2013-04-30, 16:30
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Kay-La
Skit i att svara på detta. Kom fram till att det nog är bäst för både mig själv och min omgivning att fortsätta använda dessa för sömnen. Känns dessutom lite omoraliskt då jag får dessa på högkostnadsskydd för mina sömnproblem. Ibland, men allt för sällan, lyckas man ta sitt förnuft till fånga!

Starkt jobbat! Har själv haft imovane på recept mot sömn, det tog inte lång tid innan man insåg att det var roligare att vara vaken på dem än att sova. När jag sedan lät några slinka ned i samband med krök gick det inte så bra. Torskade rätt snabbt på dem. Håll dig till att sova på dem herr Okej
Citera
2013-04-30, 17:24
Bannlyst
Nån som kan svara på hur bra Saroten funkar som sömnmedel om man jämför med Imovane och Stilnoct?
Citera
2013-04-30, 17:53
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Nån som kan svara på hur bra Saroten funkar som sömnmedel om man jämför med Imovane och Stilnoct?

Det fungerar inte alls om man jämför med Imovane och Stilnoct men jämför du med Valeriana
fungerar det lite bättre.

mvh
Citera
2013-04-30, 20:00
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Saroten är väl en slags antidepressiv medicin bara, zopiklon/imovane är för mig bland det bästa som finns för sömn, bättre än traditionella bensodiazpiner.
Citera
2013-04-30, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Saroten är väl en slags antidepressiv medicin bara, zopiklon/imovane är för mig bland det bästa som finns för sömn, bättre än traditionella bensodiazpiner.

Saroten är en gammal antideppresiv medicin som på senare år även har börjat användas mot kronisk smärta vilket jag får den utskrivet för, funkar riktigt bra mot smärta vad jag upplevt hittils. Den är även sömngivande i lite större mängder.

Har har du lite mer fakta att läsa om Saroten: http://sv.wikipedia.org/wiki/Amitriptylin
Citera
2013-05-02, 10:57
Bannlyst
40mg vid läggdax för att senare logga in på facebook är verkligen ingen hit.. fy fan vad man skäms såhär dagen efter när man såg vad man hade skrivit till ett gammalt ex.
Citera
2013-05-02, 19:03
Medlem
konstigkille93as avatar
Om jag tar stilnoct klockan 11 ikväll och sover 8-9 timmar (räcker för mig), kommer jag vara helt utvilad då eller fortfarande trött pga pillret?
Citera
2013-05-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Om jag tar stilnoct klockan 11 ikväll och sover 8-9 timmar (räcker för mig), kommer jag vara helt utvilad då eller fortfarande trött pga pillret?

Könner faktiskt inte till någon som blivit trött av stilnoct dagen efter De som e de positiva med att sova på imovane/stilnoct och inte andra sömn preparat
Citera
2013-05-02, 19:53
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Det är ungefär 5 timmars halveringstid, så det ska inte vara någon fara.
Sen beror det på hur många du hade tänkt ta?

Mvh!
Citera
2013-05-02, 19:57
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Det är ungefär 5 timmars halveringstid, så det ska inte vara någon fara.
Sen beror det på hur många du hade tänkt ta?

Mvh!
10 mg
Citera
2013-05-02, 20:53
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
10 mg
Det är lugnt!
Citera
2013-05-02, 22:31
Medlem
Messiahs avatar
Citat:

Helt omöjligt att svara om du kommer vara såsig när du vaknar. det beror på hur känslig du är mot just Stillisar. jag vaknar upp helt 100% även om jag ätit några stycken före sängdags. medans min ex pojkvän var en total zombie dagen efter. ungefär som vid för stor dos Theralen. zombiemode
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in