2014-11-13, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Har hört att det skulle vara 6-9 timmar,någon får gärna rätta mig.

Tror sjukhuset sa att de går ur kroppen efter tre till fyra timmar. Så jag tror på det jag.
Citera
2014-11-13, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Such-A-Twat
Halveringstiden är på 5-6h vilket säkert står i denna tråd x antal gånger.

Min läkare sa att de tar mellan tre till fyra timmar innan den går ur kroppen så jag tror på det.
Citera
2014-11-13, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Tror sjukhuset sa att de går ur kroppen efter tre till fyra timmar. Så jag tror på det jag.

Antar de menade att halveringstiden börjar då. Tar ju lite längre tid än så för att det ska vara helt ur kroppen.
Citera
2014-11-13, 19:14
Medlem
Halveringstiden är 6-9 timmar beroende på ålder enligt Wikipedia. Så helt ute ur kroppen är nog inte ämnet förrän några timmar efter detta (om man nu tänker sig att det ska skickas på analys eller dylikt) men den psykoaktiva effekten håller ju inte i sig mer än högst ett par timmar (på 7,5 mg).
Citera
2014-11-13, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Halveringstiden är 6-9 timmar beroende på ålder enligt Wikipedia. Så helt ute ur kroppen är nog inte ämnet förrän några timmar efter detta (om man nu tänker sig att det ska skickas på analys eller dylikt) men den psykoaktiva effekten håller ju inte i sig mer än högst ett par timmar (på 7,5 mg).

Om man som jag tar 5mg zopiklon dom borde ju gå ur snabbare ur kroppen jag känner att efter jag tagit en tablett å det gått 3 - 4timmar så känner man sej vanligt igen.
Citera
2014-11-13, 20:43
Medlem
Skull-Kids avatar
På tal om halveringstid osv... har precis haft ett långt uppehåll på Imovane håller mig nu till 2ggr/vecka med 3-4 dagars mellanrum. Håller just nu på att "experimentera" med toleransen, provade 15mg förra fredagen det funkade bra. 7,5mg igår kände jag inte mycket av.
Idag har jag inhandlat grapefruktjuice och tänkte testa det med 7,5mg egentligen på Lördag pga säkerheten, men nu funderar jag på om jag skulle kunna testa det idag istället eftersom jag sitter på tom mage osv liite nojjig/ångestfylld med. Kmr jag få nån avtändning/sömnproblem/toleransökning om jag tar ikväll? Ska tillägga att min tolerans för 2-3 månader sedan låg på ungefär 30mg! Gjorde CT på det, inget jag rekommenderar.

Är skiträdd om toleransen nu, men ja vad säger ni. Har iofs inget direkt argument för att inte vänta tills på lördag förutom det jag skrev
Senast redigerad av Skull-Kid 2014-11-13 kl. 20:45.
Citera
2014-11-13, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbabe85
Om man som jag tar 5mg zopiklon dom borde ju gå ur snabbare ur kroppen jag känner att efter jag tagit en tablett å det gått 3 - 4timmar så känner man sej vanligt igen.

Effekten går ur då, ja. Dock är substansen fortfarande kvar i blodet.
Citera
2014-11-13, 22:44
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
På tal om halveringstid osv... har precis haft ett långt uppehåll på Imovane håller mig nu till 2ggr/vecka med 3-4 dagars mellanrum. Håller just nu på att "experimentera" med toleransen, provade 15mg förra fredagen det funkade bra. 7,5mg igår kände jag inte mycket av.
Idag har jag inhandlat grapefruktjuice och tänkte testa det med 7,5mg egentligen på Lördag pga säkerheten, men nu funderar jag på om jag skulle kunna testa det idag istället eftersom jag sitter på tom mage osv liite nojjig/ångestfylld med. Kmr jag få nån avtändning/sömnproblem/toleransökning om jag tar ikväll? Ska tillägga att min tolerans för 2-3 månader sedan låg på ungefär 30mg! Gjorde CT på det, inget jag rekommenderar.

