2014-08-05, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Gött! Vilken trevlig medicin det är.

Hoppas läkaren inte får för sig att sluta skriva ut det hursomhelst bara. Är det vanligt att läkare slutar skriva ut efter ett tag och istället sätter en på nedtrappningschema? Är lite ny på det här med att ha narkotikaklassad medicin utskrivet.

Beror på ditt mående och läkaren. Personligen får jag utskrivet konstant, men då använder jag dem rätt också.
Citera
2014-08-05, 09:39
Medlem
Louandas avatar
Sådär ja. Nu har jag ett 30-pack att hämta ut.
"MEN!" (för att citera läkaren), "så vill jag att du träffar vår psykolog sen. Han är väldigt duktig på insomningsproblem. Dom här tabletterna är inte till för en 29-åring."
Varav jag harklar till och säger: " Men jag blir 30 idag..." Föga överraskande att det argumentet inte funkade
Men men, nu kan jag sova gott i en månad iaf
Citera
2014-08-05, 10:00
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Var jävligt försiktiga, man blir otroligt psykiskt beroende av dessa preparat. "Om jag inte tar en så kommer jag inte kunna sova ikväll." Det etsar sig fast i skallen på en väldigt fort.
Jag önskar nästan att jag aldrig kom i kontakt med dessa insomningstabletter..

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone
Citera
2014-08-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Var jävligt försiktiga, man blir otroligt psykiskt beroende av dessa preparat. "Om jag inte tar en så kommer jag inte kunna sova ikväll." Det etsar sig fast i skallen på en väldigt fort.

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone

Jo men samtidigt är inte beroendet svårt att bryta för många. När man väl har tagit sig igenom ett gäng nätter så brukar det gå åt rätt håll. Sen är doseringen viktig också, det är skillnad på att ta en stycke 7.5 tex. än att ta 8 stycken. Samt under hur lång period man använt. Det smartaste är att använda dem när dem verkligen behövs inte i onödan.
Citera
2014-08-05, 10:47
Bannlyst
Citat:

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone
Det är därför jag aldrig kommer sluta ta dem. Inte så länge jag har på recept i alla fall.
Citera
2014-08-05, 11:05
Medlem
Louandas avatar
Citat:

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone

Har tagit Stilnoct från och till i ca 1,5 år. Tror aldrig att jag tagit dom mer än tre dagar i rad, just för att jag är rädd för att bli beroende.
Poängen är den att vardagslivet fungerar så jävla mycket bättre när man "får sova som folk".
Alla som äter sömnpiller har inte problem. Case closed.
Citera
2014-08-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louanda
Har tagit Stilnoct från och till i ca 1,5 år. Tror aldrig att jag tagit dom mer än tre dagar i rad, just för att jag är rädd för att bli beroende.
Poängen är den att vardagslivet fungerar så jävla mycket bättre när man "får sova som folk".
Alla som äter sömnpiller har inte problem. Case closed.

Uppenbarligen har dem som äter sömnpiller sömnproblem
Citera
2014-08-05, 11:24
Medlem
Louandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Uppenbarligen har dem som äter sömnpiller sömnproblem

Haha, jo naturligtvis. Tänkte dock på substansproblem
Citera
2014-08-05, 13:07
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Väl mött,
Mvh Mr.Livingstone

Benso är mkt värre, Imovane kan man sluta med rakt av utan några större bekymmer om man då tar vettiga doser o inte överdriver.
Citera
2014-08-05, 14:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Enligt mina erfarenheter vill de skriva ut så lite som möjligt (skulle aldrig sagt att jag använde droger ibland) så de första 6 månaderna fick jag imovane & propavan. Nu får jag nåt skräp som inte funkar alls. Min läkare är mkt restriktiv och vill att jag ska pröva typ alla andra metoder pga "sömntabletter är inte en permanent lösning". Men vad gör man om benso är den enda bra lösningen? Nu dricker jag sprit för att sova istället vilket inte är så soft

Testat mirtazapin för sömnen?
Citera
2014-08-05, 15:12
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Kan man be om att få byta läkare inom psykvården? Min förra läkare slutade och min nya som knappt kan använda det svenska språket får man ringa och påminna varenda jävla månad. Fick ringa och fick "akutrecept" på xanor eftersom idioten inte skrivit ut.

När det gäller xanor får jag 20st och kan få nytt recept efter 20 dagar, när det gäller imovane får jag 30 är det 30 dagar då som gäller?
Citera
2014-08-05, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Kan man be om att få byta läkare inom psykvården? Min förra läkare slutade och min nya som knappt kan använda det svenska språket får man ringa och påminna varenda jävla månad. Fick ringa och fick "akutrecept" på xanor eftersom idioten inte skrivit ut.

När det gäller xanor får jag 20st och kan få nytt recept efter 20 dagar, när det gäller imovane får jag 30 är det 30 dagar då som gäller?
Ja, stå på dig. Byt läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in