer hur det funkar? Ökar det alkoholtoleransen eller?
Citera
2011-03-24, 12:10
Medlem
Bertil85s avatar
Fan vad jag älskar Z-analogerna.
Jag just dragit i mig en karta. Och i går drog jag i mig 2 kartor visade det sig sen.

"Effekter": (några exempel)
Allt i mitt hem som är gjort av typ tyger fladdrade. GARDINERNA LEVDE SITT EGT LIV.
Jag har dessutom en sperma drickande Lampa. Helt sjukt att se den dricka en massa sperma.
Jag tror jag köper en ny lampa snart. Det var osynlig sperma den drack.
Kom inte med något freudiansk om att jag vill dricka sperma, det vill jag definitivt inte.
I går fick jag dessutom en blauckout på kvällen efter senaste imovane racet.
När jag vaknade upp i morse så fanns bara en karta imovane kvar.
Helt slut var det dessutom i kylen/frysen.
Något som är jobbigt är att jag får är munchies av imovane.

Kanske inget inlägg som för fram något i den här tråden men mycket skumt kan hända när man tar imovane.

Min morsa ringe dessutom och ett sådant samtal vill jag inte ha igen.
Senast redigerad av Bertil85 2011-03-24 kl. 12:20.
Citera
2011-03-24, 14:12
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Hur fungerar det att ta både zolpidem och zopiklon samtidigt, för att sova? Jag har kronisk insomnia och varvar de båda i perioder när sömnlösheten slår till. Nu har det dock kanske blivit lite väl ofta, 4-5 kvällar utan sedan första veckan i januari.
Jag har provat mängder med olika benzo förut, fungerade ofta att sova på pga. ångestdämpning och slöhet men fungerar inte med arbete och vanligt liv för mig. Finns det något annat sätt att få bort toleransen är väl det jag egentligen undrar? Doserna har ökat och effekten minskar stadigt.

Jag vill inte flumma, bara sova.
Får 20mg zolpidem alternativt 15mg zopiklon på recept per dygn.

Nu har jag bara skummat igenom tråden och kanske missat att någon har tagit upp detta redan.
Alltså måste förtydliga lite.

Man kan käka Imovane en vecka och sen byta till Stillisar för att bli tolerant långsammare vad det verkar.

Har du testat flytande Theralen? Eller du kanske inte kan vara zombie på morgonen?
Citera
2011-03-24, 18:35
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
God kväll!

Zopliklon tabletterna delar sig väldigt lätt om de utsätts för yttre våld.
T.ex. om man trycker dem för hårt ut ur förpackningen.
Delade tabletter smakar för djävligt så jag kan inte ens inta dem oralt på grund av det.
Sådana tabletter brukar jag krossa, lägga på alufolie och sedan röka.
Lite smutsigare bara att röka men inte värre, det är fortfarande Zopliklon vi talar om.
Citera
2011-03-24, 18:42
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ok, tack. Kan du förklara lite mer hur det funkar? Ökar det alkoholtoleransen eller?

Beroende på dos så kan man bli allt från lite vimsig till helt väck.
Riktigt skön Z-analog om du frågar mig.
Dock så är den inte lika kul att blanda med alkohol på grund av t.ex. minnesluckor m.m.
Men visst nån shot har väl följt med zopiklonen och gett mig några roliga timmar.:yes
Citera
2011-03-24, 19:16
Medlem
dknerks avatar
Citat:
God kväll!

HAr man ingen tolerans kan man ta en halv 7,5 (dock ingt märkbart "rus") eller för att supa på som någon sa. men du har inte tänkt på att han kanske använder dm ör att sommna som de är till för?

Själv tycker jag det låter som du och hon är sviniga som rotar i andras grejer. Dock kan jag inte uttala mig om ni är svinigare än honom.
Senast redigerad av dknerk 2011-03-24 kl. 19:18.
Citera
2011-03-24, 20:40
Medlem
Snusets avatar
Citat:
HAr man ingen tolerans kan man ta en halv 7,5 (dock ingt märkbart "rus") eller för att supa på som någon sa. men du har inte tänkt på att han kanske använder dm ör att sommna som de är till för?

Själv tycker jag det låter som du och hon är sviniga som rotar i andras grejer. Dock kan jag inte uttala mig om ni är svinigare än honom.

Jag hjälper så gärna till att avslöja honom, jag njuter något helt otroligt av att få vara med och sätta dit den jäveln. Vi snackar en kille här som misshandlar sin styvdotter, stjäl smycken av sin mor som han pantar för att sedan betala hyra för rummet som han hyr , hos sin mor; osv. Man får tycka vad ni vill om det men han förtjänar detta.

Visst har han tabletterna på recept, men varför i en hemlig burk som är undangömd, och varför uppdelade i halvor; frågan kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in