2016-01-17, 01:32
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Äter lätt 80-100mg zolpidem varje dag ,men som sagt ja har missbrukat dessa i massor samt i en hård period ,brukar ligga på 40mg 4 st.

Men tar man någon benzo även om kortverkande som alpra så tar det ej på kvällen( somnar) men kan ej uppleva eufori eller mys alls meb benzo inblandat.

Skall du uppleva zolpidem så minst 17 timmar ca innan nästa intag....utan benzo på dan

Jepp, du har rätt jag har märkt det också att benz-intag samma dag pajar ruset. Frågan är dock hur länge diazepam (som jag oftast tar) påverkar det med tanke på den långa halveringstiden. Har du nån aning?
Citera
2016-01-17, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jepp, du har rätt jag har märkt det också att benz-intag samma dag pajar ruset. Frågan är dock hur länge diazepam (som jag oftast tar) påverkar det med tanke på den långa halveringstiden. Har du nån aning?

5 dar får du i alla fall vänta om du tatt stess 200tim halveringstid ,bra vsom avtändning ,skit om man vill ha roligt
Citera
2016-01-17, 03:03
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
5 dar får du i alla fall vänta om du tatt stess 200tim halveringstid ,bra vsom avtändning ,skit om man vill ha roligt

Så jäkla länge alltså? Det förklarar den märkliga toleransen som hoppar upp och ner. Samtidigt har jag dock läst flera här på fb som skriver att dom älskar denna kombo. Är den nice om man tar Stilnoct och Stesolid samtidigt? Har aldrig testat det...
Citera
2016-01-17, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Så jäkla länge alltså? Det förklarar den märkliga toleransen som hoppar upp och ner. Samtidigt har jag dock läst flera här på fb som skriver att dom älskar denna kombo. Är den nice om man tar Stilnoct och Stesolid samtidigt? Har aldrig testat det...

Du kommer mer in i ett mysstadie då, så sätt dig vid soffan och glo på nåt och känn hur du är mysig liksom. Man blir oerhört avslappnad.
Citera
2016-01-17, 03:44
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Du kommer mer in i ett mysstadie då, så sätt dig vid soffan och glo på nåt och känn hur du är mysig liksom. Man blir oerhört avslappnad.

Tar man diazepam på förmiddagen funkar inte Stilnoct på kvällen (för mig iaf), till skillnad mot om man alltså tar dom samtidigt om jag förstår dig rätt?

Men jag antar att dom hypnotiska effekterna uteblir (t ex ologiskt tänkande, inte kunna stava, "drömma och vara vaken samtidigt", ev. hallucinationer osv)? Så är det för mig om jag tagit det samma dag... Allt det där är borta.
Senast redigerad av trueforgood 2016-01-17 kl. 03:46.
Citera
2016-01-18, 10:39
Medlem
Tjenare allihopa,

så jag har imovane på recept, ska ta 10mg dagligen men en kväll hade jag ofattbart hög ångest och tog 20mg, klarade inte av smärtan ångesten gav och var tvungen att göra något åt det och har inget emot ångest så jag gjorde något åt det.

Nu till min bieffekt. Till en början mådde jag riktigt bra, jag grät för att ångesten försvann, så lycklig var jag. Drog till morsan och berättade att jag var lycklig på riktigt, inte sagt något sånt i hela mitt liv men just då var jag riktigt lycklig. i alla fall så fortsatte kvällen och jag gick upp, jag tog 1 till imovane medvetet. Sedan somnade jag (trodde jag) jag vaknade upp, på samma ställe som allt försvann och märkte ingenting, jag hade tydligen gått runt i huset och snackat skit, (till en början trodde jag bara att min morsa höll på skojja med mig) Sen när jag såg imovane paketet så var 15 tabletter borta.

