2013-04-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Mycket farlig mix. Men det vet du väl? Det kan bli handlingar som du kanske inte minns medan "lagen" däremot för noga bok...

Sedan är risken för permanenta hjärnskador, som blir kvar alla dagar därefter, stor. Önskas en fylla så är måttlig mängd alkohol, enbart, ett mycket bättre val. Men du skojar, va?
Om man blir biboppgaga-dum i huvudet skulle det finnas med .. inte "mycket farlig", man blir bränd i impulskontrollen, no more.

Piss, peas, Peace.
Citera
2013-04-27, 16:45
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
Tack för länkarna. Men det var inte det jag sökte. Om man går ut med att säga att dagligt bruk av Z kan ge permanenta skador, så måste man ju för fan kunna backa upp det. Inte ens mina läkare kan ge något vettigt svar på vad som händer med kroppen och hjärnan efter långt bruk. Jag har själv tagit Imovane dagligen i 5års tid mot sömnproblem, inget flum.

Biverkningarna för min del är att jag mår jättedåligt precis när jag vaknat. Kroppen är helt slut. Hjärnan är, hoppas jag helt ok, men det så kallade bakruset går över på ca 15 min. Alternativet att inte kunna sova finns inte.
Läste du ens vad jag skrev? Rent fysiologiskt så finns det inget som tyder på det men som jag skrev så är det ändå inte att rekommendera av andra anledningar;
1. Du riskerar att bli beroende.
2. Du kommer inte kunna somna utan.
3. Du får, i vissa fall riktigt allvarliga, utsättningssymptom då du slutar.

Detta är alltså psykiska besvär och är inte heller något att bara vifta bort.
Citera
2013-04-27, 17:05
Medlem
Jag är beroende av zolpidem sedan flera år, men tar absolut lägsta dosen, 5 mg och har inte höjt den. Fast just nu har doktorn satt mig på zopiklon sedan en månad, och det har en del obehagliga biverkningar som zolpidem saknar. Tycker jag personligen i alla fall, andra upplever det säkert annorlunda.

Jag blir seg i huvudet av zopliklon, dummare antagligen, men inte av zolpidem. Och jag har en svag huvudvärk hela tiden.

Jag blir konstig och dum i en hel dag efteråt, ända till strax innan det är dags att ta det igen. Inte bra. Har bett doktorn att sätta mig på zolpidem igen. Det fungerar bra.
Citera
2013-04-27, 18:03
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag är beroende av zolpidem sedan flera år, men tar absolut lägsta dosen, 5 mg och har inte höjt den. Fast just nu har doktorn satt mig på zopiklon sedan en månad, och det har en del obehagliga biverkningar som zolpidem saknar. Tycker jag personligen i alla fall, andra upplever det säkert annorlunda.

Jag blir seg i huvudet av zopliklon, dummare antagligen, men inte av zolpidem. Och jag har en svag huvudvärk hela tiden.

Jag blir konstig och dum i en hel dag efteråt, ända till strax innan det är dags att ta det igen. Inte bra. Har bett doktorn att sätta mig på zolpidem igen. Det fungerar bra.
Zopiklon har ju betydligt längre halveringstid, kan ev ha med det att göra kanske?
Citera
2013-04-27, 19:15
Medlem
O-Kay-Las avatar
Har precis fått Zopiklon Pilum på recept för sömnen. Har tagit 15mg ihop med lite andra läkemedel för att somna senaste nätterna, så borde inte ha så hög tolerans. Har knarkat en del, men inte så mycket på gaba mediciner eller vad man nu ska kalla dem, zopiklon, benzo och sånt som åsyftas.

Iaf, ikväll ska jag ut och kröka, vet att jag borde hålla mig och bara använda dem till sömn men hur bra/dum idé är det att ta zopiklon och isf hur mycket ihop med kröket?
Citera
2013-04-29, 20:12
Medlem
Brmcs avatar
20mg stillisar, vin, weed och öl kan väl gå bra? Känns svårt att få hallisar i denna dos.
Citera
2013-04-29, 21:08
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
20mg stillisar, vin, weed och öl kan väl gå bra? Känns svårt att få hallisar i denna dos.
Lätt som fan att facka ur på stillisar och alkohol, redan vid låga doser.
Citera
2013-04-29, 21:19
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc

10 mg räcker för mig utan tillbehör för att se massa roliga ting, speciellt om jag redan är trött.
Citera
2013-04-29, 23:06
Medlem
Raxxorzs avatar
Kan bara infinna mig i Imovanegänget. Totalt livsfarligt att ha dom små rackarna liggandes inom räckhåll om man ska supa till det.

Det börjar med en och slutar med en karta...
Citera
2013-04-30, 15:45
Medlem
O-Kay-Las avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Kay-La
Har precis fått Zopiklon Pilum på recept för sömnen. Har tagit 15mg ihop med lite andra läkemedel för att somna senaste nätterna, så borde inte ha så hög tolerans. Har knarkat en del, men inte så mycket på gaba mediciner eller vad man nu ska kalla dem, zopiklon, benzo och sånt som åsyftas.

Iaf, ikväll ska jag ut och kröka, vet att jag borde hålla mig och bara använda dem till sömn men hur bra/dum idé är det att ta zopiklon och isf hur mycket ihop med kröket?

Skit i att svara på detta. Kom fram till att det nog är bäst för både mig själv och min omgivning att fortsätta använda dessa för sömnen. Känns dessutom lite omoraliskt då jag får dessa på högkostnadsskydd för mina sömnproblem. Ibland, men allt för sällan, lyckas man ta sitt förnuft till fånga!
Citera
2013-04-30, 16:13
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
10 mg räcker för mig utan tillbehör för att se massa roliga ting, speciellt om jag redan är trött.

Hände inget nämnvärt direkt. Påverkad blev jag, men hallucinationer fick jag då inte. Relativt passande, då jag umgicks med en tjej.
Citera
2013-04-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Kan bara infinna mig i Imovanegänget. Totalt livsfarligt att ha dom små rackarna liggandes inom räckhåll om man ska supa till det.

Det börjar med en och slutar med en karta...
Infinner mig i samma division, "bara ta en" och så kommer man på i slutet av dagen att man kört upp 5st i snoken, om man bara kunde öva upp impulskontroll på annat sätt än tolerans..

Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
så tänkte fråga går det att använda stilnoct under dagen för att slappna av och tex vara social ute i stan (utan att få den hemska minnesluckan) för att sedan ta en-två st innan man ska sova för att kunna gå upp tidigt på morgonen och jobba?
Nej, kan inte rekommendera Stilnoct att ta dagtid, ifall du vill ta stilnoct dagtid så kan jag bara dela med mig av receptet till en framgångsrik dag på substansen: bas på 5mg nasalt, fyll på (nasalt) vid behov, det börjar inte med ett zonkat äventyr och kan regleras till att sluta som en zonkad zombie.

Ifall du däremot vill sova på skiten så rekommenderar jag dig inte att ta det dagtid, toleransnivån höjs enormt snabbt, ifall du vill ta dessa dagtid så ber du din läkare om att få en flaska Theralen så slipper du lida nöd när du inser att det går överstyr med dosen.
Senast redigerad av lolicon 2013-04-30 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in