2013-04-26, 08:48
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Har en fråga hur mår levern om man
tar varje dag i många år
Inga problem. Jag antar att det är samma som för icke-analogerna.
Citera
2013-04-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Inga problem. Jag antar att det är samma som för icke-analogerna.
Är du Läkare? men om man äter benso då varje dag z analogerna är snälla mot lever då ?
Citera
2013-04-26, 10:35
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Är du Läkare? men om man äter benso då varje dag z analogerna är snälla mot lever då ?
Nej men biokemist. Ja det ska inte vara några problem. Det du däremot ska tänka på är att det absolut inte är rekommenderat att ta dessa varje dag av andra anledningar.
Citera
2013-04-26, 17:27
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Nej men biokemist. Ja det ska inte vara några problem. Det du däremot ska tänka på är att det absolut inte är rekommenderat att ta dessa varje dag av andra anledningar.

Färdigutbildad?
Du vet väll antagligen att det inte var du som vann de 237 miljonerna som drömvinsten utgjordes utav, oh nej du vann något så mycket bättre!
Du vann en ny hovnarr... eeh ursäkta hovfrågeställare var det ju jag menade.
Är det ok att pm:a dig en eller par frågor för att se om du kanske vet, kan förklara eller åtminstone ge mig någon hum om vad som händer och varför?
Det blir dock inte i detta nu, då propofolet och dess okända polare ej låter min hjärna styras av den vanliga kapten på ett tillfredsställande sätt. Lovar att det inte kommer röra sig om nån mailbombning.

Tack på förhand...

För att inte vara helt off-topic så tar vi en ordinär fråga/konstaterande för tråden som är retorisk och alltså inte behöver besvaras:
Öööh tjacka en kart nyss, öööh e de ok å blanda me 20 elefantöl ska ju ändå bara köra turistbus ner till danmark. Borde va lungt va? Oooop försent, där slank de ned....... ironi ur mina öron
Citera
2013-04-26, 18:06
Bannlyst
Vill blanda imovane med alkohol (vodka) för att få en fylla som jag kan komma att göra sjuka saker på för att sen inte minnas dagen efter. Hur många imovane ska jag ta för att få en sån här fylla?
Citera
2013-04-26, 18:28
Medlem
Citat:
Tack för svaret oki trodde du va läkare men nu vet ja.Ja tar ibland nån gång i veckan bara
Citera
2013-04-26, 23:13
Medlem
Jag tar zopiklon eller zolpidem varje natt, plus lergigan och har gjort det i flera år.

Man sover som en baby av båda, men personligen tycker jag inte om zopiklon även om jag går på det nu. De är onödigt starka och man blir konstig i huvudet av dem. Trött, seg hela dagen, förvirrad och får negativa tankar.

Zolpidem däremot är mycket bra, särskilt i kombination med lergigan. Inga biverkningar. Jag somnar snabbt, vaknar och känner mig pigg.

Vad tycker ni andra?

Jag skriver det här kl 23.13 och känner fortfarande av zopiklonen från natten innan. Inte bra.
Citera
2013-04-27, 02:05
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2BET
Vill blanda imovane med alkohol (vodka) för att få en fylla som jag kan komma att göra sjuka saker på för att sen inte minnas dagen efter. Hur många imovane ska jag ta för att få en sån här fylla?
Vem fan vill ha en sån fylla egentligen!
Citera
2013-04-27, 03:48
Medlem
Citat:
Den fungerar bra om man har ont i ländryggen, men den är som många andra läkemedel - toleransen går upp efter en tids användande och det slutar fungera.

Den finns att få på licens men den avregistrerades 2008. Runt om i världen tillverkas och används den fortfarande eftersom det inte finns något tillräckligt bra substitut.

1-2 gånger i veckan ska inte vara någon fara. Det är oerhört milt för kroppen om du jämför med alkohol. Att börja använda det varje dag skall undvikas.

Utveckla gärna. Menar du att flumma på, eller som sömnstöd?

Vad är biverkningarna vid dagligt bruk?

