2014-03-20, 10:16
Medlem
views avatar
Hejsan grabbar. Tänkte höra hur det är egentligen när det kommer till att "boosta" med Grapejuice. Blir det mycket skillnad ? Jag menar en tropicana kostar ju dubbelt så mycket än vad jag betalar för ett 30pack 7,5or på apoteket så det borde ju vara mer ekonomiskt att bara ta en till,även fast man köper för gatupriset?
Citera
2014-03-20, 10:20
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Hejsan grabbar. Tänkte höra hur det är egentligen när det kommer till att "boosta" med Grapejuice. Blir det mycket skillnad ? Jag menar en tropicana kostar ju dubbelt så mycket än vad jag betalar för ett 30pack 7,5or på apoteket så det borde ju vara mer ekonomiskt att bara ta en till,även fast man köper för gatupriset?

Av egen erfarenhet vill jag påstå att grapejuice både boostar och förlänger ruset påtagligt!

Drick ett Stort glas riktig 100% grapejuice 45 minuter innan intag eller så, Boostar effekten med ca 50% (om jag höftgissar) och nästan dubblar ruslängden.

mvh
Citera
2014-03-20, 10:42
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view

Många tycker att det boostar men jag har provat det med både benso och z-analoger och har inte märkt någon skillnad, men testa det kanske funkar för dig.
Citera
2014-03-20, 14:01
Medlem
unleash82s avatar
Grapejuice hämmar enzymet som bryter ner zopiklon.

Plasmakoncentrationen av zopiklon i blodet blir högre och blir kvar längre.

Det är fakta

Mvh
Citera
2014-03-20, 14:04
Medlem
rochsteins avatar
Är det någon speciell grapefrukt juice man ska dricka?

Visst ska man dricka juicen en timme innan?
Citera
2014-03-20, 15:42
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein

Ja om du vill ha så bra effekt som möjligt drick minst en timme innan det är så mina vänner gör, men för mig funkar det inte alls.
Citera
2014-03-20, 15:45
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja om du vill ha så bra effekt som möjligt drick minst en timme innan det är så mina vänner gör, men för mig funkar det inte alls.

OK! Tack för svaret. Jag har 30mg så jag lär ju ändå bli lite flöddrad om det inte boostar.
Citera
2014-03-20, 16:19
Medlem
VistaBlacks avatar
käkat zolpidem i flera år och har aldrig hört att grape kan boosta
detta ska ju givetvis testas ikväll.....
Citera
2014-03-20, 16:35
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VistaBlack
käkat zolpidem i flera år och har aldrig hört att grape kan boosta
detta ska ju givetvis testas ikväll.....

Det står tom i bipacksedeln att man inte ska dricka grape när man tar tabletterna, vet inte om det står det för z-analoger men för benso gör det.
Citera
2014-03-20, 22:22
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein

Se till att det är riktig grapejuice 100%.

Mvh
Citera
2014-03-20, 23:27
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Se till att det är riktig grapejuice 100%.

Mvh
"Tropicana Golden Fruit" funkar bra.
Citera
2014-03-21, 01:47
Medlem
Det är inte förrän man slutar med Imovane och Stilnoct som man börjar förstå vad de egentligen är till för. 10 dagar pillerfri nu tagit alltför mycket under hösten/vintern och låg på 3*7,5mg när jag slutade. Men jag har framförallt tagit de alltför regelbundet under för lång tid(1 år) så jag får skylla mig själv.

Fysiska absistensen är i princip över förutom lite öronsus, synstörningar och framförallt sömnsvårigheter i form av insomnia och uppvakningar. Lider med er som måste sluta när de har jobb att sköta, fy fan
Man blir mycket piggare om dagarna, får mer gjort och slipper den ständiga orkeslösheten tro mig det är värt det!

Jag undrar hur länge det bör tar innan toleransen ligger nästan på noll och man sover normalt igen? Jag är inställd på påsk, ungefär en månad. Då kan jag fira med... 7,5mg imovane/10mg stilnoct Inte en chans att jag kan sluta helt men jag kan sluta med missbrukandet och framför allt inte gå upp i dos. Fantastiska piller.

Lycka till ni som överanvänt pillrena och planerar att sluta eller slutar med stilnoct/imo!
Senast redigerad av Amunt 2014-03-21 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in