Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-25, 20:47
Bannlyst
Vart ska jag vända mig till för att komma i kontakt med en läkare som kan skriva ut imovane 7,5mg för sömnbesvär?

Hur pass svårt är det? Tror det kommer vara rätt lätt.

Säger att jag inte vill ha skit mediciner som nossinan liknande.
Citera
2013-09-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleret88
Vart ska jag vända mig till för att komma i kontakt med en läkare som kan skriva ut imovane 7,5mg för sömnbesvär?

Hur pass svårt är det? Tror det kommer vara rätt lätt.

Säger att jag inte vill ha skit mediciner som nossinan liknande.

Hur gammal är du?

Tänk på hur du snackar, be inte om imovane rakt ut, det kommer med största sannolikhet inte att funka, förklara att du har sömnproblem och att du minsann sköter allt bra (går och lägger dig samma tid varje dag, dricker mjölk innan läggdags, har svalt i rummet osv, du förstår ) och förklara att du fått typ theralen eller något annat skit du blir erbjuden av husläkaren, du får helt enkelt läsa av situationen.

Väldigt beroende på läkare, men du kan som sagt påverka väldigt mycket själv, lycka till
Citera
2013-09-25, 21:10
Bannlyst
Jag känner att jag har en väldigt bra och sammanhållning i min sociala förmåga att prata med läkare och dyl.

Jag sa säga att jag har en bra säng, bra temperatur i rummet, svalt och bekvämt men att jag helt enkelt inte kan sova även om jag lägger mig vid 10 så är jag inte ett dugg trött vid 2:30 sedan somnar jag någon gång vid 3-4 så jag inte överdriver, men att jag vill få ett slut på denna c.a 4 timmars värdefulla sovtid.

Fått testa theralen och liknande men inget funka bra, hört att imovane ska vara hyffsat bra, går det att testa? en innan läggning.

Vad tror ni de säger?

Ge gärna tips / hints, jag ska säga och gör allt detta i en form av att jag inte är hetsig, sedan jag vill ha 7,5mg och gärna inte 5mg, ska jag säga att jag är tolerant, undrar H*N då vad jag är tolerant på och liknande?

Jag har tagit andra bensos men utan recept, har ingen pundarstämpel någonstans.

mvh
Citera
2013-09-25, 21:16
Medlem
Citat:
Jag känner att jag har en väldigt bra och sammanhållning i min sociala förmåga att prata med läkare och dyl.

Jag sa säga att jag har en bra säng, bra temperatur i rummet, svalt och bekvämt men att jag helt enkelt inte kan sova även om jag lägger mig vid 10 så är jag inte ett dugg trött vid 2:30 sedan somnar jag någon gång vid 3-4 så jag inte överdriver, men att jag vill få ett slut på denna c.a 4 timmars värdefulla sovtid.

Fått testa theralen och liknande men inget funka bra, hört att imovane ska vara hyffsat bra, går det att testa? en innan läggning.

Vad tror ni de säger?

Ge gärna tips / hints, jag ska säga och gör allt detta i en form av att jag inte är hetsig, sedan jag vill ha 7,5mg och gärna inte 5mg, ska jag säga att jag är tolerant, undrar H*N då vad jag är tolerant på och liknande?

mvh

Skulle skippa det där "Jag har hört", skippa definitivt att du är tolerant också, var glad om du får 5mg, då har du något att köra ifrån, ha inte för höga hopp heller, det kan ta ett par besök, så hav tålamod
Citera
2013-09-25, 21:33
Medlem
Slår imovanen på snabbare om man låter den smälta under tungan? Det smakar äckligt. Riktigt äckligt
Citera
2013-09-26, 02:50
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Håller också med om att imovane dämpar ångest jävligt väl, men tyvärr så blir man väl, iaf som "färsk", allt för skev/konstig av det för att det skulle kunna skrivas ut som vanlig ångestdämpande.

Jag får en ganska bra ångestdämpning på bara 3,75 mg. Man behöver inte heller bli väldigt skev på 7,5 mg, känner ganska många som beter sig normalt efter det trots att de är färska. Finns ju i 5 mg också.

Citat:

Vad tror ni de säger?

mvh

Du skall inte yttra namnet Imovane, då blir chansen att de skriver ut det mycket mindre. Eftersom du inte kan ha tolerans på zopiklon om du inte har tagit andra z-analoger, bensodiazepiner, Lyrica o.s.v är det väldigt dumt att säga det.

Det bästa är att säga att du har testat Theralen och liknande och att du inte fungerade dagen efter du tagit dem. Se trött ut på mötet och håll tummarna för att det funkar.
Citera
2013-09-26, 12:00
Medlem
Royal-s avatar
någon aom vet om imovane är lätta att få tag i (sthlm city) pm;a gärna !
Citera
2013-09-26, 18:28
Medlem
Risplockarns avatar
Ibland tar jag lite zopiklon under en dag och har det lite mysigt, men varenda gång vaknar jag sedan väldigt täppt, känns som gröt i luftrören. Någon annan som upplever detta eller vet varför det blir så? Händer varenda gång.
Citera
2013-09-27, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Ibland tar jag lite zopiklon under en dag och har det lite mysigt, men varenda gång vaknar jag sedan väldigt täppt, känns som gröt i luftrören. Någon annan som upplever detta eller vet varför det blir så? Händer varenda gång.

Inget jag känner igen men tar jag 5 utan tollerans så flummar jag loss och sover dock sjukt länge.

Slängt i mig 9x7,5 och sänkt 2 starköl händer nada..fan ta tollerans!
Citera
2013-09-29, 22:19
Medlem
Imovane och Stilnoct har väl korstolernas, right?
Citera
2013-09-29, 22:20
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Imovane och Stilnoct har väl korstolernas, right?

Yesbox.
Citera
2013-09-29, 23:34
Medlem
symmeis avatar
Det har garanterat tagits upp många gånger i denna tråd, men jag orkar fan inte gå tillbaka och läsa. Länge sedan jag tog zopiklone, brukar ta med lång tids mellanrum för att få den effekten jag vill; då tar jag ca. 3-4 7.5mg. Nice som fan. Har dock aldrig kombinerat med alkohol... Eller jo, för länge sen, men då var jag lite mer tolerant och kände inte av effekten nämnvärt.

Nu funderar jag förstås på om det kan vara värt att ta några st. nu, säg att jag är lagomt berusad? Hur många skulle ni rekommendera? Har inte tagit något öht på minst ett halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in