Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-14, 10:18
  #8605
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Dum fråga kanske, men om man använder imovane ej i russyfte utan för att dämpa ångest, 15 mg dagligen, kommer då tolerans stiga så att den ångestdämpande effekten till slut uteblir?
Toleransen stiger oavsätt användningsområde.
Citera
2013-12-14, 16:16
  #8606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Ja jag föredrar stilnoct, det är synd med den korta halveringstiden men smaken man får efter imovane är så jävla vidrig.
Rätt härligt ändå den första gången man får en riktigt äcklig smak, tro att kranvattnet är förgiftat pga metallsmaken ^_^
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
ja tyvärr , fan hoppas att dom i framtiden lyckas ta bort metall smaken av imovane
Zopiklon smakar sådär, det är bara så det är

Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Dum fråga kanske, men om man använder imovane ej i russyfte utan för att dämpa ångest, 15 mg dagligen, kommer då tolerans stiga så att den ångestdämpande effekten till slut uteblir?
"ångestdämpningen" försvinner före trötthetseffekten + 15mg gör att toleransen stiger löjligt fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Hade själv valt Imovane, nu har jag Stilnoct utskrivet. Känns som att Stilnoct är mer hypnotiska än Imovane, men inte lika dospotenta, samt mindre halveringstid. Ska försöka byta till Imovane.
"Hej, fan vad äckligt imo är, jag kan inte äta den, finns det likvärdiga supplement för Zopiklon?" "Fan, nej Sonata blev jag alldeles yr av, det kan jag inte fortsätta äta"
Mvh
__________________
Senast redigerad av lolicon 2013-12-14 kl. 16:19.
Citera
2013-12-14, 19:37
  #8607
Medlem
Immortal82s avatar
om man tagit 60mg sobril e de lugnt att ta 10-15mg Zolpidem, vill bara må bra. Men vill va kvar på jorden o ha lite koll va man gör. Fast känns just nu ssom bara sobrilen gör ett bra jobb men än då
Citera
2013-12-15, 00:17
  #8608
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Ja jag föredrar stilnoct, det är synd med den korta halveringstiden men smaken man får efter imovane är så jävla vidrig.
Smaken går allt att stå ut med.
Citera
2013-12-15, 00:31
  #8609
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Ja jag föredrar stilnoct, det är synd med den korta halveringstiden men smaken man får efter imovane är så jävla vidrig.

Det ska finnas något på apoteket som får bort den metalliska smaken Imovane ger, vet detta för att en del äldre i släkten hade problem med just Smaken dom fick dras med dagen efter dessa tabletter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Smaken går allt att stå ut med.

Om inte annat lär man sig att uppskatta den, för om det smakar jävel i munnen då mår man oftast väldigt bra! Dock försvann smaken tids nog, och då saknade man nästan den sjukt nog:P


Precis i början när jag fick imovane utskrivet vet jag att jag hatade den djävulska smaken. Maten smakade inte lika bra, vissa grejer gick rent utav inte att dricka, fanta, mjölk etc.
__________________
Senast redigerad av Hysteri90 2013-12-15 kl. 00:32. Anledning: stavfel
Citera
2013-12-15, 00:50
  #8610
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Det ska finnas något på apoteket som får bort den metalliska smaken Imovane ger, vet detta för att en del äldre i släkten hade problem med just Smaken dom fick dras med dagen efter dessa tabletter.



Om inte annat lär man sig att uppskatta den, för om det smakar jävel i munnen då mår man oftast väldigt bra! Dock försvann smaken tids nog, och då saknade man nästan den sjukt nog:P


Precis i början när jag fick imovane utskrivet vet jag att jag hatade den djävulska smaken. Maten smakade inte lika bra, vissa grejer gick rent utav inte att dricka, fanta, mjölk etc.
Jag har vant mig vid den smaken. Som du säger känner man fortfarande smaken så vet man att det ger effekt fortfarande.
Citera
2013-12-15, 01:49
  #8611
Medlem
"Imovane, nu med starkare och godare metallsmak!"
Citera
2013-12-15, 02:02
  #8612
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Jag har vant mig vid den smaken. Som du säger känner man fortfarande smaken så vet man att det ger effekt fortfarande.


precis!
Jag har inte käkat imovane sen i våras kom jag på alldeles nyss, Jag fick lägga dem på hyllan då jag fick en löjligt hög tolerans! Jag vill minnas att precis innan jag slutade med dem så kändes 75 -90 mg Imovane inte närheten utav vad 7,5 mg gjorde första gångerna.


Man kanske skulle ta och vandra bort till apoteket någon dag och se ifall det är något krut i dem!
__________________
Senast redigerad av Hysteri90 2013-12-15 kl. 02:06. Anledning: edit
Citera
2013-12-15, 11:34
  #8613
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
precis!
Jag har inte käkat imovane sen i våras kom jag på alldeles nyss, Jag fick lägga dem på hyllan då jag fick en löjligt hög tolerans! Jag vill minnas att precis innan jag slutade med dem så kändes 75 -90 mg Imovane inte närheten utav vad 7,5 mg gjorde första gångerna.


Man kanske skulle ta och vandra bort till apoteket någon dag och se ifall det är något krut i dem!
Då var det smart av dig och lägga av med dom ett tag!

Ja, du får gå bort och hämta ut några och känna efter.
Toleransen borde ju ha sjunkit bra mycket vid den här tiden tycker man.

Hör av dig om du hämtar ut några och känner efter. Vore intressant och veta.



Mvh!
Citera
2013-12-15, 12:23
  #8614
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Dum fråga kanske, men om man använder imovane ej i russyfte utan för att dämpa ångest, 15 mg dagligen, kommer då tolerans stiga så att den ångestdämpande effekten till slut uteblir?

Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Toleransen stiger oavsätt användningsområde.

Men jag har missbrukat de innan, om jag bara håller mig till 15 mg om dagen då?
Citera
2013-12-15, 12:45
  #8615
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Men jag har missbrukat de innan, om jag bara håller mig till 15 mg om dagen då?
Det går ett tag med den dosen.
Men sen så kommer du att märka att toleransen börjar stiga uppåt!


Mvh.
Citera
2013-12-15, 14:48
  #8616
Medlem
Ballaurigens avatar
vad är det här? somnar på kvällen på 1-2 st 7,5 or immovane. nu på dagen tänkte jag prova dom i russyfte,för folk har sagt att man ska känna sig vinglig/flummig. nu har jag tagit 5 st och känner inte ett piss. plus att förmodligen förstört nattsömnen, det lär inte räcka med en 7,5 nu.skit åxo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback