2014-04-06, 21:36
Medlem
Bertil85s avatar
Precis rökt Imovane.
Först blev jag sederad; detta efter första blosset. Lite senare go' i huvudet.

Helt klart något att rekommendera. Wow vad sänkt jag blev; på bara några bloss...
Senast redigerad av Bertil85 2014-04-06 kl. 21:50.
Citera
2014-04-07, 01:24
Medlem
oVeRdRiVeRs avatar
Tjoo FB

Det är som så att jag haft uppehåll med imovane 1 månad, tog 15mg när jag slutade och hade gjort det varje dag i några månader. Jag märkte i slutet att effekten satt i kortare tid(flum effekten) och kände inte av den alls till slut. I fredags testade jag 3,75mg ingen effekt. 7,5mg fick jag lite mer effekt men fortfarande under väldigt kort tid. Idag tog jag 15mg, OK effekt men fortfarande kort tid. Jag känner inte den här smaken, och euforin är ganska mild känns det som. Förr kunde jag ta 7,5mg vid tolsvlaget och ligga och kolla på film tills kl 3 och bara känna den sköna euoforin nu är den väl där i en kvart eller något.

Så till min fråga nu, hur länge tar det egentligen innan 7,5 funkar som den gjorde första gången jag tog? Eller är det permanent? Alla säger att toleransen borde ha gått ner från 22,5mg till noll under 4 veckor men kan det ta längre tid än så innan läkemedlet fungerar som vanligt? Faan Hur ska jag klara mig utan mina fina imovane och filmkvällar vill fan inte leva mer
Citera
2014-04-07, 01:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Precis rökt Imovane.

Helt klart något att rekommendera. Wow vad sänkt jag blev; på bara några bloss...

Hur gjorde du rent praktiskt...?

Antar att du smulade sönder tabletter och smulade ned/blandade med tobak?

Hur många milligram på en gång?
Citera
2014-04-07, 01:35
Medlem
Greenbridges avatar
Underbar tråd jag hiitade här många säger att ztiln och imov är lika så dess effekter är precis vad jag vill diskutera.
Sitter nu och har låtit kvällenens första imovane kicka in. Och har kommit på att det skulle vara jävligt najs att försöka urskilja dessa eftkter man får lite nogrannare. Har precis börja bli lite skön av den och det var 10mg(tror jag). Har kännt en hemsk smak i munnen nu och börjar se att allt ser lite annorlunda ut. Tror bokstäverna och annat gångar lite, sen är färger lite skarpare. ordentliga tracers efter saker(eller vad de heter). Min första tanke var "är det här psychedeliskt". Jag hade inte läst på så mycket innan. Innan jag tog den tänkte jag inte så mycket. Dessa pilller är alltså inte från nån stor apoteksföretag(pfizer, generic, gelanika, roche, ni vet vad dom brukar heta). Desa piller är hemmagjrda och har dessutom inte tillstånd av min läkare att äta dom. Så det är ju knark då. Brydde med inte så mycket om det för tänkte att det är ju ändå medicin, kan inte bli så borta av bara medicin.
Nu efteråt vet jag inte om jag ska träffa min syrra och mamma ikväll om dom märker att jag är påverkad. De vet ju att jag har tagit droger förut.
Hur som helst:
Jag tog för första gången 10mg imovane efter ett litet tjackrace för några dar sen.
Jag låg och väntade på att imovane skulle slå in och trodde bara jag skulle bli trött och lyckas somna.
I samma stund som den slår in kommer mina kompisar (två killar R D) hem ochh in i rummet.
Jag kände i samma stund av den första effekten av imovane, med den var inte som jag tänker. Min första tanke var "den är psychedeliskt" för jag hade inte läst på så mycket innan. Det som var spsychedliskt med drogen var att jag för det första fick kontakt på nåt sätt med mina kompisar. Och började få ganska skeva hallisar. Inga dirket mönster eller morfings men saker gungade och grejer kom ut och flyttade sej. Jag hade tankeläsning med mina kompisar och sa åt dom att det här verkar askul. vi ska inte sova nu. Vi ska gå upp och ta mer tjack sen mer imovane, och ännumer. Sen MÅSTE vi skriva trippraport. (blev ingen rapport men skriver det här istället). Hände mkt mer under kvällen som jag inte orkar skriva här, mycket har också försvunnit ur minnet. Men de som hände senare var inte hallisar, det var bara jag som hade hallisar nästan. Och dessa hadde jag just då och de var ganska skeva.

