2014-04-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Har tagit imovane nästan i tre år. I början ganska sällan, dvs någon gång i veckan.
Sista året varje natt och sista 6 månaderna 7,5-15mg/natt.
Inser nu att det är detta som har orsakat/eller bidragit till min ångest och depression.
Trodde inte detta problem skulle uppstå efter endast 7,5mg till natten men efter lite tester inser jag att det räcker för att man ska få abstinens dagtid när man använt det under så lång tid.

Kommer avgifta mig under några veckor och sedan använda endast när det verkligen är nödvändigt och inte för att det är bekvämt.
Någon annan som delar min erfarenhet att få abstinensproblem dagtid vid långtidsanvändning?

Hur ska du avgifta dig?
Jag tar Imovane dagtid- jag sover även några timmar på dagen ( behöver denna sömn pga min sjukdom). Kvällarna funkar bra när jag sovit på dagen.

Tar jag inte Imovane dagtid och inte sover mår jag pyton, jag behöver den muskelavslappnande effekten.

Nätterna är oerhört jobbiga 1½ Imovane 7,5 mg. Jag vaknar när Imo gått ur kroppen och skulle egentligen behöva ta- kanske 1 tablett till, men gör det inte. Förmiddagarna blir ångestladdade med skakningar och svettningar.

Försökte trappa ner och själva nedtrappningen funkade bra- inget sug eller så, men jag blev jättesjuk av att inte kunna sova och att inte få den muskelavslappnande verkan. Ffa sköt pulsen i höjden och (kall)svettningar och det kan ju vara ok om man är ung och frisk för övrigt, men tillhör man de äldre så finns "risken" för olika sjukdomar. Jag anser att jag blivit sjuk efter att jag (på eget bevåg) försökt sätta ut Imovane.

Så lycka till. Imovane i små doser är en fantastiskt insomningstablett, men toleransen ökar snabbt.
Senast redigerad av neo-2010 2014-04-07 kl. 15:23. Anledning: la till ett ord
Citera
2014-04-07, 23:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Hur ska du avgifta dig?
Jag tar Imovane dagtid- jag sover även några timmar på dagen ( behöver denna sömn pga min sjukdom). Kvällarna funkar bra när jag sovit på dagen.

Tar jag inte Imovane dagtid och inte sover mår jag pyton, jag behöver den muskelavslappnande effekten.

Nätterna är oerhört jobbiga 1½ Imovane 7,5 mg. Jag vaknar när Imo gått ur kroppen och skulle egentligen behöva ta- kanske 1 tablett till, men gör det inte. Förmiddagarna blir ångestladdade med skakningar och svettningar.

Försökte trappa ner och själva nedtrappningen funkade bra- inget sug eller så, men jag blev jättesjuk av att inte kunna sova och att inte få den muskelavslappnande verkan. Ffa sköt pulsen i höjden och (kall)svettningar och det kan ju vara ok om man är ung och frisk för övrigt, men tillhör man de äldre så finns "risken" för olika sjukdomar. Jag anser att jag blivit sjuk efter att jag (på eget bevåg) försökt sätta ut Imovane.

Så lycka till. Imovane i små doser är en fantastiskt insomningstablett, men toleransen ökar snabbt.
Tack!
När det gäller den muskelavslappnande och ångestdämpande effekten så sitter den fortfarande i vid 7,5-10mgs doser, även efter så lång användning. Men de hypnotiska effekterna är borta om jag inte tar högre doser. Sover endast till vad jag antar är första halveringstiden, vaknar alltså efter 4-5 och har ångest varje morgon som det är nu. Jag slutar ct, inne på dygn två nu, 2h sömn inatt och då hade jag lyrica 300mg och 15mg sobril...
Klipper lyrica dosen 50% samtidigt nu, vilket må vara dumt.
Har betablockerare, melatonin och ett fåtan sobril som kommer användas första nätterna eller när lyrica atn sätter igång. Har en uppsjö av antihistaminer men kommer ej använda dessa. Lurar bara mig själv att jag lätt kan sluta med imovanen när jag lyckas däcka två nätter av mirtazapin sen är jag på ruta 1 igen.
Citera
2014-04-08, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Beror mest på doktorn, och hur dina sömnproblem ser ut.

Ta först en och efter 30 minuter tar du nästa om du upplever tolerans. Ta aldrig fler än två/dygn. Man blir bara tolerant. Strunta i att ta dem också in ett par nätter så blir det drag i igen och du behöver bara en.
Citera
2014-04-08, 19:28
Medlem
narutos avatar
Efter knas med stafettläkare som vägrar skriva ut Stilnoct längre så bytte jag till en lokal privat vårdcentral.

