2014-11-04, 17:24
Medlem
NerUpps avatar
Hur är det med pissprov som skickas på analys? Antar att Stilnoct syns men frågar ändå så jag slipper undra, nån som har erfarenhet av analys prov och Stilnoct / Imovane?
Citera
2014-11-04, 17:55
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerUpp
Hur är det med pissprov som skickas på analys? Antar att Stilnoct syns men frågar ändå så jag slipper undra, nån som har erfarenhet av analys prov och Stilnoct / Imovane?
Ja båda syns, varför antar du att stilnoct syns? Om något så syns det icke pga den korta halveringstiden.
Citera
2014-11-04, 18:09
Medlem
NerUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Ja båda syns, varför antar du att stilnoct syns? Om något så syns det icke pga den korta halveringstiden.
Ja det syndes ju inte förut på analys för några år sedan, men antog att dom har ändrat det, och jag hade tydligen rätt
Citera
2014-11-04, 18:21
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerUpp
Ja det syndes ju inte förut på analys för några år sedan, men antog att dom har ändrat det, och jag hade tydligen rätt
Aha, du var lite oklar i ditt föregående inlägg. Ja båda har blivit narkotiklassade några år tillbaka och precis som Lyrica så syns de på analys. Det som inte syns på analys är inte värt att knarka då du riskerar livet varje gång du tar det..
Citera
2014-11-04, 19:05
Medlem
Hur kan ni känna skillnad på imo när ni tar grape före?
Jag märker då nada skillnad.

Väntar ni en stund,eller tar ni direkt?
Citera
2014-11-04, 22:28
Medlem
HentaiMannens avatar
Har haft Imovane utskrivet i 7-8 månader nu. Läkaren sa från början att vi bara skulle ta två veckor... Sedan, innan man vet ordet av skriver hon ut 100-packs utan problem som då ska räcka 90 dagar.

Jag kan fortfarande somna på en, men inte varje natt. Så ibland ligger man där och surar tills man varit uppe 24 timmar igen. Tar jag dock två, då somnar jag till 99%.

Dock vägrar min läkare öka dosen. Det går knappt ens diskutera det med henne. Men hon har inga problem med att skriva ut hundratals på en gång.

Jag får allt nöja mig med en Imovane blandat med -insert-valfri-propavan-theralan-lergigan-atarax-here.

Eftersom hon verkar vilja vägra att öka min dos, tror ni att prova en ny medicin skulle vara något? Vilket är nästa "steg" efter Imovane?
Citera
2014-11-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Har haft Imovane utskrivet i 7-8 månader nu. Läkaren sa från början att vi bara skulle ta två veckor... Sedan, innan man vet ordet av skriver hon ut 100-packs utan problem som då ska räcka 90 dagar.

Jag kan fortfarande somna på en, men inte varje natt. Så ibland ligger man där och surar tills man varit uppe 24 timmar igen. Tar jag dock två, då somnar jag till 99%.

Dock vägrar min läkare öka dosen. Det går knappt ens diskutera det med henne. Men hon har inga problem med att skriva ut hundratals på en gång.

Jag får allt nöja mig med en Imovane blandat med -insert-valfri-propavan-theralan-lergigan-atarax-here.

Eftersom hon verkar vilja vägra att öka min dos, tror ni att prova en ny medicin skulle vara något? Vilket är nästa "steg" efter Imovane?

Säkert Apodorm (Nitrazepam)
Citera
2014-11-04, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen

Kör på Imovane istället, byt mellan någon annan sömnmedel och ta inte Imovane varje natt. Vill hon inte öka dosen på Imovane kan du nog glömma Nitrazepam.
Citera
2014-11-04, 22:59
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Säkert Apodorm (Nitrazepam)

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Kör på Imovane istället, byt mellan någon annan sömnmedel och ta inte Imovane varje natt. Vill hon inte öka dosen på Imovane kan du nog glömma Nitrazepam.

Tack för svar.

Ja, helst vill jag ju inte byta då jag vet att Imovane fungerar, dock vill jag ta det varje natt (eftersom jag gjort det i över ett halvår nu och har mina aningar hur jävla kasst jag kommer må om jag inte gör det). Det är ju min läkare själv som godkänt att jag tar varje natt så länge jag inte höjer dosen.

