2013-12-18, 15:52
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fick Stilnoct först, frågade helt enkelt om jag kunde få byta till någonting liknande som satt i längre för att jag vaknade efter två timmar och då fick jag Imovane. Så några större problem lär det inte vara för dig. Enligt min erfarenhet skriver läkare hellre ut Imovane.
Tack, ska pröva det vid nästa besök om det inte bättrat sig. Det var hon som föreslog Stilnoct och nämnde inget annat läkemedel. Imovane är ju potenare och har längre halveringstid, vilket jag tror är vad jag behöver. Det skulle fan inte förvåna mig om Stilnoct inte fungerar tillfredsställande sen (tionde läkemedlet utskrivet till natten). Snart har man väl Flunitrazepam eller nåt för ingenting fungerar. Nej men Imovane tror jag är det bästa alternativet att testa först om Stilnoct inte funkar sen.
Citera
2013-12-18, 16:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Tack, ska pröva det vid nästa besök om det inte bättrat sig. Det var hon som föreslog Stilnoct och nämnde inget annat läkemedel. Imovane är ju potenare och har längre halveringstid, vilket jag tror är vad jag behöver. Det skulle fan inte förvåna mig om Stilnoct inte fungerar tillfredsställande sen (tionde läkemedlet utskrivet till natten). Snart har man väl Flunitrazepam eller nåt för ingenting fungerar. Nej men Imovane tror jag är det bästa alternativet att testa först om Stilnoct inte funkar sen.

Sov mycket bättre på zopiklon när jag fortfarande kunde sova på dem. Men jag var smart nog att flumma alldeles för mycket och nu är det omöjligt att somna på dem.

Nästa steg för mig är väl nitra, men jag kommer aldrig gå till läkaren och be om det. För ung och en så kallad oroad släkting talade om för psyk om mina drogvanor, så nu har jag missbruksstämpel. Tack!
Citera
2013-12-18, 16:28
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jo då; det gick! Nu får jag 15mg/dygn.

Gött för dig!
Citera
2013-12-18, 16:42
Medlem
nu tog jag 7 st imovane med en halv 0,7a likör , har haft uppehåll från stilncot i 3 dagar och stess, får se hur det slår börjar redan nu, mårå sjukt bra, ska gämföra dom med stilnoct hör av mig sen vad jag tyckte om imovane, har käkat imovane sen 6 år, men har gått över till stilnoct, men imovane är nog nästan bra, gillar att imovane har sån hallveringstid gämfört med stilnoct men dom slår hårdare !
Citera
2013-12-18, 22:16
Medlem
Bertil85s avatar
15mg Zopiklon i kroppen. Jag tror att det (15mg) är tröskeldosen för Zopiklon.

Bra med schysta läkare. Mår fint nu.

En fråga till er; hur ser er tröskeldos ut för Zopiklon/Zolpidem?

Det hade varit kul för mig; att få läsa era egna erfarenheter.
Senast redigerad av Bertil85 2013-12-18 kl. 22:30.
Citera
2013-12-19, 00:56
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
15mg Zopiklon i kroppen. Jag tror att det (15mg) är tröskeldosen för Zopiklon.

Bra med schysta läkare. Mår fint nu.

En fråga till er; hur ser er tröskeldos ut för Zopiklon/Zolpidem?

Det hade varit kul för mig; att få läsa era egna erfarenheter.
För mig utan tolerans räcker oftast en vanlig 7,5. Jag tycker dock det är olika varje gång man tar Imovane. Ibland blir jag rätt påverkad, alltså lite vinglig och trött. Ibland är jag nästintill som vanligt. Även om jag tar 10mg. 15 har jag inte gett mig på ännu...
Senast redigerad av Snygg 2013-12-19 kl. 01:00.
Citera
2013-12-19, 04:34
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Förh elvete, kombinationen att ha sovit fem timmar på två dygn och flöddra pppå 30 mg imo
Citera
2013-12-19, 05:53
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Förh elvete, kombinationen att ha sovit fem timmar på två dygn och flöddra pppå 30 mg imo
Den är fin den!
Citera
2013-12-19, 07:17
Medlem
Måste bara skriva av mig lite om synergin mellan stilnoct och 3mpcp, helt otroligt!

Läs på hallucinogen forat vad jag skrivit.
Citera
2013-12-19, 11:53
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
För mig utan tolerans räcker oftast en vanlig 7,5. Jag tycker dock det är olika varje gång man tar Imovane. Ibland blir jag rätt påverkad, alltså lite vinglig och trött. Ibland är jag nästintill som vanligt. Även om jag tar 10mg. 15 har jag inte gett mig på ännu...

Pröva 15mg. Det är såååååå skönt när dem börjar verka.
Citera
2013-12-19, 15:24
Medlem
komplicerats avatar
Halloj mina vänner!

Nu e det så att jag har fått välja att få Zopiklon 7,5mg eller Zolpidem 10mg och jag får ångest av att bara tänka på valet, hjälp mig! Vad ska jag välja?
Citera
2013-12-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komplicerat
Halloj mina vänner!

Nu e det så att jag har fått välja att få Zopiklon 7,5mg eller Zolpidem 10mg och jag får ångest av att bara tänka på valet, hjälp mig! Vad ska jag välja?

Zolpidem självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in