2014-11-06, 09:40
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Drack en halv flaska sprit igår och ett bar öl, hade tagit 20mg imovane och skulle på en föreläsning om droger (lite ironiskt).
Vart självklart utkastad därifrån, sen hem till lägenheten 500m bort, då hade min kompis ring ambulansen för hon tyckte jag hade svårt att andas, så skyndade mig in på toaletten då ambulansen kom, och tog 26st till tabletter och försökte hänga mig med en handduk(mår dåligt men inte självmordsbenägen).
Vaknade nyss på sjukan och tänkte gå iväg men då kom det 3 läkare å försökte hålla fast mig och sa att jag inte får lämna förns ett speciellt klockslag, ville bara hem till min hund, hon är den ända som får mig glad.
Dom sa att om jag sticker nu kommer det komma en polisen komma hem till mig å skjutsa mig till nånstans (minns inte vad stället hette).
Bör jag vara orolig att polisen knackar på och vill ha med mig?
Vad ska jag göra med min hund, vägrar lämna det enda jag älskar själv, vem vet hur länge jag blir borta?

trodde först det var tomma hot så ringde även 11414 och hörde om det kunde stämma och som sa att det gjorde det..

Vad kan konsekvenserna bli? Har Imovane på recept, äter en hel del antidepressiva.

Grattis, du har blandat en av de mest "lömska" benson som finns, Z-analogerna ihop med SPRIT och öl. Bra att du blev utslängd därifrån (mötet alltså).

Ja de vill ha kvar dig under observation då du är självmordsbenägen, ingen normal människa försöker hänga sig så fort en flickvän bryr sig om en och polis är påväg (de ger dig ej straff utan kör till psyket).

Då du redan äter anti-depp finns du med i systemet. Beroende på din ålder kommer de antagligen sätta dig på b-hem, tvångsvård eller så får du ligga där tills huvudläkaren säger att det är OK att du går hem.

Din hund skiter de fullständigt i (elak mening, men med all rätt). Här ska du gå på narkotikamöte och kommer dit nerdrogad.

Jag har legat inne på tvång i 3dagar (3-4dagar är max) därefter är det på frivillig basis, dvs du kan skriva ut dig kl 09:23 på en söndag t ex.

Lägg ner med fulbenson, du klarar inte av den.
Ta hand om dig istället! Om hunden är din enda lycka, varför i helvete gör du såhär mot din hund?
Älska och vårda din hund, vill du dricka eller knarka, ta en promenad med hunden istället.
Citera
2014-11-06, 13:12
Medlem
Tycker imovane tar väldigt lång tid innan den börjar verka. Man ligger i sängen och skruvar på sig, måste ta 2-3 stycken för att somna vilket jag absolut inte får för läkaren (hon tycker det räcker med en halv 7,5mg). Skulle vilja testa Stilnoct, men läkaren totalvägrar att skriva ut den, men kan inte ge nån bra förklaring om varför. Är Stilnoct farligare än imo?
Citera
2014-11-06, 13:20
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Tycker imovane tar väldigt lång tid innan den börjar verka. Man ligger i sängen och skruvar på sig, måste ta 2-3 stycken för att somna vilket jag absolut inte får för läkaren (hon tycker det räcker med en halv 7,5mg). Skulle vilja testa Stilnoct, men läkaren totalvägrar att skriva ut den, men kan inte ge nån bra förklaring om varför. Är Stilnoct farligare än imo?

Det är en insomningstablett, har du nyttjat andra droger (inkl alkohol).
För mig fungerar INTE 15mg Zopiklon + 5mg Nitrazepam längre, har tidigare haft problem med alkoholen fast varit fri från den i två år.

Byt läkare eller bryt ihop hos läkaren, verkar vara det enda som funkar i samhället. De som hörs mest får mest hjälp.

Tänk på att du blir SNABBT immun på Imovane/Zopiklon.
Stilnoct knockar dig direkt, och finns stor risk att du äter mer och vips så har du gjort massvis med dumma saker och får en narkotikastämpel hos doktorn = Ingen mer medicin.
Citera
2014-11-06, 13:23
Medlem
Citat:
Drack en halv flaska sprit igår och ett bar öl, hade tagit 20mg imovane och skulle på en föreläsning om droger (lite ironiskt).
Vart självklart utkastad därifrån, sen hem till lägenheten 500m bort, då hade min kompis ring ambulansen för hon tyckte jag hade svårt att andas, så skyndade mig in på toaletten då ambulansen kom, och tog 26st till tabletter och försökte hänga mig med en handduk(mår dåligt men inte självmordsbenägen).
Vaknade nyss på sjukan och tänkte gå iväg men då kom det 3 läkare å försökte hålla fast mig och sa att jag inte får lämna förns ett speciellt klockslag, ville bara hem till min hund, hon är den ända som får mig glad.
Dom sa att om jag sticker nu kommer det komma en polisen komma hem till mig å skjutsa mig till nånstans (minns inte vad stället hette).
Bör jag vara orolig att polisen knackar på och vill ha med mig?
Vad ska jag göra med min hund, vägrar lämna det enda jag älskar själv, vem vet hur länge jag blir borta?

trodde först det var tomma hot så ringde även 11414 och hörde om det kunde stämma och som sa att det gjorde det..