Är skiträdd om toleransen nu, men ja vad säger ni. Har iofs inget direkt argument för att inte vänta tills på lördag förutom det jag skrev
Nej du får ingen avtändning om du använder imovane 2-3 gånger i veckan. Har just använt 7,5-22,5mg varje natt i 6 månader. Märkte att min tolerans började öka på slutet så la ner rakt av för en vecka sedan. Inga problem alls. Känns som det mesta går ur kroppen på dagen innan nästa intag kvällen efter.
Imovane kan brukas 4-5 gånger i veckan utan att du bygger någon större tolerans och utan avtändning. Har hållt mig till det i flera år utan problem. Det var sista 6 månaderna som det blev varje natt vilket gjorde att jag började bygga tolerans. Förstår inte hur du kan tro att du skulle få en avtändning av en 7,5mg? Håll dig gärna till max 4-5 dagar i veckan och aldrig över 15mg, gärna max 10mg så ska du se att du ej kommer skapa ett fysiskt beroende. Olika för alla men med fyra års regelbunden användning och experimenterande så kan jag fastslå att det är gränsen, vilket är ungefär vad läkarna säger gränsen går med.
Citera
2014-11-13, 22:50
Medlem
Barnflods avatar
Trappade ner till en halv tablett för ett tag sen och råkar till och med somna helt utan ibland (tar dock Propavan). Det känns som att kroppen börjat förstå hur den ska koppla ner på egen hand igen. Någon avtändning verkar inte föreligga... väldigt subtila symptom i så fall. Rutiner har hjälpt mycket, därtill.
Citera
2014-11-13, 22:52
Medlem
cirkuspappers avatar
Har precis tagit 2 stycken zopiklon pilum (7,5 mg) samt fyra lyrica, men tycker inte effekten blev så som jag ville och har inga mer tabletter. Så har 5 st cider också (4,5%), kommer dessa hjälpa min tråkiga kväll/natt? Hoppas verkligen det
Citera
2014-11-13, 23:35
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Nej du får ingen avtändning om du använder imovane 2-3 gånger i veckan. Har just använt 7,5-22,5mg varje natt i 6 månader. Märkte att min tolerans började öka på slutet så la ner rakt av för en vecka sedan. Inga problem alls. Känns som det mesta går ur kroppen på dagen innan nästa intag kvällen efter.
Imovane kan brukas 4-5 gånger i veckan utan att du bygger någon större tolerans och utan avtändning. Har hållt mig till det i flera år utan problem. Det var sista 6 månaderna som det blev varje natt vilket gjorde att jag började bygga tolerans. Förstår inte hur du kan tro att du skulle få en avtändning av en 7,5mg? Håll dig gärna till max 4-5 dagar i veckan och aldrig över 15mg, gärna max 10mg så ska du se att du ej kommer skapa ett fysiskt beroende. Olika för alla men med fyra års regelbunden användning och experimenterande så kan jag fastslå att det är gränsen, vilket är ungefär vad läkarna säger gränsen går med.
Så om jag förstår rätt käkade du varannan dag i veckan? Eller hur lägger du upp det? Käkar du 5 dagar i rad sen har uppehåll 2 dagar? Ett stort problem för mig som missbrukade de förut är inte bara det fysiska utan det psykiska beroendet, jag är inte beroende av den hypnotiska effekten utan den sederande, alltså den man(iaf jag) blir euforisk av. Så om jag käkar varannan dag blir varannan dag så tror jag varannan dag blir en riktig pissdag pga suget på kvällen. Det kanske funkar lite senare, men för tillfället vill jag vara lite försiktig och äta 2 dagar i veckan med tanke på att toleransen heller inte verkar vara nere riktigt än då jag får effekt av 15 men inte av 7,5mg.

Är väl nojjig också tidigare kunde jag också sluta med 7.5-15mg imovane utan problem, tog väl 1-2 dagar med lite dålig sömn sen var det lugnt. Men efter att jag missbrukat sönder de under våren-sommaren och upplevt en värre AT än Xanor så är jag jäävligt försiktig med att käka för ofta. Sen tror jag att jag blev drabbad av "Kindling" om du hört om det, eftersom jag slutade CT mellan 10-20 gånger under 1,5-2 år och upplevde att vara avtändning blev värre.

Anledning till att jag kan tro att jag får AT på endast 7,5mg 2 dagar i rad är att jag typ nojjar över att om jag börjar käka imovane för ofta igen så får jag uppleva samma avtändning som jag nu gjorde under hösten som är det värsta jag varit med om, får kalla kårar. På ett sätt är det en bra erfarenhet eftersom det verkar avskräckande för min del och jag borde kunna kontrollera bruket - eller lägga av - om jag känner att det blir för mycket bara genom att tänka på helvetet.
Citera
2014-11-14, 00:23
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspapper
Har precis tagit 2 stycken zopiklon pilum (7,5 mg) samt fyra lyrica, men tycker inte effekten blev så som jag ville och har inga mer tabletter. Så har 5 st cider också (4,5%), kommer dessa hjälpa min tråkiga kväll/natt? Hoppas verkligen det

Ja, det boostar både Lyrican och zopiklonet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in