2013-10-14, 00:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Har fått för mig att din tolerans är ganska hög så nej, verkligen inte. Och även om den inte är det så lär du inte känna av den extra halvan ändå, det är liksom jävligt ångestdämpande från den första dosen man stoppar i sig men påfyllningarna känner man sällan av.

Nä, blir märkbart påverkad av 5 mg så toleransen är inte hög. Somnar däremot inte på det, tog 2,5 mg till men det hjälpte inte. Sjukt att jag inte kan somna på dem längre, behöver starkare grejer.

Jävlar vad grinig jag är, som tur är utan ångest. Rejäla munchies har jag också men allting smakar ju kuken.
Citera
2013-10-14, 00:36
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nä, blir märkbart påverkad av 5 mg så toleransen är inte hög. Somnar däremot inte på det, tog 2,5 mg till men det hjälpte inte. Sjukt att jag inte kan somna på dem längre, behöver starkare grejer.

Jävlar vad grinig jag är, som tur är utan ångest. Rejäla munchies har jag också men allting smakar ju kuken.
Det är för att du har käkat dom mot ångest/för flum. Käkar man dom när man är vaken slutar de fungera för sömn, av någon anledning, enda sättet jag somnar på dom nu är i kombination med Stilnoct.
Citera
2013-10-14, 01:34
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Det är för att du har käkat dom mot ångest/för flum. Käkar man dom när man är vaken slutar de fungera för sömn, av någon anledning, enda sättet jag somnar på dom nu är i kombination med Stilnoct.

Nej, jag har endast tagit på kvällstid för sömnen, låga doser också. Ge fan i att dra förhastade slutsatser!
Citera
2013-10-14, 02:56
Medlem
Citat:
Nej, jag har endast tagit på kvällstid för sömnen, låga doser också. Ge fan i att dra förhastade slutsatser!
har du både provat stilnoct och imovane???? Vilket är bäst för sömn tycker du ?? jag tar 2 stilnokt för sömnen men brukar vakna efter 4-5 timmar men imovane brukar sitta längre . det enda anledningen till att jag bytte Imovanen mot stilnocten var den äckliga smaken dagen efter annars så är imovane en skitbra insomningssömnmedel.
Citera
2013-10-14, 03:00
Medlem
Citat:
det hände förut att jag käkade stilnoct eller imovane på dagrna för att bli bäng och nu när jag verkligen behöver dom för sömnen så hjälper dom inte och jag får äta iktorivill tillsammand med 2 stilnoct 10mg för att få några timmars sömn. stilnoct är för insomningen , men stesolid enbart kan man sova gott på .
Citera
2013-10-14, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicalblue
haft dessa till. å från några år.. byter just nu medecin för en annan orsak.. verkar inte alls få effekt då jag tagig 30 mg totallt sen arton å 50 mg propavan.. bara värker i kroppen, troligen utressning symtom av venlaflaxinet..

skit medecinen
sjukt mkt ångest med...:/ några tipps jag kan ta med läkren??
har du provat sobril (oxazepam) ? vill du ha insomningspiller eller sömntabletter ??
Citera
2013-10-14, 03:30
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan7777
har du provat sobril (oxazepam) ? vill du ha insomningspiller eller sömntabletter ??

