2013-10-12, 21:13
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahconnor12
Lär dig att sova utan istället!
hur då?
Citera
2013-10-12, 21:16
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
hur då?
Har varit i samma situation och det händer väl fortfarande att jag inte kan sova i några dagar o är tvungen att ta något.
Men var uppe i några dagar, du lär somna fint efteråt, du behöver riktig sömn, inte låtsassömn som gör att du mår dålig utan preparaten.
Citera
2013-10-12, 21:19
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Har varit i samma situation och det händer väl fortfarande att jag inte kan sova i några dagar o är tvungen att ta något.
Men var uppe i några dagar, du lär somna fint efteråt, du behöver riktig sömn, inte låtsassömn som gör att du mår dålig utan preparaten.
nja för mig blir det bara svårare att sova om jag är uppe ett par dagar. mycket ångest knutet till själva insomnandet, det går för snabbt och man blir rädd och vill liksom inte släppa taget.
Citera
2013-10-12, 21:21
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Citat:
nja för mig blir det bara svårare att sova om jag är uppe ett par dagar. mycket ångest knutet till själva insomnandet, det går för snabbt och man blir rädd och vill liksom inte släppa taget.
Jag förstår att det känns som skit, men det är värt att må skit i några dagar och kunna må och sova bra igen.

Har du inget avslappnande hemma som du kan ta innan du lägger dig under dessa dagar?
Citera
2013-10-12, 21:22
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Jag förstår att det känns som skit, men det är värt att må skit i några dagar och kunna må och sova bra igen.
som jag sa: det har aldrig funkat för mig.
Citera
2013-10-12, 21:54
Medlem
flashbacktrollets avatar
hur många dagar i rad kan jag dra en femma zopiklon och fortfarande känna något? kort sagt, hur snabbt utvecklar man tolerans om man inte höjer dosen?
Citera
2013-10-13, 00:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
hur många dagar i rad kan jag dra en femma zopiklon och fortfarande känna något? kort sagt, hur snabbt utvecklar man tolerans om man inte höjer dosen?

Ja, vad menar du med "känna något" till att börja med? Rus eller trötthet? Ruset försvinner ganska snabbt för mig, en vecka eller så, men blir fortfarande trött när ruset är helt bortblåst.

Man kan stå på samma dos länge bara man ger fan i att flumma.
Citera
2013-10-13, 21:49
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, vad menar du med "känna något" till att börja med? Rus eller trötthet? Ruset försvinner ganska snabbt för mig, en vecka eller så, men blir fortfarande trött när ruset är helt bortblåst.

Man kan stå på samma dos länge bara man ger fan i att flumma.
jag syftade på själva tröttheten.
Citera
2013-10-13, 22:11
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:

Har käkat 7,5mg i 3-4veckor nu varje dag och blir fortfarande trött av dom! Så som punkliv skrev om du ger fan i att flumma på dom och leka med doserna så verkar de som dom funkar ett tag. Tycker fortfarande jag får ett litet "rus" i form av välmående och helt ångestfri dock
Citera
2013-10-13, 22:22
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Du kan stå på 7,5 ganska länge. Men flumdoser är bara dumma!

Förresten, tog 5 mg för cirka en timme sedan, är det värt att ta en halv till nu?
Citera
2013-10-13, 23:52
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Du kan stå på 7,5 ganska länge. Men flumdoser är bara dumma!

Förresten, tog 5 mg för cirka en timme sedan, är det värt att ta en halv till nu?
Har fått för mig att din tolerans är ganska hög så nej, verkligen inte. Och även om den inte är det så lär du inte känna av den extra halvan ändå, det är liksom jävligt ångestdämpande från den första dosen man stoppar i sig men påfyllningarna känner man sällan av.
Citera
2013-10-14, 00:03
Medlem
haft dessa till. å från några år.. byter just nu medecin för en annan orsak.. verkar inte alls få effekt då jag tagig 30 mg totallt sen arton å 50 mg propavan.. bara värker i kroppen, troligen utressning symtom av venlaflaxinet..

skit medecinen
sjukt mkt ångest med...:/ några tipps jag kan ta med läkren??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in