Citat:
Ursprungligen postat av
KITTENMITTONS
Lite konstigt är det att du går upp och sätter dig framför skärmen igen om du inte kan somna, man somnar inte direkt bättre av skärmflimret som ögonen får uppleva. Ta och läs i en bok istället för att ge upp efter bara några timmar om du nu känner att du måste ge upp på det försöket att somna. Fortsätter du att gå upp och sätta dig vid datorn så kommer dina sömnsvårigheter att förvärras.
De två inläggen var bara exempel, dina tidigare inlägg är det som har gett mig den uppfattningen - men framför allt "vinglig och mår bra" är ett typiskt exempel på något folk som flummar på medicinerna brukar skriva.
Kan du med handen på ditt hjärta säga att du enbart använt medicinen som man ska så beror det väl på att din tolerans har ökat eller att dina sömnsvårigheter blivit värre.
Jag orkar inte ligga och blunda hela nätterna, blir galen av det. Så därför surfar jag på nätet. Läser böcker gör jag också, det är ett stort intresse.
Det är inte bara flummare som blir vingliga och mår bra, det är ganska vanligt. Att jag är väldigt lättpåverkad gör att jag blir så även på låga doser.
Förr flummade jag en del, men det var länge sedan. När jag fick förtroende av min läkare igen så bestämde jag mig för att sköta mig, visst har jag blivit sugen på att flumma någon gång men jag har hållit mig i skinnet. Toleransen är låg, men att sömnproblemen har blivit värre är det ingen fråga om, tyvärr. Förr däckade jag på 7,5 mg, nu ligger jag och vrider och vänder mig i sängen på doser högre än så. Får väl försöka få ut starkare medicin, för så här kan det inte fortsätta.
Till sist vill jag be om ursäkt för att jag har varit otrevlig, ibland är jag på riktigt dåligt humör och då får oskyldiga lida för det. Förlåt!