2013-12-17, 00:52
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
När det gäller zolpidem så försvinner dock inte toleransen.
Toleransen mot den hypnotiska effekten vill inte försvinna.
Därav är imovane bättre, muskelavslappnande och ångestdämpande effekten fungerar dagligen.

Ja, effekten var inte så stark. Saknar zopiklon.
Citera
2013-12-17, 12:20
Medlem
se12b7s avatar
Idag är en bra dag får hämta ut mina imo 100pack.. som ska
räcka i en månad.Skönt att man får må bra nån
gång varje fall jävla skit program "Laro".
Ja ja syns om 2dar när dom är slut =((((

Tack för mig
Citera
2013-12-17, 13:17
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
fortfarande lite skakis känner jag att jag vill dela med mig av mina erfarenheter i denhär tråden (FB) Dör jag? z-analoger. barbiturer och alkohol Ta det lugnt med z-analogerna

Barbiturater + alkohol har tagit livet av många människor. En klassisk självmordskombination. Var försiktiga. Blanda med z-analoger för i alla fall inte saken bättre.
Citera
2013-12-17, 21:29
Medlem
Snyggs avatar
Imovane är mysig. Man får olika effekt varje gång. Ibland börjar jag tänka på något, sen nästa sekund har jag glömt vad jag tänkte. Har man druckit lite innan somnar man vare sig man vill eller inte. Tycker att Imovane ger ett kraftigare ångestdämpande påslag än Sobril.
Citera
2013-12-17, 23:50
Medlem
Dags att gå med i denna fanclub officiellt nu då, riktigt skön medicin som funkar mot PÅ och ett riktigt skönt sömnmedel. Måste vara lyckligt lottad som inte får någon metall- järnsmak alls oavsett hur det tas. Tuggar jag sönder tablett ordentligt så känner jag av den extrema metallsmaken i några minutrar men försvinner bara man dricker något. Fina grejjer i vilket fall!
Citera
2013-12-18, 00:20
Medlem
Bertil85s avatar
Ska fråga min läkare om jag kan få dubbla dosen av mitt Imovane.

Hoppas.. Hoppas...
Citera
2013-12-18, 02:50
Medlem
cdxz11s avatar
stoppa i mig 15 mg stilnoct tidigare och gick och la mig men 2h senare hade ingen sömn kommit så nu blir det lite att stoppa i sig 5 mg zop och se om de hjälper, får hoppas jag slipper den där jävulska metallsmaken bara :P
Citera
2013-12-18, 11:59
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ska fråga min läkare om jag kan få dubbla dosen av mitt Imovane.

Hoppas.. Hoppas...

Det brukar dom ju vara väldigt hårda med av någon anledning. Möjligtvis om du har 5mg men annars är nog chansen större att du får 7.5or istället. Jag nämnde för min läkare en gång att jag hade behövt ta 2x7.5 ett par nätter i streck och då var det nära att mina recept rök rakt av, haha.

Men lycka till, du kanske har en schysst doktor.
Citera
2013-12-18, 14:35
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
Det brukar dom ju vara väldigt hårda med av någon anledning. Möjligtvis om du har 5mg men annars är nog chansen större att du får 7.5or istället. Jag nämnde för min läkare en gång att jag hade behövt ta 2x7.5 ett par nätter i streck och då var det nära att mina recept rök rakt av, haha.

Men lycka till, du kanske har en schysst doktor.

Jo då; det gick! Nu får jag 15mg/dygn.

Citera
2013-12-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrenil
jovisst, men detta köpte jag inte på rec! Hade Imovane tidigare...men min läkare vill inte skriva ut det mer utan föreslår Sonata vilket inte hjälper ett skit:-(
Sonata?? HA Ha ha haha. Vilken jävla dynga!!!!!!!!¡¡¡
Citera
2013-12-18, 15:38
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertrakic
Sonata?? HA Ha ha haha. Vilken jävla dynga!!!!!!!!¡¡¡
Hade gärna prövat Sonata men pga den korta halveringstiden tror jag inte den lämpar sig så bra för mig. Har Stilnoct nu (10 mg/natt) och det funkade bra i början men nu är jag knappast imponerad. Visst, jag håller på att trappa ut mediciner (en använde jag till natten) samt är på g att sluta med benso och övriga droger, så jag får ge det några veckor till innan jag dissar substansen. Stilnocts korta halveringstid får mig dock att tveka på att det kommer fungera optimalt.

Men det bör väl inte vara några problem att byta till Imovane från Stilnoct? Att läkaren är villig att låta mig byta menar jag alltså. Vet att det är individuellt men antar att det bör funka om jag nämner att Stilnoct inte fungerar så bra och vill ha Imovane pga halveringstiden (vaknar upp MÅNGA gånger varje natt - Kombinerar Seroquel med Stilnoct till natten).
Citera
2013-12-18, 15:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Men det bör väl inte vara några problem att byta till Imovane från Stilnoct? Att läkaren är villig att låta mig byta menar jag alltså. Vet att det är individuellt men antar att det bör funka om jag nämner att Stilnoct inte fungerar så bra och vill ha Imovane pga halveringstiden (vaknar upp MÅNGA gånger varje natt - Kombinerar Seroquel med Stilnoct till natten).

Fick Stilnoct först, frågade helt enkelt om jag kunde få byta till någonting liknande som satt i längre för att jag vaknade efter två timmar och då fick jag Imovane. Så några större problem lär det inte vara för dig. Enligt min erfarenhet skriver läkare hellre ut Imovane.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in