2013-10-01, 19:36
Medlem
Skull-Kids avatar
Håller på att sluta med dessa piller, har väl hållt på till och från i snart ett år. Men jag har haft en period på 2 månader då jag slutade helt, och nu har jag varit utan i 5 dagar. Jag tog Xanor samtidigt, vet inte vilka de är som spökar. Xanor käkade jag väl i 3 veckor tror jag nu senast. När jag käkade de så var jag vaken på nätterna, och sov på dagarna. Nu när jag slutat med de kan jag inte somna på kvällarna, somnar runt 8 på morgonen istället och sover bort hela dagen. hur länge tar det innan man sover bra igen? Tog 7,5mg/kväll.

Har slutat med Xanor eftter 6 månaders bruk så jag är van vid och känner till utsättningssymptomen så att säga.
Citera
2013-10-01, 21:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Håller på att sluta med dessa piller, har väl hållt på till och från i snart ett år. Men jag har haft en period på 2 månader då jag slutade helt, och nu har jag varit utan i 5 dagar. Jag tog Xanor samtidigt, vet inte vilka de är som spökar. Xanor käkade jag väl i 3 veckor tror jag nu senast. När jag käkade de så var jag vaken på nätterna, och sov på dagarna. Nu när jag slutat med de kan jag inte somna på kvällarna, somnar runt 8 på morgonen istället och sover bort hela dagen. hur länge tar det innan man sover bra igen? Tog 7,5mg/kväll.

Har slutat med Xanor eftter 6 månaders bruk så jag är van vid och känner till utsättningssymptomen så att säga.

Jag har aldrig ätit det i särskilt långa perioder, som mest tog jag 7,5 mg per natt i ungefär en månad. Tog mig lite mindre än en vecka att sova som jag gjorde innan.
Citera
2013-10-02, 01:12
Medlem
Varför är folk så kära i dessa piller? Har haft imovane & stilnoct på recept men tycker de e inte är nå speciellt. Seroquel får mig att somna lika bra och utan att de är beroendeframkallande.

Har tagit stilnoct dagtid och visst blir man lite flummig. Men de är inte så jävla skönt tycker jag.
Citera
2013-10-02, 08:25
Medlem
Kitamuras avatar
Har precis tagit 3 st 7,5 mg zopiklon...har sjuk ångest idag o undrar om det kommer hjälpa något mer än att jag somnar ? Tar vanligtvis 1 st 7,5 mg zopiklon till läggdsgs för att kunna sova.

Mvh /Kitamura
Citera
2013-10-02, 12:00
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitamura
Har precis tagit 3 st 7,5 mg zopiklon...har sjuk ångest idag o undrar om det kommer hjälpa något mer än att jag somnar ? Tar vanligtvis 1 st 7,5 mg zopiklon till läggdsgs för att kunna sova.

Mvh /Kitamura

Imovane är sjukt bra mot ångest dagtid, bättre än benso.
Citera
2013-10-02, 12:49
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Imovane är sjukt bra mot ångest dagtid, bättre än benso.
Ja dom är ju det dom små rackarna.
Citera
2013-10-02, 15:06
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Varför är folk så kära i dessa piller? Har haft imovane & stilnoct på recept men tycker de e inte är nå speciellt. Seroquel får mig att somna lika bra och utan att de är beroendeframkallande.

Har tagit stilnoct dagtid och visst blir man lite flummig. Men de är inte så jävla skönt tycker jag.

Man blir så jävla seg av Seroquel, jobbiga biverkningar också. Z-analoger däremot vaknar jag pigg dagen efter av, är det zopiklon jag har tagit kan jag till och med, om jag har tur, vara ångestfri dagens första timmar. Ångestdämpningen är fantastisk.

Håller man sig till låga doser och har lite uppehåll då och då är beroendet inget stort problem det heller.
Citera
2013-10-02, 22:01
Medlem
Av någon anledning skrev kära farbror doktor ut Stilnoct tillmig nu istället för imovane som jag egentligen ska få, precis droppat 20mg stilnoct o ska se om det händer något skojsigt.

Tänkte att jag ringer och säger att jag fått fel utskrivet och att jag har lämnat in stilnocten på apoteket så att jag får imovane också då? Win win

EPISKT! Ecstasy of gold i lurarna.

Skriver det här inlägget 22.01, som ni ser, right? Då kände jag ingenting, sen, nu, 2 minuter senare, så kom ruset sköljande över mig, kan mest relatera det till att, tänk typ att du står vid havet, det är varmt i vattnet
Så kommer en långsam våg och sköljer hela kroppen, du blir blöt, fast vattnet är varmt, du blir varm, och det är så skönt, den masserar ditt sinne! Åh vad jag har saknat detta, nu ska jag bara se till att jag inte käökar upp hela kartan ikväll
Senast redigerad av Reviann 2013-10-02 kl. 22:04.
Citera
2013-10-03, 04:19
Medlem
Någon som vet ifall man kan påverka hur "skev" man blir på Zolpidem? Finns det något man kan göra för att få den insomningseffekten man vill åt utan att bli tvångsförd i satans händer nattligen? Något man kan äta innan intaget? Somnar nämligen inte på dem ifall jag ligger i sängen och tar dem utan jag måste sitta uppe en stund innan.
Sedan så undrar jag vilket som är mest neurotoxiskt utav Zolpidem och Zopiklon? Är det mer skadligt för en om man sitter uppe någon halvtimme efter intag än att ligga och somna direkt utav dem efter 10min vilket många verkar kunna göra?
Citera
2013-10-03, 04:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teraopie
Någon som vet ifall man kan påverka hur "skev" man blir på Zolpidem? Finns det något man kan göra för att få den insomningseffekten man vill åt utan att bli tvångsförd i satans händer nattligen? Något man kan äta innan intaget? Somnar nämligen inte på dem ifall jag ligger i sängen och tar dem utan jag måste sitta uppe en stund innan.
Sedan så undrar jag vilket som är mest neurotoxiskt utav Zolpidem och Zopiklon? Är det mer skadligt för en om man sitter uppe någon halvtimme efter intag än att ligga och somna direkt utav dem efter 10min vilket många verkar kunna göra?

Det finns inget att göra, boosta med grapefrukt möjligtvis.

Dom är inte neurotoxikta alls.
Citera
2013-10-03, 07:29
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Varför är folk så kära i dessa piller?
P g a hallisarna?
Citera
2013-10-03, 13:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
P g a hallisarna?

Visst, hallisarna kan vara trevliga. Men jag älskar dem mest för att ångestdämpningen är så skön (framförallt på zopiklon) och för att jag somnar så bra. Att jag slipper mardrömmar som jag vanligtvis har varenda natt är ett stort plus det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in