Är det verkligen så ovanligt att få 15mg per natt istället för 7,5? Enligt henne bör det absolut inte ske.
Citera
2014-11-05, 17:17
Medlem
Din läkare verkar inte veta vad tolerans är vilket inte förvånar mig ett dugg. Du kan ju försöka förklara för henne att om man äter 7,5mg Imovane varje kväll konstant så blir kroppen tolerant mot den dosen och måste ha mer för att ge samma effekt. Imovane äter man varje kväll under en kort period, max några veckor. Under lång tid endast sporadiskt kanske max 3 ggr/vecka om nu inte en doshöjning faktiskt är aktuellt - din läkare är en idiot precis som dig som inte söker information om vad du stoppar i dig varje dag och sen skyller på läkaren.

Men du har ju ett par alternativ.
-Din läkare verkar ju vara ett sånt där oresonligt pucko men försök att stå på dig, du har ju argumenten på din sida annars byt läkare
-Ta uppehåll nån vecka tills 7,5mg funkar igen, brukar vara en lugn avtändning på den dosen sen är ju mitt tips att inte käka varje dag men vet hur svårt det kan vara
-Börja käka 15mg och öka toleransen ännu mer och tänd av mellan varje recept eftersom pillren inte räcker. Rätt var det är ligger du på 30mg och det är inte lika kul att tända av på talar av egen erf
-Ett sista alternativ är ju, om du nu absolut inte klarar dig någon dag utan sömnpiller, ett form av schema där du varierar Imovane med någon annan medicin och på så sätt undviker tolerans

Edit: Ja eller så kör du på allergimediciner såsom Theralen, om det räcker så är det ju skitbra. finns ju dock ingen anledning ens att ta 7,5mg imo om den inte funkar
Senast redigerad av RevolutioZ 2014-11-05 kl. 17:20.
Citera
2014-11-06, 06:38
Medlem
DirtyNorths avatar
Drack en halv flaska sprit igår och ett bar öl, hade tagit 20mg imovane och skulle på en föreläsning om droger (lite ironiskt).
Vart självklart utkastad därifrån, sen hem till lägenheten 500m bort, då hade min kompis ring ambulansen för hon tyckte jag hade svårt att andas, så skyndade mig in på toaletten då ambulansen kom, och tog 26st till tabletter och försökte hänga mig med en handduk(mår dåligt men inte självmordsbenägen).
Vaknade nyss på sjukan och tänkte gå iväg men då kom det 3 läkare å försökte hålla fast mig och sa att jag inte får lämna förns ett speciellt klockslag, ville bara hem till min hund, hon är den ända som får mig glad.
Dom sa att om jag sticker nu kommer det komma en polisen komma hem till mig å skjutsa mig till nånstans (minns inte vad stället hette).
Bör jag vara orolig att polisen knackar på och vill ha med mig?
Vad ska jag göra med min hund, vägrar lämna det enda jag älskar själv, vem vet hur länge jag blir borta?

trodde först det var tomma hot så ringde även 11414 och hörde om det kunde stämma och som sa att det gjorde det..

Vad kan konsekvenserna bli? Har Imovane på recept, äter en hel del antidepressiva.
Citera
2014-11-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Drack en halv flaska sprit igår och ett bar öl, hade tagit 20mg imovane och skulle på en föreläsning om droger (lite ironiskt).
Vart självklart utkastad därifrån, sen hem till lägenheten 500m bort, då hade min kompis ring ambulansen för hon tyckte jag hade svårt att andas, så skyndade mig in på toaletten då ambulansen kom, och tog 26st till tabletter och försökte hänga mig med en handduk(mår dåligt men inte självmordsbenägen).
Vaknade nyss på sjukan och tänkte gå iväg men då kom det 3 läkare å försökte hålla fast mig och sa att jag inte får lämna förns ett speciellt klockslag, ville bara hem till min hund, hon är den ända som får mig glad.
Dom sa att om jag sticker nu kommer det komma en polisen komma hem till mig å skjutsa mig till nånstans (minns inte vad stället hette).
Bör jag vara orolig att polisen knackar på och vill ha med mig?
Vad ska jag göra med min hund, vägrar lämna det enda jag älskar själv, vem vet hur länge jag blir borta?

trodde först det var tomma hot så ringde även 11414 och hörde om det kunde stämma och som sa att det gjorde det..

Vad kan konsekvenserna bli? Har Imovane på recept, äter en hel del antidepressiva.

Jag tror ju inte de kommer ta din hund ifrån dig.
Psyk I guess för de tror du är självmordsbenägen, sen får du väl gå på samtal osvosv

TA HAND OM DIG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in