Vad kan konsekvenserna bli? Har Imovane på recept, äter en hel del antidepressiva.
Kommer inte hända ett dugg. Du lämnade sjukan på eget ansvar,du är myndig.
Dax att växa upp kanske,och ta lite ansvar?

Ni som menar att grape är bra med imovane :
Hur länge väntar ni mellan grapeintaget och imo-intaget? Personligen märker jag ingen skillnad. Hög tolerans.
Citera
2014-11-06, 17:02
Medlem
rochsteins avatar
Fan vad snabbt stilnocten slog då. Tror det bra gått en kvart. Jag har käkat 7st hur många brukar ni käka? Jag har en rätt så hög tolerans mot benso.
Citera
2014-11-06, 19:19
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Kommer inte hända ett dugg. Du lämnade sjukan på eget ansvar,du är myndig.
Dax att växa upp kanske,och ta lite ansvar?

Ni som menar att grape är bra med imovane :
Hur länge väntar ni mellan grapeintaget och imo-intaget? Personligen märker jag ingen skillnad. Hög tolerans.

Samma här om man har hög tolerans så jag märks det nog ingen skillnad.
Citera
2014-11-07, 18:16
Medlem
ere lugnt att ta 15mg imovane ikväll vid tolvslaget om jag tagit 2 st panocod(1000mg?) kl. 18, det är väl en opiat? ska ju inte blanda det med benzo har jag hört.
Citera
2014-11-08, 22:28
Medlem
No6s avatar
om jag tog 15mg imovane igår och 0,5mg xanor idag, kan jag ta 15mg imovane ikväll utan att få fysisk avtändning eller toleransökning? har precis haft ett 10 veckors långt uppehåll nämligen så vill vara försiktig. Annars kan jag ju vänta 3-4 dagar innan jag tar imovane igen. 0,5 xanor kände jag ingetnting av brukar behöva 1mg. Vore schyst om någon kunde svara ikväll

Jag käkar alltså bara på helger eller max 3 gånger per vecka.
Senast redigerad av No6 2014-11-08 kl. 22:31.
Citera
2014-11-09, 13:02
Medlem
DirtyNorths avatar
Drack för någon dag sedan 6-7 öl och en halv flaska 40% sprit och utan att jag kom ihåg eller var medveten om det stoppade jag i mig 150mg imovane, tydligen hämtade ambulansen mig då jag hade andningsuppehåll, sitter på psyk nu då dom tror att det var ett självmordsförsök (var inte det).
Nu till min fråga, är det en dödlig dos för någon som väger 70kg och är 170cm?
Eller är det gränsfall, eller hade jag bara otur som fick andningsuppehåll?

edit: såg att jag skrivit i den här tråden om händelsen men var för borta för att minnas det, men frågade inte samma sak som nu.
Senast redigerad av DirtyNorth 2014-11-09 kl. 13:07.
Citera
2014-11-09, 15:49
Medlem
Citat:
Drack för någon dag sedan 6-7 öl och en halv flaska 40% sprit och utan att jag kom ihåg eller var medveten om det stoppade jag i mig 150mg imovane, tydligen hämtade ambulansen mig då jag hade andningsuppehåll, sitter på psyk nu då dom tror att det var ett självmordsförsök (var inte det).
Nu till min fråga, är det en dödlig dos för någon som väger 70kg och är 170cm?
Eller är det gränsfall, eller hade jag bara otur som fick andningsuppehåll?

edit: såg att jag skrivit i den här tråden om händelsen men var för borta för att minnas det, men frågade inte samma sak som nu.
Det är ju inte dosen imovane i sig som är riskabel (även om det är en väldigt hög dos) utan blandning med alkohol som orsakar oönskade bieffekter.
Citera
2014-11-10, 21:20
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Jag kom till den här tråden för att jag är lite orolig för biverkningar av imovane som jag fick utskrivet för att få ordning på min dygnsrytm och hyfsat störd sömn. Efter att ha läst ett antal sidor känner jag mig både road och oroad.

Jag trodde det bara var ett insomningspiller. Nu vet jag bättre: alkohol, grapejuice, imovane och paradiset väntar.

Jag kanske skulle skita i och ta det då det verkar vara farligt beroendeframkallande. Eller så tar jag en halv 7,5mg tablett (väger 120 kg). Det kanske kan rädda mig från att hamna i träsket.
Citera
2014-11-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Jag kom till den här tråden för att jag är lite orolig för biverkningar av imovane som jag fick utskrivet för att få ordning på min dygnsrytm och hyfsat störd sömn. Efter att ha läst ett antal sidor känner jag mig både road och oroad.

Jag trodde det bara var ett insomningspiller. Nu vet jag bättre: alkohol, grapejuice, imovane och paradiset väntar.

Jag kanske skulle skita i och ta det då det verkar vara farligt beroendeframkallande. Eller så tar jag en halv 7,5mg tablett (väger 120 kg). Det kanske kan rädda mig från att hamna i träsket.
Oroa dig inte för att bli beroende(visst det finns ju där),ta en hel du! Har använt Imovane nästan varje natt i 2 år och är inte beroende,har inte tagit den ikväll tex,har andra sömnmediciner dock

Uppdatera hur du sov,natti!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in