Ska läsa om era effekter nu eller sova eller ta mer vad tycker ni?
Citera
2014-04-07, 02:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Precis rökt Imovane.

Smakade inte det rätt äckligt? Jag skulle nog spy.
Citera
2014-04-07, 10:20
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur gjorde du rent praktiskt...?

Antar att du smulade sönder tabletter och smulade ned/blandade med tobak?

Hur många milligram på en gång?

En tablett åt gången på alu-folie; nedsmulad.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Smakade inte det rätt äckligt? Jag skulle nog spy.

Smakade mjuk Imovanesmak.

Citat:
Ursprungligen postat av patrik187
jag råkade hitta en mängd ikto 2mg för ett tag sen, svenska... men jag äter inte dom själv o det känns dumt att slänga eller ge bort dom, har någon någon tanke på vad jag skulle kunna göra med dom?
mvh

Spara Ikton till en dag när du behöver dem.
Citera
2014-04-07, 10:41
Medlem
Macabrias avatar
Är de vanligt att man får två 10 mg stilnoct på kvällen utskrivet av doktorn?
På paketet står det ju att man inte ska överskrida en tablett.
Inte för att jag gråter, men...
Citera
2014-04-07, 11:09
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik187
jag råkade hitta en mängd ikto 2mg för ett tag sen, svenska... men jag äter inte dom själv o det känns dumt att slänga eller ge bort dom, har någon någon tanke på vad jag skulle kunna göra med dom?
mvh
Spara dom till en dålig dag. Du kommer inte att ångra dig om du nu gör det!
Citera
2014-04-07, 11:11
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macabria
Beror mest på doktorn, och hur dina sömnproblem ser ut.
Citera
2014-04-07, 11:21
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macabria

Nej helt vanligt är det nog inte. Det bör ge god effekt.
Citera
2014-04-07, 11:57
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVeRdRiVeR
Tjoo FB

Det är som så att jag haft uppehåll med imovane 1 månad, tog 15mg när jag slutade och hade gjort det varje dag i några månader. Jag märkte i slutet att effekten satt i kortare tid(flum effekten) och kände inte av den alls till slut. I fredags testade jag 3,75mg ingen effekt. 7,5mg fick jag lite mer effekt men fortfarande under väldigt kort tid. Idag tog jag 15mg, OK effekt men fortfarande kort tid. Jag känner inte den här smaken, och euforin är ganska mild känns det som. Förr kunde jag ta 7,5mg vid tolsvlaget och ligga och kolla på film tills kl 3 och bara känna den sköna euoforin nu är den väl där i en kvart eller något.

Så till min fråga nu, hur länge tar det egentligen innan 7,5 funkar som den gjorde första gången jag tog? Eller är det permanent? Alla säger att toleransen borde ha gått ner från 22,5mg till noll under 4 veckor men kan det ta längre tid än så innan läkemedlet fungerar som vanligt? Faan Hur ska jag klara mig utan mina fina imovane och filmkvällar vill fan inte leva mer

Det är nog inte permanent. Vänta 4 veckor och se om toleransen har sjunkit.
Citera
2014-04-07, 14:21
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Har tagit imovane nästan i tre år. I början ganska sällan, dvs någon gång i veckan.
Sista året varje natt och sista 6 månaderna 7,5-15mg/natt.
Inser nu att det är detta som har orsakat/eller bidragit till min ångest och depression.
Trodde inte detta problem skulle uppstå efter endast 7,5mg till natten men efter lite tester inser jag att det räcker för att man ska få abstinens dagtid när man använt det under så lång tid.

Kommer avgifta mig under några veckor och sedan använda endast när det verkligen är nödvändigt och inte för att det är bekvämt.
Någon annan som delar min erfarenhet att få abstinensproblem dagtid vid långtidsanvändning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in