Usch, mina Stilnoct tog slut inatt...
Jag tar dem enbart för att sova, så tiden framöver kommer inte att bli rolig nu. Ringde för att förnya receptet innan idag men fick då prata med en sköterska och inte min läkare samt fick höra att det dröjer minst till tisdag innan jag eventuellt kan hämta ut nya. Det är dock inte ens säkert att jag får ut ett nytt paket innan jag har rådfrågat med min läkare. Han skrev endast ut för 30 dagar, men jag håller alla mina tummar för att jag ska få ett paket till åtminstone. Det har för övrigt gått över en månad sedan jag fick det förra receptet, så jag har tagit färre än vad som står på paketet.
Tänkte dock, om jag kommer i kontakt med honom, fråga efter Imovane istället för Stilnoct då jag upplever väldigt horribla drömmar på Stilnoct och har även fått skrämmande hallucinationer redan vid medicinsk dos av Stilnocten. Nog för att jag inte stressar upp mig eller liknande efter att jag har trippat en hel del gånger på hallucinogena droger, men jag tar ju dem just för att sova, inte för att trippa.
Tror ni att det är en dum idé att fråga efter Imovane? Min tanke är att det inte bör vara någon fara och jag flummar ju faktiskt inte på Stilnoct och tänker inte göra på Imovane heller, men sedan vet man ju inte hur läkaren reagerar. Jag vill inte bli av helt med möjligheterna till att få ens Stilnocten. Ibland är de ju sådana att om man frågar efter en viss medicin blir man per automatik missbrukare och vill enbart berusa sig på det man efterfrågar.