Blev listad samma dag (torsdags) och NU på torsdag ska jag på möte (han ville se vem jag var innan han hjälper mig)!

Fyfan vad skönt!

Privat vårdcentral FTW!
Citera
2014-04-08, 22:17
Medlem
Känner i princip av 0 rus när jag ätit 40mg stilnoct, fick byta från imovane till stilnoct idag enbart för att jag tyckte imovanen inte gav mig något heller, vafan e de frågan om? ska man itne bli hyffsat påverkad av 40mg stilnoct med 0 tolerans?

Kan tilläggas att jag genomgår en morfin AT och käkade 2mg xanor tidigare idag innan jag åt mina 40mg stilnoct, kan de ha något med uteblivit rus att göra eller vafan är det frågan om? Riktigt irriterad.
Citera
2014-04-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Känner i princip av 0 rus när jag ätit 40mg stilnoct, fick byta från imovane till stilnoct idag enbart för att jag tyckte imovanen inte gav mig något heller, vafan e de frågan om? ska man itne bli hyffsat påverkad av 40mg stilnoct med 0 tolerans?

Kan tilläggas att jag genomgår en morfin AT och käkade 2mg xanor tidigare idag innan jag åt mina 40mg stilnoct, kan de ha något med uteblivit rus att göra eller vafan är det frågan om? Riktigt irriterad.

Kan tillägga att jag la ner 3 st 10mg's stiloct i en ny lösning och körde upp det i rektm i brist på effekt.
¨
Så nu är jag alltså uppe i ca 70mg, utan något märkvärldrus, vafan e de får fel`?
Citera
2014-04-09, 22:17
Medlem
oboyglass avatar
Kommer inte få ut stilnoct längre. Fucking jävla skitläkare, vill åka dit nu direkt och fråga vafan de håller på med.
Citera
2014-04-09, 23:11
Medlem
Bertil85s avatar
Någon som har erfarenheter av Edluar?

En resoriblett som intas sublingualt. Det verksamma ämnet är Zolpidem.

Jag är väldigt glad över dessa piller; då de funkar bra sublingualt.

Tog alltid Imovane sublingualt; men då var det ingen resoriblett.
Citera
2014-04-10, 01:16
Medlem
Jag tar alltid mina tabletter rektalt så klart, något annat är otänkbart. Eller så krossar jag dem i en mortel och skjuter upp dem i armen utblandat med med en dubbel vodka.
Citera
2014-04-10, 04:15
Medlem
PreaCs avatar
Druckit ett antal öl en lilllördag som denna. Skulle uppskatta en 6öl, 2 vodka (6) redbull och nån drink hit o dit. Nu kom jag hem och tryckte i mig 20mg zolpidem. Börjar arta sig minst sagt.

Detta inlägget har tagit uppskattningsvis 20minuter, då inkluderar jag rättning utav diverse felstavningar.

Börjar se dubbelt, och schizo-hjärnan man får under ett stillis-rus börjar säga åt mig att fan en till gör allt bara jävligt mysigare. Är lite rädd att han talar sanning!

Tacka vet jag rättstavningsfunktionen i Chrome.

EDIT: Japp, jag följde min överstes (övermans) order och tog en 10mg zolpidem till. Vi får se vart detta slutar en sisådär 04:17 torsdag morgon.
Senast redigerad av PreaC 2014-04-10 kl. 04:17.
Citera
2014-04-10, 05:48
Medlem
PreaCs avatar
Nu har jag tagit 50mg under loppet av 1timme. Känner mig relativt stabil. Kan det vara så att det helt enkelt inte kickat in än? Ska ut på en cigg nu o sedan återvända till sängen och resonera

EDIT: Råkade slänga i mig 20mg till, nu är jag uppe i en summa på 70mg och en hel del alkohol som visserligen börjat avta. Förvirrad
Senast redigerad av PreaC 2014-04-10 kl. 06:02.
Citera
2014-04-10, 10:50
Medlem
Varför känns det ibland som effekten uteblir trots att man käkar 10 stillisar / Imovane ?

Har viss tolerans men inget särskilt. Ibland känns det som att jag känner mer på 2 imovane än 10 wtf? Och det handlar inte om att när jag käkar dessa 10 blir så väck att jag inte kmr ihåg något för det gör jag, någon som vet!???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in