2018-02-20, 12:15
Medlem
Fan nu fick jag sänkt dosen från 7,5mg till 5mg bara för att jag erkände att jag tagit för många en period och då har jag haft imovane i flera år..? Då vet man att man ska aldrig vara ärlig utan äter man för snabbt ska man hålla käften och beställa hem från nätet!

Jaja jag lyckads få ut lyrica iallafall oxå så det propavan+5a går ju sova på!

Må väl
Citera
2018-02-20, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Fan nu fick jag sänkt dosen från 7,5mg till 5mg bara för att jag erkände att jag tagit för många en period och då har jag haft imovane i flera år..? Då vet man att man ska aldrig vara ärlig utan äter man för snabbt ska man hålla käften och beställa hem från nätet!

Jaja jag lyckads få ut lyrica iallafall oxå så det propavan+5a går ju sova på!

Må väl
Säg att du inte kan sova på 5 mg, att det inte räcker. Då kan du nog få 7,5 mg med uttag på 30 st/månad.
Citera
2018-02-20, 13:07
Medlem
Pantheraduss avatar
I dessa fall tjänar man inte på att vara ärlig. Läkarna vill alltid hitta på en ursäkt om att skriva ut mindre. Jag visade att jag hade åkt dit från tullverket, och då blev det genast mindre utskrivet, dock så fick jag en remiss till senare avgiftning på psyk. Men det blev problem och missbruket eskalerar mer när läkarna inte skriver ut....
Vad som värre är, de tar inte samtal med mig som patient, utan jag får bara ett brev hemskickat att jag inte får utskrivet mer.
Jag tycker det är bättre att de samtalar eller tar telefonkontakt med patienten om detta, och ger patienten en andra chans. Dumma läkare!
Citera
2018-02-20, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
I dessa fall tjänar man inte på att vara ärlig. Läkarna vill alltid hitta på en ursäkt om att skriva ut mindre. Jag visade att jag hade åkt dit från tullverket, och då blev det genast mindre utskrivet, dock så fick jag en remiss till senare avgiftning på psyk. Men det blev problem och missbruket eskalerar mer när läkarna inte skriver ut....
Vad som värre är, de tar inte samtal med mig som patient, utan jag får bara ett brev hemskickat att jag inte får utskrivet mer.
Jag tycker det är bättre att de samtalar eller tar telefonkontakt med patienten om detta, och ger patienten en andra chans. Dumma läkare!
Patetiskt av psyk (eller där du går). Så jävla fega.
Citera
2018-02-21, 10:26
Medlem
Ni som varit (fysiskt) beroende av i imovane, hur lång tid efter sista dos brukar abstinensen dyka upp?

Käkar fn 7.5 mg/natt och har inte kännt nån abstinens på dagarna eller på kvällen, men tänkte att det trots den korta halveringstiden kanske inte visar sig förens senare?
Citera
2018-02-21, 13:05
Medlem
xamfetamins avatar
Tjena.

Käkat stilnoct ett par år, får utskrivet. Ibland har jag köpt stilnoct svart och några gånger har jag då fått den utländska versionen som kallas Sanval.
Dom fungerar att sova på osv, men jag blir äckligt trött dagen efter. Jag har till och med lyckats somna sittandes på soffan. Av vanlig stilnoxt känner jag ingenting dagen efter. Någon som upplevt samma, varför blir det så? Båda är ju zolpidem liksom.. halveringstiden ska ju va kort.
Citera
2018-02-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ni som varit (fysiskt) beroende av i imovane, hur lång tid efter sista dos brukar abstinensen dyka upp?

Käkar fn 7.5 mg/natt och har inte kännt nån abstinens på dagarna eller på kvällen, men tänkte att det trots den korta halveringstiden kanske inte visar sig förens senare?

Konstigt! Du kanske inte är fysiskt beroende? Har man ätit dom en längre tid som utskrivet alltså bara till natten och inte tar någon annan benso på dagen kan man känna av abstinens redan vid 18-19 tiden dagen efter beroende vilken tid man tagit sista dosen..

Förhoppningsvis så kommer du helt undan med bara lite sömn avvikelser.
Citera
2018-02-21, 22:08
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture

Får ibland känningar på dagen på eftermiddagen hand/fotsvett kall men svettas. Får det dock bara kanske 6grr om året och då har jag ätit Imovane dagligen till sömn sen 2003. Visst har jag varit utan nån dag hit och dit då man glömt ta med sig över helgen när masn åkt nånstans men då har jag aldrig känt av nån abstinens utan då har jag bara inte kunnat sova.

mvh
Citera
2018-02-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Konstigt! Du kanske inte är fysiskt beroende? Har man ätit dom en längre tid som utskrivet alltså bara till natten och inte tar någon annan benso på dagen kan man känna av abstinens redan vid 18-19 tiden dagen efter beroende vilken tid man tagit sista dosen..

Förhoppningsvis så kommer du helt undan med bara lite sömn avvikelser.
Nä, jag har inte käkat imovane mer än kanske två veckor, men däremot precis lagt ner några några månaders benzobruk. Har alltså först trappat ner benzo för att sen gå över helt till imovane.

Tänkte börja trappa ur den imovanen nu nån vecka. Förhoppningsvis funkar detta.

@darkomcface
Tack för svar!
Citera
2018-02-27, 13:20
Bannlyst
I use to do some dumb shit on ambien, but it was worth the sleep
Citera
2018-02-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netbrukare
Zopiklon, varför "max. 4 veckor" enligt Fass, men många har det i åratal, dagligen?

För att undvika fysiskt beroende! Fast Läkarna skriver hellre ut det till kronisk sömnlöshet,kvälls ångest mm än att dom skriver ut riktig benso med lång halverings tid..
Citera
2018-02-28, 14:58
Medlem
Deppig av Imovane??

Periodvis äter jag en hel del imovane dagtid för att försöka lugna min hyperaktiva hjärna. Detta bryts av av långa perioder då jag är utan imovane eftersom jag har tagit mer än jag ska. För det mesta är jag glad positiv,kreativ, men ibland känner jag mig svartsynt som om jag bara är ett tomt skal. Nu har jag fått för mig att de mörka perioderna stämmer överens med de dagar jag tar imovane. Kan det verkligen stämma?? På bipacksedeln står inget om nedstämdhet.Är det någon som har erfarenhet av detta? Om imovanen är orsaken så slutar jag nog med den. Hellre en rörig hjärna än en tom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in