Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-23, 17:45
Medlem
PreaCs avatar
Tog 10mg Zolpidem i Måndags och då kände jag ingenting. Blev kanske lite gäspigare än vanligt och när jag la mig för att sova vände och vred jag mig ett flertal gånger, somnade efter kanske 20minuter.

Har absolut noll tolerans, senast jag käkade benso var för 2 veckor sedan, 10mg Nitrazepam..

Är inte ute efter att sova riktigt på dem idag, vill bli lite mysig. Har bara 20mg nu, kommer det hända något?

Ja det enda jag kan göra är att testa och se, men det blir inte förrän om några timmar så vad tror ni? Ska jag spara dem till tillfällen då jag har svårt att sova kanske?

Har inte själv tillgång till Stilnoct men kan sno ett fåtal lite till och från.
Citera
2013-05-23, 18:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storsnusarn
Haha, dom var lika skeva själva om inte värre. Men jag är helt säker på att jag bara satt i en fåtölj, styrde musik och störde mig på att saker och ting såg ut som folk. Vi var totalt 4 pers i lägenheten varav 2 var i mitt synfält men det kändes som minst 8, en fluffig soffkudde eller en hylla kunde lätt se ut som 2 pers i ögonvrån (hela lägenheten var väldigt mörk, endast tvn och datorn lyste svagt)

Slutligen vandrade jag hem i sällskap av två vänner. Väl hemma bytte jag om till "myskläder", tände lite ljus, gjorde en smörgås och kollade på film tills jag la mig. Minnesluckorna gällde typ vilken film jag hade sett, att jag ens hittade värmeljus och gjort smörgåsen, sen att kläderna låg spridda i alla rum, men jag skulle byta om samtidigt som jag letade efter värmeljusen, därav oordningen. Haha

Trodde själv att det skulle bli lite "värre" än vad det var men jag har alltid kunnat behärska mig bra på alla rusmedel och har ganska hög tolerans, gällande allt jag har kommit över hittills (är rätt stor)

MvH

Lät som att du hade en jävligt trevlig kväll då! Inte käkat Zolpidem på jag vet inte hur länge... kanske skulle försöka styra en karta, man kan ju ha ganska kul ändå. Sover tyvärr inte så bra på dem.
Citera
2013-05-23, 20:08
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Lät som att du hade en jävligt trevlig kväll då! Inte käkat Zolpidem på jag vet inte hur länge... kanske skulle försöka styra en karta, man kan ju ha ganska kul ändå. Sover tyvärr inte så bra på dem.

Ja det var inte vad jag förväntade mig men I liked it! Alltid kul att få nya erfarenheter dessutom. Har en halv karta väntandes på mig så jag tänkte köra på en till skev kväll, får se om den slutar lika nice eller om jag försöker yxmörda mina vänner

Tråkigt att höra, själv sov jag som en stock vilket jag aldrig annars gör, kanske borde gå till en läkare och försöka få något utskrivet

MvH
Citera
2013-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamseller
Slängde i mig två st imovane 7.5mg och boostade dessa med 35mg oxazepam. Tycker de sistnämda inte ger någon ångestlindring öht men i intag tillsammans med zopiklon så ger det en duglig boost.
Kommer dock inte röra zolpediem fler gr. Men tackar dessa djävulens påfund för att det fick mig att komma ur ett mångårigt missbruk. Mestadels cannabis och tyngre opiater.

Får dessa på recept och imovanen ger mig en väldigt skön känsla av välbehag. Jag kan fungera normalt och blir en trevlig, social människa där omvärlden inte märker att jag är påverkad. Kör som sagt bara låga doser. Men tacka gud för dessa preparat. Är inne i en svacka just nu och utan dessa hjälpmedel hade jag inte klarat det jag måste uträtta under vardagar. Big Up för Imovane/Zopiklon när det gäller som ångestlindring. Har till och med blivit så att jag föredrar dessa framför alprazolam av vilka jag får minnesluckor redan vid låga doser vilket i sin tur bara skapar mer ångest och problem för mig. Är extremt glad att dessa hjälpte mig komma ur missbruket av cannabis och opiater.

