2012-10-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det är korstolerans mellan stilnoct och imovane, så eventuellt fungerar inte heller stilnoct. Den har dock en större akut effekt, men verkar istället kortare, så vem vet. Oavsett så går toleransen snabbt ner. Ge det några dagar bara och du ska se att det fungerar igen.

Att ta det på tom mage gör även det underverk. Starkare effekt och snabbare påslag. Jag föredrar att inte ha ätit på åtminstone 4 timmar innan jag äter mina. Helst mer.

Jag har senaste tiden intagit 5-6 10mg på morgonen tillsammans med 2-3 bärs utan effekt, och då ska det tilläggas att jag vid dom tillfällen inte ätit på cirka 12-15 timmar. Allt började med att jag käkade 10-15 valium 3-4 dagar i rad. Sen dess har stilnoct slutat ge någon effekt. Kan det vara så att vallarna slår ut stilnocten? Iofs så tog jag stillisar imorse (5 st 10mg) utan effekt och inte rört vallar på 3 dagar.
Citera
2012-10-04, 20:19
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Jag har senaste tiden intagit 5-6 10mg på morgonen tillsammans med 2-3 bärs utan effekt, och då ska det tilläggas att jag vid dom tillfällen inte ätit på cirka 12-15 timmar. Allt började med att jag käkade 10-15 valium 3-4 dagar i rad. Sen dess har stilnoct slutat ge någon effekt. Kan det vara så att vallarna slår ut stilnocten? Iofs så tog jag stillisar imorse (5 st 10mg) utan effekt och inte rört vallar på 3 dagar.

Diazepam har aktiva metaboliter i upp till 200timmar. Inte svaret på din fråga. Typ ALL benso och Z-benso preparat är korstoleranta. Så japp visst kan stessen ha "blockat".

mvh
Citera
2012-10-04, 20:59
Medlem
Så med andra ord kan jag skita i att käka stillisar i 8-9 dagar då jag precis tog 3 vallar?
Citera
2012-10-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Diazepam har aktiva metaboliter i upp till 200timmar. Inte svaret på din fråga. Typ ALL benso och Z-benso preparat är korstoleranta. Så japp visst kan stessen ha "blockat".

mvh

Spelar ingen roll hur många man käkat? 1 eller 100 har samma aktiva metaboliter som håller i upp till 200 timmar?
Citera
2012-10-04, 22:01
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Spelar ingen roll hur många man käkat? 1 eller 100 har samma aktiva metaboliter som håller i upp till 200 timmar?

Samma metaboliter, annan mängd. Är vallar inblandat kan du behöva veckor av total avhållsamhet.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2012-10-04, 22:02
Medlem
ManMannens avatar
dubbelpost
Citera
2012-10-07, 22:11
Medlem
T-L-Ks avatar
22,5mg nere för 3 minuter sedan och jag ansluter mig till klubben. Har även druckit grapefruktjuice så får se om det boostar något.
Citera
2012-10-07, 22:24
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Är det någon som har nån teori, erfarenhet eller kunskap om varför vissa människor reagerar "tvärtom" på de flesta mediciner? Ja och droger också.

Jag har rökt både marijuana och hash 10 gånger. VARJE gång har jag flippat totalt, blivit helt paranoid, fått hjärtklappning och trott att nu fan blir jag galen och kommer aldrig nånsin komma ur det här tillståndet. Varje gång jag provade var min önskan att "Denna gång kanske jag blir avslappnad som alla andra" Det skedde aldrig.

Jag har diagnosen Borderline, vet inte om det har med saken att göra. Seroquel freakade jag ut totalt på en gång och vågar inte ta den mer. Fastän den hjälpt mig varje kväll, utom en då jag fick ett anfall och gick in i en annan värld.

Imovane = Jag blir hyper av det.

Varför ger det motsatt effekt?
Citera
2012-10-08, 00:00
Medlem
SteelVolumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospassageraren
Är det någon som har nån teori, erfarenhet eller kunskap om varför vissa människor reagerar "tvärtom" på de flesta mediciner? Ja och droger också.

Jag har rökt både marijuana och hash 10 gånger. VARJE gång har jag flippat totalt, blivit helt paranoid, fått hjärtklappning och trott att nu fan blir jag galen och kommer aldrig nånsin komma ur det här tillståndet. Varje gång jag provade var min önskan att "Denna gång kanske jag blir avslappnad som alla andra" Det skedde aldrig.

Jag har diagnosen Borderline, vet inte om det har med saken att göra. Seroquel freakade jag ut totalt på en gång och vågar inte ta den mer. Fastän den hjälpt mig varje kväll, utom en då jag fick ett anfall och gick in i en annan värld.

Imovane = Jag blir hyper av det.

Varför ger det motsatt effekt?

Det låter som du har haft fel omgivning,
för mycket spänning och förhoppningar och allt bara blir fel.

Om du nu ska ta en imovane tex, för att sova.
Se till att fixa allt innan. När du du lagt dig och känner lugn
och kan tänka dig sova, ta den då, och försök sov.

Detta gäller i regel med alla "droger" och brukar kallas för Set and Settings.

Jag hoppas du förstod
Citera
2012-10-08, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efedra
Vilken benzo är mest lik imovane?

Har själv brukat sobril, stesolid och xanor. Ingen är som imovane. Imovane blir jag riktigt upp och glad av. Får "glimten i ögat" om ni fattar. Får även små hallisar och blir grymt social. Av sobril och stesolid mest trött och hängig. Nästan deppig. Xanor är grym mot ångest och ger ett viss rus, men inte lika glatt berusande som zopiklon.

Så, nån som vet vilken benzo som påminner mest om zop? Flunizar kanske?
Jag undrar samma sak. Föredrar zopiclone framför alla benzos. Fast när jag inte tar det så får jag ont i muslkerna... det är jobbigt som fan.
Citera
2012-10-08, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Samma metaboliter, annan mängd. Är vallar inblandat kan du behöva veckor av total avhållsamhet.

Rätta mig om jag har fel.

Blockar xanor stilnoct på samma sätt?
Citera
2012-10-08, 08:28
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Blockar xanor stilnoct på samma sätt?

Det är likartart, men inte exakt. Xanor har kortare halveringstid och färre aktiva metaboliter än Stesolid, men utöver det råder det alltid viss korstolerans mellan bensodiazepiner och z-preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in