2018-03-01, 06:39
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_liten_ren
Periodvis äter jag en hel del imovane dagtid för att försöka lugna min hyperaktiva hjärna. Detta bryts av av långa perioder då jag är utan imovane eftersom jag har tagit mer än jag ska. För det mesta är jag glad positiv,kreativ, men ibland känner jag mig svartsynt som om jag bara är ett tomt skal. Nu har jag fått för mig att de mörka perioderna stämmer överens med de dagar jag tar imovane. Kan det verkligen stämma?? På bipacksedeln står inget om nedstämdhet.Är det någon som har erfarenhet av detta? Om imovanen är orsaken så slutar jag nog med den. Hellre en rörig hjärna än en tom.

Kan stämma själv blir jag arg med kort stubin.

Mvh
Smoker
Citera
2018-03-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netbrukare
Zopiklon, varför "max. 4 veckor" enligt Fass, men många har det i åratal, dagligen?
För att det förstör liv. Titta bara på den här tråden.

Förmodligen så har direktivet om att undvika att förstöra liv kommit först senare.
Citera
2018-03-02, 09:12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
För att det förstör liv. Titta bara på den här tråden.

Förmodligen så har direktivet om att undvika att förstöra liv kommit först senare.
Det förbättrar garanterat livskvalitén för många som lider av sömnproblem. Min pappa har väl käkat det i perioder sen det kom ut i princip.

Men ärligt talat, om man inte klarar av den korta abstinensen som stilnoct och imovane ger så borde man nog passa sig för alla mediciner som kan ge abstinens/utsättningssymptom. Man får nog tacka då för att man inte är fysiskt beroende av någon riktig benso eller opiat.
Citera
2018-03-04, 10:45
Medlem
Pantheraduss avatar
Hej! Jag skulle vilja köpa Stilnoct, då Imovane BP inte verkar hålla måttet, och hjälpa mig.

Vilka är bäst fabrikat. Stilnox eller Hemofarm?
Är det lönt att köpa i blister....? Misstänker säljaren ändå hade dem i blister innan denne fördelade dom i Zip-påsarna.
Hjälp mig välja...! ni som har erfarenhet.
Citera
2018-03-07, 08:38
Medlem
Halloj !!

Är det någon av er likasinnade Zopiclone-fantaster som provat "Zop Tablets" 7,5mg från en indisk tillverkare som heter "HAB Pharmaceuticals & Research Limited" baserat i Indien ?
Tabletterna, som kommer i blister, har en blå färg, rätt så mörkt blå nyans.

Nyfiken på om någon fått bra effekt av dessa. Jag tycker dom är väldigt svaga, om ens verkningslösa?

Må Bäst.
//Ordeal89
Citera
2018-03-15, 17:07
Medlem
Citat:
Trappa ner Zopiklon och bara använda ibland igen?

Tog bara tillfälligt 7,5 Mg ibland i flera år, istället för tidigare sega Nitrazepan, men börjat ta varje natt sedan nyår ungefär då magen varit orolig och vill nu trappa ner om det går. Fick ut 5 Mg istället och fungerade inte alls nu första natten. Men funkar det blir 3,75 Mg nästa och magen får jag tala med doktorn om.

Det är väl enda sättet vad jag läst, provade helt utan en natt och det var inte roligt.

Hur har det gått? Kan vara bra att varva med svagare sömnmedicin som Theralen. Zopiklon varje natt är otroligt svårt att bryta. Ändå sätter man sig i skiten. Har iaf bestämt att göra ett seriöst försök att fasa ut det.
Citera
2018-03-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
Hur har det gått? Kan vara bra att varva med svagare sömnmedicin som Theralen. Zopiklon varje natt är otroligt svårt att bryta. Ändå sätter man sig i skiten. Har iaf bestämt att göra ett seriöst försök att fasa ut det.

Byt helt till diazepam 5mg och efter en vecka tar du 2,5mg sen smulor.. det är lättare för nerverna än att sluta rakt av med kortverkande hypnotiska!
Citera
2018-03-15, 21:49
Medlem
Citat:
Men det är väl sömnmedel, det andra är insomnings.

Diazepam är långverkande benso utan hypnotisk effekt och zopiklon är en kortverkande semi benso med hypnotisk effekt
Båda påverkar gaba receptorn i hjärnan! Det är alltid bättre vid fysiskt beroende att bytta ut substansen speciellt kortverkande till långverkande och därifrån trappa ut!
Citera
2018-03-16, 20:30
Medlem
Fick utskrivet 100 imo 7,5 meda AB men.. Ja hade en annan sort på mitt behandlingshem,,,, som jag tyckte fungerar bättre... Vad ska säga till läkaren? Måste jag vänta tills dom. 100 är slut innan jag får nya?...
Ja behöver men jag tycker inte att funkar lika bra som..
Zoplklon...

Hoppas jag inte måste lämna tillbaka dom om läkaren ska skriva ut den andra sorten..

När jag missbrukade som mest så hade en läkare som skrev ut detta mesta... Och ja brukarde ändra styrkan hela tiden
.... Så att jag fick nya, så kunde man tjäna pengar...
Citera
2018-03-16, 22:06
Medlem
Svarar på lite olika inlägg ovan. Diazepam är typ det svåraste att få ut på recept, iaf där jag bor. Fick 60 Imovane (2 uttag) sist, men bara 25 Stesolid (lär inte få mer). Känns därför inte så motiverat att sova på diazepam. Theralen och Zopiklon är olika typer av mediciner ja, men insomningstabletter är alltid svårare att få ut. Därför tog jag upp att byta Zop mot Theralen ibland, bara för att vänja sig vid det som är lättare att få ut. Och om man vill vara sådan, inte är lika beroendeframkallande. Men jag tycker egentligen att insomningstabletter is the shit och sömntabletter bara är snäppet bättre än ingenting.
Citera
2018-03-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Fick utskrivet 100 imo 7,5 meda AB men.. Ja hade en annan sort på mitt behandlingshem,,,, som jag tyckte fungerar bättre... Vad ska säga till läkaren? Måste jag vänta tills dom. 100 är slut innan jag får nya?...
Ja behöver men jag tycker inte att funkar lika bra som..
Zoplklon...

Hoppas jag inte måste lämna tillbaka dom om läkaren ska skriva ut den andra sorten..

När jag missbrukade som mest så hade en läkare som skrev ut detta mesta... Och ja brukarde ändra styrkan hela tiden
.... Så att jag fick nya, så kunde man tjäna pengar...

Har du tagit ut de 100 eller? Aldrig hört om att man måste lämna tillbaka, däremot kan det kanske vara svårt att få utskrivet nytt på ett tag.
Citera
2018-03-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
Har du tagit ut de 100 eller? Aldrig hört om att man måste lämna tillbaka, däremot kan det kanske vara svårt att få utskrivet nytt på ett tag.

Nej har kvar,, men då får dela ut till "kompisar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in