2013-05-23, 10:18
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Tog 3st (stilnoct 10mg) och svalde med grapejuice.. vad kan jag vänta mig för rus?
Minnesluckor och en riven lägenhet I bästa fall eufori som du inte kommer ihåg!
Citera
2013-05-23, 10:20
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Minnesluckor och en riven lägenhet I bästa fall eufori som du inte kommer ihåg!
Vet att man kan go bananas på högre såna här doser, men att ta 3-4st är väl inte "så farligt"?
Citera
2013-05-23, 10:44
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Vet att man kan go bananas på högre såna här doser, men att ta 3-4st är väl inte "så farligt"?
30mg är ganska mycket, speciellt om man är ovan. Det är som med allt annat individuellt men jag har sett folk flippa på 10mg. Men är du drogvan bör det inte vara någon större fara.
Citera
2013-05-23, 10:59
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
30mg är ganska mycket, speciellt om man är ovan. Det är som med allt annat individuellt men jag har sett folk flippa på 10mg. Men är du drogvan bör det inte vara någon större fara.
60mg i magen nu tillsammans med grape. Börjar kännas mysigt
Citera
2013-05-23, 11:14
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
60mg i magen nu tillsammans med grape. Börjar kännas mysigt
CYP3A4-hämmare gör knappt från eller till för zolpidem som har så pass kort halveringstid.
Citera
2013-05-23, 11:16
Medlem
Zoplidem och zopliklon är för människor som har allvarliga sömnproblem, inte för idioter som vill droga sig. Jag har tagit 5 mg varje varje i fler år.
Citera
2013-05-23, 12:55
Medlem
Dreamsellers avatar
Slängde i mig två st imovane 7.5mg och boostade dessa med 35mg oxazepam. Tycker de sistnämda inte ger någon ångestlindring öht men i intag tillsammans med zopiklon så ger det en duglig boost.
Kommer dock inte röra zolpediem fler gr. Men tackar dessa djävulens påfund för att det fick mig att komma ur ett mångårigt missbruk. Mestadels cannabis och tyngre opiater.

Får dessa på recept och imovanen ger mig en väldigt skön känsla av välbehag. Jag kan fungera normalt och blir en trevlig, social människa där omvärlden inte märker att jag är påverkad. Kör som sagt bara låga doser. Men tacka gud för dessa preparat. Är inne i en svacka just nu och utan dessa hjälpmedel hade jag inte klarat det jag måste uträtta under vardagar. Big Up för Imovane/Zopiklon när det gäller som ångestlindring. Har till och med blivit så att jag föredrar dessa framför alprazolam av vilka jag får minnesluckor redan vid låga doser vilket i sin tur bara skapar mer ångest och problem för mig. Är extremt glad att dessa hjälpte mig komma ur missbruket av cannabis och opiater.

Tack för mig!
Citera
2013-05-23, 12:57
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Zoplidem och zopliklon är för människor som har allvarliga sömnproblem, inte för idioter som vill droga sig. Jag har tagit 5 mg varje varje i fler år.
Jag har både sömnproblem och är en "idiot som vill droga mig".

Man kan ju få behagliga rus, så varför inte testa?
Citera
2013-05-23, 15:47
Medlem
Storsnusarns avatar
Igår kväll tog jag 5 eller 6 st 5mg och rökte lite på en gås, helt okej rus tycker jag. Inte helt olikt att vara full (svårt att läsa, rubbad balans osv) men utan den där "fyllekänslan" som kan bli jobbig ibland. Vaknade med lite små minnesluckor men allt kom tillbaka rätt fort, i övrigt inga biverkningar alls.

Drömde rätt härligt också, en skev blandning av allt jag sett/hört/pratat om och som hänt senaste veckan och allt hände som om det vore kapitel av en bok.

Min första erfarenhet av benso men säkert inte den sista.

MvH

EDIT: Zolpidem Actavis 5mg alltså.
Senast redigerad av Storsnusarn 2013-05-23 kl. 16:14.
Citera
2013-05-23, 16:19
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storsnusarn
Igår kväll tog jag 5 eller 6 st 5mg och rökte lite på en gås, helt okej rus tycker jag. Inte helt olikt att vara full (svårt att läsa, rubbad balans osv) men utan den där "fyllekänslan" som kan bli jobbig ibland. Vaknade med lite små minnesluckor men allt kom tillbaka rätt fort, i övrigt inga biverkningar alls.

Drömde rätt härligt också, en skev blandning av allt jag sett/hört/pratat om och som hänt senaste veckan och allt hände som om det vore kapitel av en bok.

Min första erfarenhet av benso men säkert inte den sista.

MvH

EDIT: Zolpidem Actavis 5mg alltså.

Trots att "alla" minnen kom tillbaka kan du förvänta dig att dina vänner undrar vad fan du höll på med igår.
Citera
2013-05-23, 16:31
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Trots att "alla" minnen kom tillbaka kan du förvänta dig att dina vänner undrar vad fan du höll på med igår.

Haha, dom var lika skeva själva om inte värre. Men jag är helt säker på att jag bara satt i en fåtölj, styrde musik och störde mig på att saker och ting såg ut som folk. Vi var totalt 4 pers i lägenheten varav 2 var i mitt synfält men det kändes som minst 8, en fluffig soffkudde eller en hylla kunde lätt se ut som 2 pers i ögonvrån (hela lägenheten var väldigt mörk, endast tvn och datorn lyste svagt)

Slutligen vandrade jag hem i sällskap av två vänner. Väl hemma bytte jag om till "myskläder", tände lite ljus, gjorde en smörgås och kollade på film tills jag la mig. Minnesluckorna gällde typ vilken film jag hade sett, att jag ens hittade värmeljus och gjort smörgåsen, sen att kläderna låg spridda i alla rum, men jag skulle byta om samtidigt som jag letade efter värmeljusen, därav oordningen. Haha

Trodde själv att det skulle bli lite "värre" än vad det var men jag har alltid kunnat behärska mig bra på alla rusmedel och har ganska hög tolerans, gällande allt jag har kommit över hittills (är rätt stor)

MvH
Citera
2013-05-23, 16:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutti
Låter ganska galet, den nya läkaren borde ju se vad som fungerar för dig i din journal. Han kan ju inte bara såga den behandling som du haft tidigare. Du borde ifrågasätta detta!, säg som det är att du nu lever med obehandlad panikångest.
Har försökt det mesta, man blir tillslut less på slicka röv på läkare så nu har jag ingen kontakt med dom alls, men då har det istället blivit så att jag höjt dosen och äter mer benso än tidigare.. ungefär som att mitt inre säger åt mig att "nu ska vi straffa dom med att äta MER och MER" men det är ju bara Jag som får lida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in