2013-08-22, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reconciliacion
Jag fick zolpidem utskrivet i våras. Under juli började jag använda zolpidem mer frekvent då jag tyckte det var bekvämt att sova. Ibland tog jag 2st (ordinerad 7,5mg x 1) för att försäkra mig om att somna.
När jag åt zolpidem ihop med neurolepktika (zyprexa) kunde min dag efter vara förstörd, som en vandrande zombie, jag slutade därför med zyprexa.
Vissa tillfällen gjorde mig zyprexa och zolpidem så borta att jag vandrar upp och ätit fler inbillad "jag är vaken, jag måste sova, ät mer". Dagen efter såg att jag kunde ätit 7-8st och varit helt väck.
Toleransen verkar öka fort.

Hur lång tid ligger rester av zolpidem kvar i kroppen? Om man inte använder dem på ett tag och inte dagligen bör väl effekten komma tillbaka?

(Varit utan zolpidem 3 veckor)

Jag ha fått zopiklon istället (lite billigare) om jag har tollerans mot zolpidem skulle zopiklon kunna bli som något "nytt" för kroppen då, eller är de såpass lika?

Vilket är bäst av dess två och varför?

Vilken av dem är mest och lättat att bli beroende av?

Om du har ett uppehåll kommer toleransen sjunka efter ett tag.
Om du ätit mycket zolpidem kommer inte zopiklon fungera så bra och vice versa, då de är korstoleranta.
Ingen av dom är bäst, de är bra på olika sätt.
Zolpidem har effekt i typ 2-3h medans zopiklon sitter i ett par timmar längre.
Se till att ta en tablett och sen gå och lägg dig på en gång, så kommer du sova fint.
Citera
2013-08-23, 02:35
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Hej. Snabbt svar nu

Kan läkaren på en kommunal psykiatrisk mottagning se att jag redan och nyligen har fått ut ett sobril samt bensodiazepinliknande medicin (Z) från ex privat företagshälsovård?

Båda mottagningarna ligger i samma kommun, men i olika städer och faller säkert under samma landsting, länsstyrelse, eller vad det heter.

Efter som båda läkarna snålar så vill jag få båda att skriva ut så många preparat som möjligt. Ni fattar grejen.

Moralsnack fördömer jag.
Citera
2013-08-23, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Hej. Snabbt svar nu

Kan läkaren på en kommunal psykiatrisk mottagning se att jag redan och nyligen har fått ut ett sobril samt bensodiazepinliknande medicin (Z) från ex privat företagshälsovård?

Båda mottagningarna ligger i samma kommun, men i olika städer och faller säkert under samma landsting, länsstyrelse, eller vad det heter.

Efter som båda läkarna snålar så vill jag få båda att skriva ut så många preparat som möjligt. Ni fattar grejen.

Moralsnack fördömer jag.
Ja, de kan se det eftersom båda är anslutna elektroniskt till samma receptsystem. Fan, det är hemskt.

Zolpidem och zopliklon borde vara receptfria och säljas som lösgodis i vanliga godisbutiker.
Citera
2013-08-23, 02:54
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Ja, de kan se det eftersom båda är anslutna elektroniskt till samma receptsystem. Fan, det är hemskt.

Zolpidem och zopliklon borde vara receptfria och säljas som lösgodis i vanliga godisbutiker.
Det hade ju inte varit fel.
Citera
2013-08-23, 03:21
Medlem
Själv gillar jag inte zopiklon något vidare, men zolpidem är mycket bra.
Det bästa vore om man kunde köpa dem i 1-kilospåsar på Konsum.
Citera
2013-08-23, 03:50
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Själv gillar jag inte zopiklon något vidare, men zolpidem är mycket bra.
Det bästa vore om man kunde köpa dem i 1-kilospåsar på Konsum.
Är mer för Zopiklon, den är riktigt bra som hjälpmedel mot ångest.

Fast jag väljer hellre Zolpidem mot sömnen än Zopiklon.
Citera
2013-08-23, 11:33
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:

Det var synd. Man vill ju inte "gapa efter mycket", som man säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Är mer för Zopiklon, den är riktigt bra som hjälpmedel mot ångest.

Fast jag väljer hellre Zolpidem mot sömnen än Zopiklon.

20 mg Zolpidem är även bra för att drömma sig bort, det hjälper till att sjunka in djupare i filmer eller att glida bort till musik. Skönt gung.

Fast jag måste erkänna att av de två så är zolpidem betydligt mer lömsk och totalt bedövar omdömet.
Citera
2013-08-23, 16:07
Medlem
var beroende på stilnoct för ungefär 5 årsedan hade turen att få ut för mycket hade 3 läkare som gav mig recept varje månad. efter 2-3 månader behövde jag 2 tabletter för o sova och sen ökade det uppåt och det var då jag märkte att man kunde flumma på dom. var inte intresserad av att flumma från början bara kunna sova. men det slutade med att jag en kväll tog runt 15-20 utan att själv veta om detta..man är i nåt sjukt rus och gör saker man inte borde osv..vaknar upp i sängen och det är ingen behagligt uppvaknande för jag har bajsat ner hela mig i sängen. säger inget mer om det men när man senare kollade vad man skrev på msn skype flashback och facebook så har jag ALDRIG tagit nån mer stilnoct. hellre låg jag sömnlös i några veckor och led men fan låt bli denna skit finns inget värrre.
Citera
2013-08-23, 17:39
Medlem
Stryops avatar
20mg och grov hicka!!! Vafan är det här med Hicka?
Citera
2013-08-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Om du har ett uppehåll kommer toleransen sjunka efter ett tag.
Om du ätit mycket zolpidem kommer inte zopiklon fungera så bra och vice versa, då de är korstoleranta.
Ingen av dom är bäst, de är bra på olika sätt.
Zolpidem har effekt i typ 2-3h medans zopiklon sitter i ett par timmar längre.
Se till att ta en tablett och sen gå och lägg dig på en gång, så kommer du sova fint.

Jag blandade ihop zolpidem och zopiklon. Jag fick imovane 7,5mg har ny zopiklon pilium 7,5mg men den är den samma. Åt 3st igår med kanske 45mellanrum med varje, tuggade sönder de två sista för att se skulle kicka snabbare, märkte inte av det sådär jättemycket. Har en kompis som blir helt väck på dem.
Första dagen efter mitt "3 veckors uppehåll" blev jag groggy på en tablett.

Använder dem dock till sömnen inte för att flumma på.
Min erfarenheter av zolpidem däremot (stillnoct) är galna, jag åt 30mg en gång av dessa pch effekten va väldigt kraftig, hela mitt synfält var dubbelt och jag försökte flytta mig i sidled med kroppen för att synfältet skulle sjunka ihop till en bild och inte 2-3 av allt jag såg. Det satt i några minuter bara sedan var jag skumm bra länge. Jag har aldrig lyckats bli så skumm på imovane mer att minnet är lite konstigt man inser efteråt att man var flummig fast man kommer ihåg. Stillnoct rubbar mitt minne mer än imovane förrutom de gångerna jag ätit 7,5mg x 8.
Citera
2013-08-25, 20:14
Medlem
Bertil85s avatar
Kalas igen; imovane det var; en till sömnen; det är bra min vän.
Citera
2013-08-25, 23:32
Medlem
Värdelöst. 4 dagar, 8st imovane senare, snittat på 2/natt ändå verkar de redan ha tappar kraften?
Jag blev berusad första dagen av bara en nu fungerar de sämre. Är detta placebo eller har jag redan ökat tolleransen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in