2017-03-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Ni som får ut stilnoct. Har ni endast sömnsvårigheter eller någonting mer?

Jag har dem på recept, i början tog jag nåt piller med alkohol, gör inte det. Total bläcka och allt mellan himmel och helvete hinner du hitta på.
Nu tar jag dom bara om jag har svårt att varva ner när jag ska sova, Underbart piller för det.
Citera
2017-03-24, 16:10
Medlem
szabos avatar
Har svept sprit hela dagen och har just snortat en halv 7,5:a. Blir det något kul av det tro?
Citera
2017-03-24, 21:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Har svept sprit hela dagen och har just snortat en halv 7,5:a. Blir det något kul av det tro?

Nej, troligtvis inte i så låg dos. Vad skulle poängen vara med att snorta Imovane? Om du har tillgång till fler tabletter, så råder jag dig att inte röra dessa. Göm undan tabletterna och lägg dig och sov (om du fortfarande är igång, såg nu att ditt inlägg är från 16.10).
Citera
2017-03-25, 01:16
Medlem
eddiepeddies avatar
Kan man blanda Imovane med Xanor/Subutex/Ksalol och få bättre effekt?
Citera
2017-03-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Skaffa riktig knark är mitt tips. Det eller gå och lägg dig.

Imovane ska man ju sova på, inte ta för att "bli go", "flumma på". Vet ej mkt om den, eftersom som jag har Zolp/Stiln. Men, har givetvis läst om det här samt på en rad olika forum. Ska vara en "äcklig" smak på den, typ metall-smak.
Citera
2017-03-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag får ett hundrapack Stess 10r och 30st Stilnoct varje månad (dock käkar jag sällan det sistnämnda längre), och detta från en vanlig vårdcentral som jag precis bytte till Har dock haft det på recept i ett par år via psykiatrin, men trodde inte jag skulle fortsätta få det från VC. Överraskande

Lyx ju. Vårdcentraler kör annars med: "Sådana mediciner skriver vi EJ UT, här".
Citera
2017-03-25, 13:02
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Nej, troligtvis inte i så låg dos. Vad skulle poängen vara med att snorta Imovane? Om du har tillgång till fler tabletter, så råder jag dig att inte röra dessa. Göm undan tabletterna och lägg dig och sov (om du fortfarande är igång, såg nu att ditt inlägg är från 16.10).
Gillar att snorta och ville prova. Körde en hel 7,5 till men man blev bara trött. Inget rus. Seg och tråkig medicin.
Citera
2017-03-25, 13:31
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Gillar att snorta och ville prova. Körde en hel 7,5 till men man blev bara trött. Inget rus. Seg och tråkig medicin.

Anledningen till att jag reagerade var mest att kombinationen sprit+Imovane kan sluta illa. Minnesluckor, aggressivt/oberäkneligt beteende, etc. Kanske inte i så låga doser som 7.5 mg, men det finns ju en tendens hos vissa - särskilt om alkohol är inblandat - att förlora kontrollen och peta i sig fler tabletter.
Citera
2017-03-25, 13:32
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Anledningen till att jag reagerade var mest att kombinationen sprit+Imovane kan sluta illa. Minnesluckor, aggressivt/oberäkneligt beteende, etc. Kanske inte i så låga doser som 7.5 mg, men det finns ju en tendens hos vissa - särskilt om alkohol är inblandat - att förlora kontrollen och peta i sig fler tabletter.
Jo, jag märkte det. Skickade tiotals sms till ett ex.
Citera
2017-03-29, 17:05
Medlem
Fjantors avatar
Så zopiklon är samma som Imovane..?
Citera
2017-03-29, 20:06
Medlem
bootboys avatar
Är det nån mer än jag som får stora och då menar jag tidsmässigt stora minnesluckor på Imovane.

Jag hade pillat i mig 15mg Imovane dvs 2 st 7,5 mg.

Dagen efter hittade jag ett kvitto i fickan ifrån en affär på varor nästan för 200 kr och varorna fanns inte hemma utan dagen efter så letade jag på jobbet och hittade jag allt hade köpt i en kyl på jobbet.
Samma dag hade jag varit på Biltema och på Coop forum och handlat också. Jag har inget minne alls av att jag har varit där mer än sakerna jag köpte.
Citera
2017-03-29, 21:37
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Så zopiklon är samma som Imovane..?

Ja, Imovane är bara tillverkaren Medas varumärke, sedan finns det en massa generika kopior som innehåller zopiklon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in