2010-11-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Japp, det ska jag säga, grejen är bara att ataraxen fick jag utskrivet av en läkare på sjukhuset. Så vet inte riktigt till vem jag ska vända mig nu, ska ju iofs till skolläkaren i början på nästa vecka så får väl se hur det går då. Men ska ta upp alla mediciner som jag provat men som inte funkar men kan jag säga att jag fick en imovane av min farmor (vilket är sant) och att dom funkade perfekt? Dvs tala klarspråk med läkaren.

En annan fråga: även skolläkare har väl rätt att skriva ut medicin på recept? Eller har jag fått det om bakfoten?

Det låter bra att du är ärlig och säger att du faktiskt HAR testat allt annat och fick en av din farmor för att pröva och att det funkade.
Om skolläkare får skriva ut medicin vet jag dock inte, var så längesedan jag gick i gymnasiet
Citera
2010-11-10, 01:26
Medlem
För ett par veckor sedan hade jag två kartor imovane med mig ut på krogen, tänkte ta 3-4 st som jag brukar för att förstärka effekten av alkoholen. (Jag gillar nämligen att jag inte behöver dricka mer än 2 öl för att bli wasted då, det är billigt och bra :P)
Meen, givetvis blackoutade jag då och det slutade med att fyra timmar av kvällen/natten är HELT borta. Av ett under vaknade jag i alla fall upp hemma i min egen säng utan några synliga skador eller okända sängkamrater :P Jag kollade i min väska för att se hur mycket imo jag egentligen hade dragit i mig - av 20 st hade jag TRE kvar. Hade alltså dragit i mig 17 st plus jag vet inte hur många öl (eftersom jag blackoutade).
Hur många mg imovane/zopiklon är egentligen dödlig dos?? Läste om nån som dragit i sig 60 st (vet dock ej om det var 7,5 eller 5 mg) och överlevt. Finns det något dokumenterat dödsfall där nån dött av överdos av imovane?
Citera
2010-11-10, 12:55
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterOfMercy
För ett par veckor sedan hade jag två kartor imovane med mig ut på krogen, tänkte ta 3-4 st som jag brukar för att förstärka effekten av alkoholen. (Jag gillar nämligen att jag inte behöver dricka mer än 2 öl för att bli wasted då, det är billigt och bra :P)
Meen, givetvis blackoutade jag då och det slutade med att fyra timmar av kvällen/natten är HELT borta. Av ett under vaknade jag i alla fall upp hemma i min egen säng utan några synliga skador eller okända sängkamrater :P Jag kollade i min väska för att se hur mycket imo jag egentligen hade dragit i mig - av 20 st hade jag TRE kvar. Hade alltså dragit i mig 17 st plus jag vet inte hur många öl (eftersom jag blackoutade).
Hur många mg imovane/zopiklon är egentligen dödlig dos?? Läste om nån som dragit i sig 60 st (vet dock ej om det var 7,5 eller 5 mg) och överlevt. Finns det något dokumenterat dödsfall där nån dött av överdos av imovane?

LD50 för zopiklon ligger på drygt 800 mg/kg hos råttor, så du får nog dra i dig en jävla massa innan det blir farligt.
Citera
2010-11-10, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsoluteXanor
Seg på zopiclone?
Jag tar det nu också men blir faktiskt inte seg likt theralen eller liknande dagen efter. somnar gott som fan på det och dagen efter är jag inte seg alls.

Konstigt

Edit: Läste kanske fel här nu, var det imovane du intog?

Nej, mirtazapin.
Citera
2010-11-10, 14:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Kan nu återkomma och säga att jag blir helt knockad av skiten, likt theralen fast jag somnar mycket bättre men är bedrövligt seg dagen efter

På vilken dos? Brukar ge med sig med tiden. Är mkt bättre än theralen i alla fall.
Citera
2010-11-12, 08:47
Medlem
Goonslaps avatar
Jag tog sex stycken Imovane 5 mg innan jag skulle gå och lägga mig. Nu när jag vaknade, ca nio timmar senare, så känner jag mig fortfarande rejält benzad. Är det normalt? Har de inte halveringstid på två timmar?

Jag har aldrig tagit så hög dos förr, brukar ta 10 mg.
Citera
2010-11-13, 13:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonslap
Jag tog sex stycken Imovane 5 mg innan jag skulle gå och lägga mig. Nu när jag vaknade, ca nio timmar senare, så känner jag mig fortfarande rejält benzad. Är det normalt? Har de inte halveringstid på två timmar?

Blir ju längre halveringstid när du har tagit så pass många.
Citera
2010-11-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonslap

dom har en halveringstid på typ 6 timmar... det är stilnoct som har kortare halveringstid.
innan jag fick tolerans mot imovane brukade jag oxå vara lite snurrig på morgonen, men mest fnittrig och glad
Citera
2010-11-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
JAg beställde 32 st från Fearpharmacy, nu får vi se om jag någonsin får se dom. Jag är tveksam.

sålänge dom inte är slut så bör du få dom, dom kan va lite sega med att skicka, men jag har alltid fått det jag beställt från dom, förrutom nu när onaxen tog slut för några veckor sen.... men dom bör komma snart dom med.
Citera
2010-11-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydromorphone
jag var helt frälst på zopiklon förrut, men sen jag började med xanor så är zopi inte lika trevligt.

jag måste hålla med.... har käkat zopiklon i typ 3 år nu, och tröttnat på dom, bytt till xanor istället och det är bra mycket roligare och jag sover som en stock och är på superbra humör hela dagen efter
Citera
2010-11-13, 14:14
Medlem
Wizls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utedass
Jag ser att många personer här på FB är väldigt förtjusta i ovan nämnda mediciner men jag kan inte fatta det. Jag har själv haft Imovane och det enda som händer är att jag somnar som en stock efter en halvtimma. Det är ju sömnmedel, hur kan man "flumma" på det som man t.ex kan göra på benzo? Man blir ju bara KANON-trött o somnar. Endå så verkar en hel del använda det som nåt flummedel. Kan nån förklara det för mig. Måste man kombinera Imovane med nåt annat för att få flum i stället för att tvärsomna på? Snälla förklara....för Imovane kan jag få utskrivet lätt men jag vill inte ha dem om man bara däckar när man tagit dem, jag vill veta vad man ska göra för att bli fummig.

Har sammanfogat ungefär tio stycken trådar om Imovane med alla ungefär samma frågeställning, nu kan vi väl hålla oss till denna?

Tack till

Made of stone
för hjälpen!

/Mod

alla reagerar olika på olika substanser
Citera
2010-11-13, 19:09
Medlem
Dalailamas avatar
Jag har blivit ordinerad att ta Imovane max tre gånger i veckan. På grund av yttre omständigheter så har jag dock varit tvungen att ta dem drygt två veckor i sträck.

Igår så var första natten utan. Jag somnade först runt fem (ganska vanligt när man slutar med dem efter vad jag har förstått). Det "konstiga" var dock att jag drömde samma mardröm som förra gången som jag lade av med Imovane efter att ha tagit dem ett tag.

Drömmen är fullkomligt grotesk och vidrig och jag har vaknat kallsvettig ett par timmar efter att jag har somnat.

Har förstått att mardrömmar är en vanlig bieffekt. Dock så förefaller det underligt att samma dröm återkommer. Har aldrig någonsin drömt någonting liknande när jag inte har tagit Imovane under en tid.

Någon som har liknande erfarenheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in