2013-08-15, 19:04
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Det är nog väldigt individuellt ska du se... Jag har gått på sömntabletter (Mestadels Zopiklon och Zolpidem.) i kanske 10 år i perioder. Slutar jag efter att ha ätit dem några veckor dagligen så har jag svår abstinens och insomnia att se fram emot. Många bekanta har det likadant...

Det jag menade var om man Endast äter zoppar, inte andra sömnpreparat.
Varvar man med andra sömnpiller och med stilnoct så är det en helt annan femma att sluta tvärt ju, det säger sig självt.
Citera
2013-08-16, 02:01
Medlem
jesper2013s avatar
Kan imovane förvärra HPPD eftersom man tydligen kan få hallucinationer?
Citera
2013-08-16, 11:57
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
Kan imovane förvärra HPPD eftersom man tydligen kan få hallucinationer?
Nej, det kommer bara bli bättre för dig. Bensodiazepiner verkar ju lugnande och hämmar nervceller från att överföra impulser till andra nervceller i hjärnan. Zopiklon och Zolpidem fungerar ju på samma sätt även om de verkar mer selektivt än de flesta bensodiazepiner, därav de sköna hallisar man kan få på dessa substanser. Dessa hallisar du pratar om är inget som kan förvärra din HPPD eftersom de inte framkallas av aktivering av serotoninreceptorer utan av selektiv verkan på GABAa receptorer i din hjärna. Bensodiazepiner är det enda som kan hjälpa människor som lider av HPPD vad jag förstått. Dock brukar läkare i regel inte skriva ut dessa mediciner till dessa människor eftersom de utlöst detta helvete med hallucinogena droger(användande av droger = missbruk)

Dessutom vet många läkare inte vad detta är och förväxlar HPPD med olika psykostillstånd och skriver mer eller mindre ofta ut antipsykotika/neuroleptika vilket bara förvärrar symptomen för den drabbade

Så ta du dina Zopiklon, det är ingen fara
Citera
2013-08-16, 16:37
Medlem
Bertil85s avatar
Tog två; vågade inte ta mer.
Citera
2013-08-16, 20:32
Medlem
AC1Ds avatar
3st imovane 7.5mg, och 20mg sobril tagna, inte för mycket bismak i munnen, mår riktigt bra atm.

Fan vad livet som imovanist känns bra ibland.
Citera
2013-08-16, 23:52
Medlem
jesper2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Nej, det kommer bara bli bättre för dig. Bensodiazepiner verkar ju lugnande och hämmar nervceller från att överföra impulser till andra nervceller i hjärnan. Zopiklon och Zolpidem fungerar ju på samma sätt även om de verkar mer selektivt än de flesta bensodiazepiner, därav de sköna hallisar man kan få på dessa substanser. Dessa hallisar du pratar om är inget som kan förvärra din HPPD eftersom de inte framkallas av aktivering av serotoninreceptorer utan av selektiv verkan på GABAa receptorer i din hjärna. Bensodiazepiner är det enda som kan hjälpa människor som lider av HPPD vad jag förstått. Dock brukar läkare i regel inte skriva ut dessa mediciner till dessa människor eftersom de utlöst detta helvete med hallucinogena droger(användande av droger = missbruk)

Dessutom vet många läkare inte vad detta är och förväxlar HPPD med olika psykostillstånd och skriver mer eller mindre ofta ut antipsykotika/neuroleptika vilket bara förvärrar symptomen för den drabbade

Så ta du dina Zopiklon, det är ingen fara
Tack för ditt svar!
Citera
2013-08-17, 01:33
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTranceMan
Svar du ljuger dom har sålt Imovane både nu och förut och ingen har klagat på det

Du ÄR en av dom/Den enda bakom den sidan, kom inte och bullshitta. Visa att du är en värdig aktör istället. Bete dig bra mot mig så kan jag gröna den shoppen, fixa en tråd osv och fixa iväg samples och skicka iväg ordrar så kommer det komma in gröningar.

Skicka mig ett pm är du snäll
Citera
2013-08-19, 22:56
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allavetdinipadress
Fråga.
Jag vill köpa Imovane/Dormidina för att sova gott. Jag gillar att sova gott. Jag är inte ute efter rus. Fick utskrivet 10 st Imovane tabletter av min husläkare. Dom räcker ett tag. Men sedan orkar jag inte ringa o stå med mössan i hand igen.
Vet att det finns 100 trådar om var man kan köpa ditt o datt för att bli hög osv. Det är jag ointresserad av. Jag orkar inte plöja igenom alla dessa pundar-trådar.
Snälla, om ni vet, ge mig tips om var jag kan köpa Imovane eller Melatonin säkert på nätet utan att "göra en Kicki Danielsson"

Imovane (zopiclon) är ju en insomningstablett medan Melatonin är ett ämne kroppen själv tillverkar. Melatonin borde väl vara hur lätt som helst att få utskrivet då det inte är beroendeframkallande.
Har dock prövat och tyckte det sög. Numera har jag zopiclon 7,5 mg-15 mg för att få fatt på sömnen.
Händer dock att jag vaknar en 3-4 timmar efter insomning och har svårt att somna om.
Dessutom är metallsmaken i munnen ganska gräslig.

Du gör ju en "Kicki Danielsson" om du beställer receptbelagda läkemedel som blir tagna av tullen eller så. Har tyvärr ingen aning om det finns någon internetsida som säljer inom Sverige, där jag inte bor.
Citera
2013-08-20, 02:54
Medlem
qhz.s avatar
Käkar bara vanliga Zopiklon pilum 5mg i vanliga fall. Nu poppade jag tre stillisar 10mg x 3.

Händer inte mycket och sova är det sista jag funderar på nu.
Citera
2013-08-20, 17:34
Medlem
takeitchills avatar
Efter cirka 3-4 timmar kanner jag typ ingen effekt alls av imovanen. Gar imovanen ur kroppen sa pass snabbt eller?
Citera
2013-08-21, 06:42
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Efter cirka 3-4 timmar kanner jag typ ingen effekt alls av imovanen. Gar imovanen ur kroppen sa pass snabbt eller?

Ja, jag vaknar ofta en tre-fyra timmar efter att jag somnat. Det är ju ett insomningspiller med kort verkningstid. Somnade vid tre och vaknade vid sex nu imorse..finsk tid.
Citera
2013-08-21, 11:41
Medlem
Rewindings avatar
Har tagit Stilnoct 10mg till natten 1-3 dagar i veckan ett par månader nu, gjorde ett misstag och råkade ta 10mg extra en kväll nyligen under lite flummande omständigheter. Nu fungerar inte längre 10mg utan enbart 20mg och jag undrar hur lång tid det lär ta innan jag kan gå ner till 10 igen?

Försöker numera att ta max 2ggr veckan, ska ta ikväll och skippa resten av denna veckan och fram tills fredag i nästa. Tror ni att det räcker eller ska jag försöka hålla mig längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in