Har du inget vetenskapligt som kan styrka din tes, så håll käften . Jag har själv sökt fakta i ämnet och har inte hittat någonting som påstår att det skulle vara skadligt vid dagligt bruk. (exkl. vanliga biverkningar)
Citera
2013-04-27, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2BET

Mycket farlig mix. Men det vet du väl? Det kan bli handlingar som du kanske inte minns medan "lagen" däremot för noga bok...

Sedan är risken för permanenta hjärnskador, som blir kvar alla dagar därefter, stor. Önskas en fylla så är måttlig mängd alkohol, enbart, ett mycket bättre val. Men du skojar, va?
Citera
2013-04-27, 08:43
Medlem
rawr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
[/b]

Utveckla gärna. Menar du att flumma på, eller som sömnstöd?

Vad är biverkningarna vid dagligt bruk?

Har du inget vetenskapligt som kan styrka din tes, så håll käften . Jag har själv sökt fakta i ämnet och har inte hittat någonting som påstår att det skulle vara skadligt vid dagligt bruk. (exkl. vanliga biverkningar)

Det är inte speciellt svårt att hitta flera studier som säger det ena och det andra.

Här är en artikel som behandlar z-drogerna, http://www.telegraph.co.uk/health/91...ur-health.html

På det stora hela såvitt jag förstått det är det mycket ovisshet kring just dessa då de är relativt nya och man har först nyligen, dvs. de 5-10 senaste åren(?) börjat studera hur långvarigt bruk påverkar en.

Men jag har tidigare läst artiklar om allt från cancer till diverse neurologiska problem som minnesförlust och svårigheter med kognitiva funktioner. Tänk på att om du googlar, sök på stilnox, z-drugs eller liknande.

Om du vill ha en renodlad studie kan du alltid ta och läsa igenom denna, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3498427/

Det finns som sagt en del forskning och studier där ute som inte är allt för svåra att hitta.

Jag är inte tillräckligt insatt i ämnet, då jag som sagt bara läst några artiklar och skummat igenom en eller annan studie för att kunna uttala mig om det definitivt finns någon koppling till något som cancer.

Skulle dock spontant utgå ifrån att långvarigt bruk av dessa preparat förmodligen inte är nyttigt och eventuellt faktiskt kunna vara direkt farligt för hälsan.
Citera
2013-04-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawr-
Det är inte speciellt svårt att hitta flera studier som säger det ena och det andra.

Här är en artikel som behandlar z-drogerna, http://www.telegraph.co.uk/health/91...ur-health.html

På det stora hela såvitt jag förstått det är det mycket ovisshet kring just dessa då de är relativt nya och man har först nyligen, dvs. de 5-10 senaste åren(?) börjat studera hur långvarigt bruk påverkar en.

Men jag har tidigare läst artiklar om allt från cancer till diverse neurologiska problem som minnesförlust och svårigheter med kognitiva funktioner. Tänk på att om du googlar, sök på stilnox, z-drugs eller liknande.

Om du vill ha en renodlad studie kan du alltid ta och läsa igenom denna, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3498427/

Det finns som sagt en del forskning och studier där ute som inte är allt för svåra att hitta.

Jag är inte tillräckligt insatt i ämnet, då jag som sagt bara läst några artiklar och skummat igenom en eller annan studie för att kunna uttala mig om det definitivt finns någon koppling till något som cancer.

Skulle dock spontant utgå ifrån att långvarigt bruk av dessa preparat förmodligen inte är nyttigt och eventuellt faktiskt kunna vara direkt farligt för hälsan.

Tack för länkarna. Men det var inte det jag sökte. Om man går ut med att säga att dagligt bruk av Z kan ge permanenta skador, så måste man ju för fan kunna backa upp det. Inte ens mina läkare kan ge något vettigt svar på vad som händer med kroppen och hjärnan efter långt bruk. Jag har själv tagit Imovane dagligen i 5års tid mot sömnproblem, inget flum.

Biverkningarna för min del är att jag mår jättedåligt precis när jag vaknat. Kroppen är helt slut. Hjärnan är, hoppas jag helt ok, men det så kallade bakruset går över på ca 15 min. Alternativet att inte kunna sova finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in