2014-08-04, 11:26
Medlem
Louandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har hört mycket lustigt från vården i mina dar, men detta var bland det sjukaste. Hoppas du får rätt hjälp!

Tack.
Återkommer med hur det går
Citera
2014-08-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louanda
Ja, eller dom sa att det var extremt ovanligt att ha problem utanför de kriterierna. Propavan har dom försökt med, men det vägrar jag ta!
Ringde nu på morgonen och var irriterad. Eftersom jag inte somnade in förrän fem-snåret, så försov jag naturligtvis första arbetsdagen. Fast nu låter det iaf som det rör på sig.

Propavan brukar man bli så efterseg på. Inte jättebra om man ska jobba...

Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Jag har fått höra ungefär samma. Fast under 30 och kille som varken är underviktig eller överviktig. Jag borde inte behöva det vad det jag fick höra utan att ha frågat om min situation ens.

Suck. Idioter till läkare.
Citera
2014-08-04, 13:19
Medlem
Louandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Propavan brukar man bli så efterseg på. Inte jättebra om man ska jobba...Suck. Idioter till läkare.

Av propavan får jag inte bara benkryp av, utan även kryp i bröstet...fruktansvärt obehagligt.
Sen kan jag inte sätta mig i bilen på morgonen, det är jag för "full" för.

Någon fler än jag förresten som upplevt "bröstkryp" av propavan?
Citera
2014-08-04, 14:08
Medlem
Louandas avatar
Fått tid hos läkaren imorgon. Känner redan nu att detta inte kommer att bli en lätt match!
Citera
2014-08-04, 19:51
Medlem
elliezs avatar
Jag får bara tio tabletter åt gången utskrivet av min doktor för att jag enligt soc och alla är en "knarkare". Känns bra dock att jag fortfarande får det utskrivet.
Tog två 7,5 för tjugo minuter sen kanske. Börjar känna att de börjar verka litegrann, kanske blir att fylla på mer om ett tag!
Citera
2014-08-04, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Jag får bara tio tabletter åt gången utskrivet av min doktor för att jag enligt soc och alla är en "knarkare". Känns bra dock att jag fortfarande får det utskrivet.
Tog två 7,5 för tjugo minuter sen kanske. Börjar känna att de börjar verka litegrann, kanske blir att fylla på mer om ett tag!
Ja, Zopiklon är trevliga (både i russfyte och i medicinskt syfte). Men 10 st, ska du inte spara de till sömnen?
Citera
2014-08-04, 20:54
Medlem
elliezs avatar
Citat:
Ja, Zopiklon är trevliga (både i russfyte och i medicinskt syfte). Men 10 st, ska du inte spara de till sömnen?

Haha jag har så svårt att spara till sömnen när jag känner för att flöddra. Men ett par blir nog kvar till sömnen också.
Sen kan jag hämta ut tio till om några dagar.
Citera
2014-08-04, 20:57
Medlem
Louandas avatar
Är nog beredd att hålla med ovanstående. Men vad vet jag...enda gången jag tagit droger med syftet att bli hög, va på fyllan med lite gräs som en polare tog ur frysen (?). Svamlade på om Sara Lidman och universums gåtor.

Ooops...aningen o.t
Citera
2014-08-04, 21:41
Medlem
HentaiMannens avatar
Jag har nu gått på Imovane nästan dagligen i fyra månader (tacka fan för att man har en vettig läkare), men jag har inte märkt någon större toleransökning!

Somnar nästan lika lätt nu på dem som jag gjorde i början. Tar jag två istället för en (vilket jag absolut inte får enligt min läkare), så mår man dessutom väldigt gött innan man somnar.

Borde jag inte märka toleransökning vid det här laget? Inte för att jag klagar, men det är ju nästan som man misstänker placebo.
Citera
2014-08-04, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jag har nu gått på Imovane nästan dagligen i fyra månader (tacka fan för att man har en vettig läkare), men jag har inte märkt någon större toleransökning!

Somnar nästan lika lätt nu på dem som jag gjorde i början. Tar jag två istället för en (vilket jag absolut inte får enligt min läkare), så mår man dessutom väldigt gött innan man somnar.

Borde jag inte märka toleransökning vid det här laget? Inte för att jag klagar, men det är ju nästan som man misstänker placebo.
Jag märker heller ingen toleransökning. Kort halveringstid, och skulle man få tolerans så är toleransen nere på i stort sätt noll efter ett par dagars uppehåll, så länge man inte käkar monsterdoser förstås.
Citera
2014-08-04, 21:56
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Jag märker heller ingen toleransökning. Kort halveringstid, och skulle man få tolerans så är toleransen nere på i stort sätt noll efter ett par dagars uppehåll, så länge man inte käkar monsterdoser förstås.

Gött! Vilken trevlig medicin det är.

Hoppas läkaren inte får för sig att sluta skriva ut det hursomhelst bara. Är det vanligt att läkare slutar skriva ut efter ett tag och istället sätter en på nedtrappningschema? Är lite ny på det här med att ha narkotikaklassad medicin utskrivet.
Citera
2014-08-05, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Gött! Vilken trevlig medicin det är.

Hoppas läkaren inte får för sig att sluta skriva ut det hursomhelst bara. Är det vanligt att läkare slutar skriva ut efter ett tag och istället sätter en på nedtrappningschema? Är lite ny på det här med att ha narkotikaklassad medicin utskrivet.

Enligt mina erfarenheter vill de skriva ut så lite som möjligt (skulle aldrig sagt att jag använde droger ibland) så de första 6 månaderna fick jag imovane & propavan. Nu får jag nåt skräp som inte funkar alls. Min läkare är mkt restriktiv och vill att jag ska pröva typ alla andra metoder pga "sömntabletter är inte en permanent lösning". Men vad gör man om benso är den enda bra lösningen? Nu dricker jag sprit för att sova istället vilket inte är så soft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in