Tack för mig!
Mycket gott att höra, många liv går att rädda i världssjälen, det är viktigt att nå sina mål.
Senast redigerad av lolicon 2013-05-23 kl. 21:22.
Citera
2013-05-23, 22:50
Medlem
PreaCs avatar
Är lite besviken. Käkade 20mg Zolpidem för 35 minuter sedan, känner inte av någonting än förutom lite hängigare kanske. Hur lång tid ska det ta eller hur mycket måste jag käka egentligen
Citera
2013-05-24, 00:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har försökt det mesta, man blir tillslut less på slicka röv på läkare så nu har jag ingen kontakt med dom alls, men då har det istället blivit så att jag höjt dosen och äter mer benso än tidigare.. ungefär som att mitt inre säger åt mig att "nu ska vi straffa dom med att äta MER och MER" men det är ju bara Jag som får lida

Att man blir less på att slicka läkarnas rövar håller jag med om. Igår tänkte jag "Man kanske skulle försöka få hjälp, det kanske går bättre denna gången" och precis innan jag hörde av mig till psykiatrin kom jag på hur jävla jobbigt och nedvärderande det är att tigga om hjälp. Kom fram till att det är bättre att köpa svart, även om man oftast knaprar lite för mycket då.
Citera
2013-05-24, 01:23
Medlem
PreaCs avatar
Nu hände det lite grejer, känner mig jätteskum, förvirrad och hetsig typ!

Men orden sitter ju på sin plats, ett par tabletter till hade nog gjort susen!

Kram
Citera
2013-05-24, 03:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Nu hände det lite grejer, känner mig jätteskum, förvirrad och hetsig typ!

Men orden sitter ju på sin plats, ett par tabletter till hade nog gjort susen!

Kram

Du blir inte hög av 20mg Zolpidem, tröttare snarare än vanlig dos.
Är nog du som är trött och dåsig.
Citera
2013-05-24, 22:03
Medlem
Lalalala00s avatar
Gäller bara för de som också vill sova på t ex Imovane att inte hålla på och käka dagtid, då går sömnen åt helsike. Fattar inte heller att boosta på alkohol, jo, lite fattar jag, men efter att en polare tog endast 20 mg tillsammans med alkohol och sedan somnade in för evigt (erfaren Imovane-brukare) så känner iallafall jag att det är ganska oförutsägbart hur man reagerar. Hade förstått om det var en förstagångsdos ihop med alkoholen men.... mängd alkohol spelar stor roll förstås, men alla vet egentligen att det sker dödsfall i samband med denna kombination. Var lite försiktiga om ni vill leva vidare!
Citera
2013-05-24, 22:51
Bannlyst
Jag har en fråga angående imovane och beroende som jag hoppas någon kan svara på.
Jag har själv lagt av med benzo (stesolid) efter ca ett års dagligt knaprande och vet hur jävligt det är att sluta med just stesolid.

Det jag undrar är om imovane är lika jävligt att sluta med?
Alltså om man ätit 7,5mg imovane varje kväll för att sova (inte flumma dagtid) i några månaders tid.
Hur är det att sluta?
Kommer man få lite svårare att sova i en vecka eller blir det som med "riktiga" benzos, dvs panikångest, skakningar och allt det där?
Citera
2013-05-24, 23:33
Medlem
fungerar imovane mot Ångest? nån som testat/har erfarenhet? hur stor dos krävs? Är den lika efektiv som Stess & Xanor mot ångest?
Citera
2013-05-25, 00:40
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiann
fungerar imovane mot Ångest? nån som testat/har erfarenhet? hur stor dos krävs? Är den lika efektiv som Stess & Xanor mot ångest?

Enligt mitt tycke dämpar den lite, lite grann. Det är ingen "wow"-effekt, men lite smått kan den släcka ett ledsamt humör.

Jag har tagit två femmilligrammare som mest och det hjälpte mig att komma till ro. Dock har jag tabletterna utskriva på recept och tar enbart för sömnens skull. Jag flummar alltså inte på dessa tabletterna, utan har andra substanser för det ändamålet.

Jag kan verkligen inte tänka mig att denna är lika effektiv mot ångest som Stesolid och Xanor. Detta är trots allt en insomnings/sömntablett, inte en muskelavslappnande ångestmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in