Kan varmt rekommendera Sobril om z-analoger inte skulle funka. Det är en svag benso som får mig att somna rätt gott.
Citera
2013-10-14, 12:07
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Tss, ja grinig var ju då ingen underdrift. Med tanke på dina tidigare inlägg i tråden som t.ex
https://www.flashback.org/sp45593541, https://www.flashback.org/sp45578372 är det väl inte så jättekonstigt att jag drar sådana slutsatser? Och du har ju suttit och postat på FB i 4 timmar+ efter intag vissa nätter? Bara för att du tar dom på kvällstid betyder inte det att effekten för sömn blir sämre om du sitter uppe länge på dom innan du går och läggar dig, då sitter du ju och flummar på dom - spelar föga roll om ditt mål är att gå och lägga dig inom en snar framtid.
Citera
2013-10-14, 13:29
Medlem
Jag går sub-behandling, men får inte imonvane utskrivet. skulle gärna vilja veta om det finns något pålitligt online-apotek där man kan handla.
Citera
2013-10-14, 14:34
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Tss, ja grinig var ju då ingen underdrift. Med tanke på dina tidigare inlägg i tråden som t.ex
https://www.flashback.org/sp45593541, https://www.flashback.org/sp45578372 är det väl inte så jättekonstigt att jag drar sådana slutsatser? Och du har ju suttit och postat på FB i 4 timmar+ efter intag vissa nätter? Bara för att du tar dom på kvällstid betyder inte det att effekten för sömn blir sämre om du sitter uppe länge på dom innan du går och läggar dig, då sitter du ju och flummar på dom - spelar föga roll om ditt mål är att gå och lägga dig inom en snar framtid.

Är det så jävla konstigt att jag sitter vaken när jag inte kan somna? Och varför tror du att jag flummar bara för att jag ställde en fråga om varför jag kände mig frisk efter intag, och ett där jag skrev att jag var vinglig och mådde bra?
Citera
2013-10-14, 16:45
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Är det så jävla konstigt att jag sitter vaken när jag inte kan somna? Och varför tror du att jag flummar bara för att jag ställde en fråga om varför jag kände mig frisk efter intag, och ett där jag skrev att jag var vinglig och mådde bra?
Lite konstigt är det att du går upp och sätter dig framför skärmen igen om du inte kan somna, man somnar inte direkt bättre av skärmflimret som ögonen får uppleva. Ta och läs i en bok istället för att ge upp efter bara några timmar om du nu känner att du måste ge upp på det försöket att somna. Fortsätter du att gå upp och sätta dig vid datorn så kommer dina sömnsvårigheter att förvärras.

De två inläggen var bara exempel, dina tidigare inlägg är det som har gett mig den uppfattningen - men framför allt "vinglig och mår bra" är ett typiskt exempel på något folk som flummar på medicinerna brukar skriva.
Kan du med handen på ditt hjärta säga att du enbart använt medicinen som man ska så beror det väl på att din tolerans har ökat eller att dina sömnsvårigheter blivit värre.
Citera
2013-10-14, 17:09
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Lite konstigt är det att du går upp och sätter dig framför skärmen igen om du inte kan somna, man somnar inte direkt bättre av skärmflimret som ögonen får uppleva. Ta och läs i en bok istället för att ge upp efter bara några timmar om du nu känner att du måste ge upp på det försöket att somna. Fortsätter du att gå upp och sätta dig vid datorn så kommer dina sömnsvårigheter att förvärras.

De två inläggen var bara exempel, dina tidigare inlägg är det som har gett mig den uppfattningen - men framför allt "vinglig och mår bra" är ett typiskt exempel på något folk som flummar på medicinerna brukar skriva.
Kan du med handen på ditt hjärta säga att du enbart använt medicinen som man ska så beror det väl på att din tolerans har ökat eller att dina sömnsvårigheter blivit värre.

Jag orkar inte ligga och blunda hela nätterna, blir galen av det. Så därför surfar jag på nätet. Läser böcker gör jag också, det är ett stort intresse.

Det är inte bara flummare som blir vingliga och mår bra, det är ganska vanligt. Att jag är väldigt lättpåverkad gör att jag blir så även på låga doser.
Förr flummade jag en del, men det var länge sedan. När jag fick förtroende av min läkare igen så bestämde jag mig för att sköta mig, visst har jag blivit sugen på att flumma någon gång men jag har hållit mig i skinnet. Toleransen är låg, men att sömnproblemen har blivit värre är det ingen fråga om, tyvärr. Förr däckade jag på 7,5 mg, nu ligger jag och vrider och vänder mig i sängen på doser högre än så. Får väl försöka få ut starkare medicin, för så här kan det inte fortsätta.

Till sist vill jag be om ursäkt för att jag har varit otrevlig, ibland är jag på riktigt dåligt humör och då får oskyldiga lida för det. Förlåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in