Jag hade alltså käkat Imovane omedvetet och minns ingenting ifrån det, nu undrar jag. Är detta farligt och varför händer det mig? Detta är inte första gången dock. Jag minns ingenting, absolut ingenting. Jag trodde jag sov under hela processen. Är detta farligt? Kan jag bli aggressiv och typ ta en kniv och döda någon? Eller ta bilen och köra ut och ta självmord eller något? Börjar nojja mig över detta
Citera
2016-01-18, 10:50
Medlem
Synatts avatar
Du tog mer än du tål och fick en typisk negativ upplevelse, gör inte om det så lär det ju inte hända igen eller hur?
Citera
2016-01-18, 13:10
Medlem
Bertil85s avatar
Nu rök nyårslöftet. Lade 15mg Zopiklon under tungan för 20min sedan.

Det var länge sedan jag tog Zopiklon. Kanske 1-2 ÅR sedan.

Fullgod effekt + med lite andra rusmedel i mig.

...Meddelandet färdigt till Fancluben...
Citera
2016-01-18, 14:25
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nu rök nyårslöftet. Lade 15mg Zopiklon under tungan för 20min sedan.

Det var länge sedan jag tog Zopiklon. Kanske 1-2 ÅR sedan.

Fullgod effekt + med lite andra rusmedel i mig.

...Meddelandet färdigt till Fancluben...
Intressant att du fick bra effekt, får man fråga om du tidigare haft tolerans mot Imovane och att de inte har funkat efter uppehåll på ett par månader osv?

Frågar eftersom jag själv har uppehåll i ett år nu från alla droger öht fram tills december i år och hoppas på att de funkar då. Har tidigare haft uppehåll på 2 och 4 månader men det har inte räckt. Blir ett rent år för mig ska gå ner i vikt, klippa mig och skaffa ett jobb hehe. Sen är ju planen att bara ta sporadiskt
Citera
2016-01-18, 15:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Intressant att du fick bra effekt, får man fråga om du tidigare haft tolerans mot Imovane och att de inte har funkat efter uppehåll på ett par månader osv?

Frågar eftersom jag själv har uppehåll i ett år nu från alla droger öht fram tills december i år och hoppas på att de funkar då. Har tidigare haft uppehåll på 2 och 4 månader men det har inte räckt. Blir ett rent år för mig ska gå ner i vikt, klippa mig och skaffa ett jobb hehe. Sen är ju planen att bara ta sporadiskt

Ja jag tror att toleransen är borta; nästan; kanske lite grundtolerans.

Gav skön effekt som dem skulle. Har lite annat knark i kroppen också.

Ska pröva till sömnen också. Se om de ger någon effekt då.

I början somnade jag på Zopiklon nu däremot är det lite svårare. Tror jag.
Citera
2016-01-18, 15:52
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ja jag tror att toleransen är borta; nästan; kanske lite grundtolerans.

Gav skön effekt som dem skulle. Har lite annat knark i kroppen också.

Ska pröva till sömnen också. Se om de ger någon effekt då.

I början somnade jag på Zopiklon nu däremot är det lite svårare. Tror jag.
Tvärtom för mig, sover bra på de men blir inte skön, kanske 1 gång på 90 dagar blir jag något avslappnad. Samma sak är det med opiater, ibland kan de slå som in i helvete men det är ytterst sällan.

Finns säkert en förklaring till allt. Blir ett välbehövligt uppehåll.
Senast redigerad av No6 2016-01-18 kl. 15:54.
Citera
2016-01-18, 15:58
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tvärtom för mig, sover bra på de men blir inte skön, kanske 1 gång på 90 dagar blir jag något avslappnad. Samma sak är det med opiater, ibland kan de slå som in i helvete men det är ytterst sällan.

Finns säkert en förklaring till allt. Blir ett välbehövligt uppehåll.

Lustigt att det är tvärt om för dig.

Jag tog ett lite längre uppehåll och sitter just nu på en mindre mängd Zopiklon.

Kan jag inte sova på dem så blir det för att få ut ett rus. Kanske blandat med Alkohol som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in