2014-03-14, 02:16
Medlem
Fungerat rätt gott att sova på när jag pysslat med stimulanter ett par dagar, första gången jag testar Stilnoct.
Upplever att drömmarna uppenbarar sig innan själva sömnen, ingen klardröm, är vaken. Lite som OEVs, rätt skönt då jag känner att sömnen är på ingång.
Citera
2014-03-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrecisSomGil
Fungerat rätt gott att sova på när jag pysslat med stimulanter ett par dagar, första gången jag testar Stilnoct.
Upplever att drömmarna uppenbarar sig innan själva sömnen, ingen klardröm, är vaken. Lite som OEVs, rätt skönt då jag känner att sömnen är på ingång.

Passa dig från att vara vaken för länge efter att du inmundigat Stilnoct bara. Risken är att du får väldigt lustiga hallucinationer som inte är ett dugg trevliga, även fastän man inte direkt blir rädd av dem. Speciellt gäller detta om du även har alkohol med i bilden utöver stimulantia.
Citera
2014-03-14, 06:25
Medlem
kool-g-raps avatar
Tog en imovane igår och jag hade glömt hur sjukt bra dom är! (Hade på recept förut) Till och med en halv 7,5mg immovan hjälper mig att sova och ta bort all ångest. Stavar och flunizar fungerar skit på mig om man hjämför. Xanoren blir jag bara trött av och sover, inte alls skönt. Flunizar fungerar på jobbbet tex om man ska göra något och inte riskera att bli för seg/flöddrad.

4-6mg ikto eller typ 30-40mg stess är de enda som kan mäta sig med ikton tycker jag.
Citera
2014-03-14, 12:49
Medlem
Ladda en pump med 3 st imo igår, jävlar vad drabbad jag vart.
Citera
2014-03-15, 14:05
Medlem
_stardust_s avatar
Ni som har erfarenhet av att vända er till vårdcentralen om ni fått nej från psykläkaren (har trots allt gått på stilnoct/imovane sen typ 2006) hur har ni besvarat frågor? Kan de ringa min psykläkare.? Varken propavan, nitrazepam eller lergigan funkar på mig utan jag behöver the real deal för att somna. Jag har som sagt svårt att ljuga och om de då frågar om jag käkat nån av dessa tidigare... säger jag då ja så kommer de undra var jag fått dem ifrån ju och be mig vända mig dit igen.

Har fortf inte fått sova vilket resulterat i ytterligare 2 epilepsianfall
Citera
2014-03-15, 14:30
Medlem
_stardust_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _stardust_
Ni som har erfarenhet av att vända er till vårdcentralen om ni fått nej från psykläkaren (har trots allt gått på stilnoct/imovane sen typ 2006) hur har ni besvarat frågor? Kan de ringa min psykläkare.? Varken propavan, nitrazepam eller lergigan funkar på mig utan jag behöver the real deal för att somna. Jag har som sagt svårt att ljuga och om de då frågar om jag käkat nån av dessa tidigare... säger jag då ja så kommer de undra var jag fått dem ifrån ju och be mig vända mig dit igen.

Eller släng iväg ett pm om ni har några råd uppskattas
Citera
2014-03-15, 14:30
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Dom kan ju begära dina journaler från din tidigare mottagning men jag tror att du kan neka dom att göra det om du nu inte vill att dom ska se vad du fått tidigare, men när jag gick till VC så lät jag dom hämta mina journaler och då var det inga problem alls att få ut dom medicinerna jag ville ha.
Citera
2014-03-15, 15:00
Medlem
_stardust_s avatar
Jo men då blir det ju bara att min psykläkare nekar även dem att skriva ut :/
Citera
2014-03-16, 11:48
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Jo men då blir det ju bara att min psykläkare nekar även dem att skriva ut :/

När dom skickar efter dina journaler så pratar dom inte med din psykiatriker men är du orolig för det så säg bara att du inte vill det, men då blir det ju svårare för dig att få ut det du haft tidigare då dom inte kan se om du verkligen haft det.
Citera
2014-03-17, 18:48
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Om man har tagit Imovane, 7, 5-15 mg/kväll i ca 3 veckor - hur starka utsättningssymtom (om några) kan man räkna med om man slutar relativt omgående med tabletterna? Individuellt antar jag, men någon som har erfarenhet?
Citera
2014-03-17, 19:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Om man har tagit Imovane, 7, 5-15 mg/kväll i ca 3 veckor - hur starka utsättningssymtom (om några) kan man räkna med om man slutar relativt omgående med tabletterna? Individuellt antar jag, men någon som har erfarenhet?

Ångest, dålig sömn och kanske drogsug. Mycket möjligt att du inte blir dålig alls också.
Citera
2014-03-18, 20:23
Medlem
Jag undrar om det skulle fungera att variera Imovane/Stilnoct, säg att man tar Imovane en vecka, stilnoct en vecka osv. Utvecklar man tolerans då eller hinner den gå ner? Har för mig att jag läste här på forumet att någon hade gjort så, för att undvika tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in