2014-03-22, 18:23
Medlem
VistaBlacks avatar
käkade 16 st 10 mg zolpidem actavis och minns inte ett skit drack vodka med swepes grape... så sorry ingen rapport, totalt minnesblock.....
Citera
2014-03-23, 00:57
Medlem
Dolanks avatar
50st 10mg Imovane, säg att jag tar 3 om dagen, hinner jag få ett fysisk beroende innan det tar slut?
Bonusfråga: Hur är det att blanda en Imovane med Subutex/Oxy?
Senast redigerad av Dolank 2014-03-23 kl. 01:27.
Citera
2014-03-23, 06:50
Medlem
views avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolank
50st 10mg Imovane, säg att jag tar 3 om dagen, hinner jag få ett fysisk beroende innan det tar slut?
Bonusfråga: Hur är det att blanda en Imovane med Subutex/Oxy?

Du lär få svårt att sova och få en känsla av att vara lätt febrig. Inte mer än så.
Citera
2014-03-23, 19:49
Medlem
Har tagit totalt 8 st zopiklon 5 mg och 5 st stilnoct 10 mg sen början av mars. Under tiden jag tog dessa insomningstabletter upplevde jag oerhört verkliga och konstiga drömmar. Dessutom fick jag alltid läskiga självmordstankar och ångest varje gång jag vaknade. Nu har jag inte tagit något av dessa läkemedel på fem-sex dagar men drömmarna och de skumma tankarna när jag vaknar finns kvar. När försvinner de? Drömmarna är inte särskilt farliga, men ångesten när jag vaknar kan jag klara mig utan...
Citera
2014-03-24, 11:20
Bannlyst
Tar ibland Imovane 5mg när jag har svårt att sova grejen är att varje gång jag tar en tablett så får jag alltid en äcklig 'medicin' smak i munnen morgonen efter. Smakar ungefär som om man tuggar alvedon, inte särskilt gott mao. Smaken av medicin ligger kvar trots att jag dricker juice, mjölk etc.. Någon annan som upplever samma problem?
Citera
2014-03-24, 11:25
Medlem
views avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
Tar ibland Imovane 5mg när jag har svårt att sova grejen är att varje gång jag tar en tablett så får jag alltid en äcklig 'medicin' smak i munnen morgonen efter. Smakar ungefär som om man tuggar alvedon, inte särskilt gott mao. Smaken av medicin ligger kvar trots att jag dricker juice, mjölk etc.. Någon annan som upplever samma problem?

Det är ett vanligt problem som jag också har.. Det finns inget sätt att neutralisera smaken. För mig smakar tom luften jag andas , vilket är sjukt vidrigt.
Citera
2014-03-24, 12:44
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Har tagit totalt 8 st zopiklon 5 mg och 5 st stilnoct 10 mg sen början av mars. Under tiden jag tog dessa insomningstabletter upplevde jag oerhört verkliga och konstiga drömmar. Dessutom fick jag alltid läskiga självmordstankar och ångest varje gång jag vaknade. Nu har jag inte tagit något av dessa läkemedel på fem-sex dagar men drömmarna och de skumma tankarna när jag vaknar finns kvar. När försvinner de? Drömmarna är inte särskilt farliga, men ångesten när jag vaknar kan jag klara mig utan...

Ångesten skulle kanske kunna vara relaterad till utsättningssymtom. Men om du bara har tagit 40 mg zopiklon och 50 mg stilnoct vet jag inte hur stor risken är för att du utvecklade ett beroende. Men den sista veckan som jag tog Zopiklon (alldeles nyligen) upplevde jag ofta ångest när jag vaknade och även senare på dagen, så det är möjligt att det är lite lätt abstinens. Håll ut några dagar till och se om det blir bättre.
Citera
2014-03-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOLYGRAIL
Samma här,smakar bittert så in i helvete.
Citera
2014-03-24, 17:29
Medlem
MrSvarts avatar
Är det omöjligt att få imovane utskrivet om man är under 25 med missbrukshistoria?

Annars vad ska man säga för bäst chans?
Citera
2014-03-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Är det omöjligt att få imovane utskrivet om man är under 25 med missbrukshistoria?

Kanske inte helt omöjligt men ytterst svårt att få för unga med missbrukshistora
Beror också på vilken läkare du pratar med
Citera
2014-03-24, 18:35
Medlem
Vet inte ifall någon bryr sig, men för min del var det ganska enkelt att få Stilnoct utskrivet.

Är mellan 25 -30 år, ser ung men proper ut.

Hade förvisså en annan åkomma på kroppen (inte värt nått sånt här), men sa bara som det var att jag sov förbannat dåligt (då jag kört med droger viket ej upptogs), nytt jobb, större ansvar, sa att jag provat det där standard paketet med meditation, valerina och kvällstee.

Sa att det är ju främst att slockna som är problemet. Han föreslog först propavan, men jag har haft dem innan, för kanske 4 år sen, och inte gillat dem alls.

Fick därefter stilnoct utskriviet. Blev lite paff faktiskt, men det var verkligen vad jag behövde så tycker doktorn agerade helt korrekt. Jag kunde sova och blev glad, han fick en glad patient och blev glad. Problemet löste sig .
Citera
2014-03-24, 19:04
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart

Det kommer vara mycket, mycket svårt. För mig gick det dock tillslut, efter många år. Du kommer få gå igenom varenda preparat som inte är beroendeframkallande innan det är ens påtal om något som fungerar bra. Det tog flera år för mig och 10-12 preparat innan jag fick Stilnoct, och därefter Imovane. Något som kanske skulle kunna fungera är att du är ärlig om att du har/tänker sluta och föreslår att du kan visa dig ren genom urinprover för att få den hjälp som behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av Raklang
Vet inte ifall någon bryr sig, men för min del var det ganska enkelt att få Stilnoct utskrivet.

Är mellan 25 -30 år, ser ung men proper ut.

Hade förvisså en annan åkomma på kroppen (inte värt nått sånt här), men sa bara som det var att jag sov förbannat dåligt (då jag kört med droger viket ej upptogs), nytt jobb, större ansvar, sa att jag provat det där standard paketet med meditation, valerina och kvällstee.

Sa att det är ju främst att slockna som är problemet. Han föreslog först propavan, men jag har haft dem innan, för kanske 4 år sen, och inte gillat dem alls.

Fick därefter stilnoct utskriviet. Blev lite paff faktiskt, men det var verkligen vad jag behövde så tycker doktorn agerade helt korrekt. Jag kunde sova och blev glad, han fick en glad patient och blev glad. Problemet löste sig .
Bra att du fick hjälp snabbt, tyvärr är det inte så det ser ut för de flesta som behöver hjälp från psykiatrin. Är man "missbrukare" som jag är så får man alltid ett pissigt bemötande är min erfarenhet och man får tjata sig till allt om man ska få någon hjälp öht. Har dock fått ett bättre bemötande från VC, men de har ju behövt remittera mig till psykiatrin där dom knappast varit bra för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in