2013-04-14, 21:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Det är just Zopiklon som är dem elaka Z-analogsmonsterna när det kommer till "abs", Zolpidem är en sömnmedicin och helt enkelt inte samma sak som benso, fast visst är dem beroendeframkallande, båda två.

Menar du att Zopiklon är mer beroendeframkallande än Zolpidem eller vad menade du?
Citera
2013-04-14, 22:52
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Städade min lägenhet idag o hittade en ask 10 mg Zolpidem, över 4 år gammalt recept.

Ska avnjutas någon dag.
m
Låter soft gillar du mer stilnoct än imovane? Jag gillar imovane mer så jävla ångest dämpande
Citera
2013-04-15, 00:15
Medlem
Jag har kommit över en stor mängd Boosters som innehåller koncentrerad naringin och bergamottin. Va VÄLDIGT skeptisk i början att de skulle fungera. Men ja kan LOVA att det verkligen gör det!
Dessutom är de helt lagligt att både sälja ,köpa och inneha dessa tabletter och de kostar runt 5:- styck!! Själv har jag boostat Imovane, Stesolid, Sobril, Imovane, Subutex och Xanor och i alla dessa fall kunnat gå ner i halv dos för samma effekt! Tror ni mig inte så skicka ett PM så förklarar jag GÄRNA mer hur och framförallt ATT det fungerar!!!

/Som
Citera
2013-04-15, 16:24
Medlem
Ferozs avatar
Jag har fått Stilnoct 10mg utskrivet från läkaren för sömnproblem för ca 2 veckor sedan. Var inte så insatt i vad stilnoct gjorde med en, så jag tog ett piller och tänkte slötitta på en film tills jag blev trött, filmen tog slut efter ca en timme och jag var inte det minsta trött,
så jag fick för mig att en till borde skicka mig till sängs, vaknade dagen efter med minneslucka och jag hade tagit 6st?! piller under natten och mobilen var full med bilder på mig, lampor osv hade även skrivit till en att jag inte kunde sova med extremt mycket stavfel (tänk 1flaska vodka fylle sms) såhär i efterhands minns jag att jag försökte slåss med flygande böcker och att jag letade efter svarta växter i skåpen..

Jag går även hos en psykolog sen en tid tillbaka för min depression/ångest när jag är ute, har inte fått någon medicin för det än (har inte frågat heller)

så tänkte fråga går det att använda stilnoct under dagen för att slappna av och tex vara social ute i stan (utan att få den hemska minnesluckan) för att sedan ta en-två st innan man ska sova för att kunna gå upp tidigt på morgonen och jobba?
Citera
2013-04-15, 17:10
Medlem
Ferozs avatar
Kan man käka 3-5st under dagen för att dämpa sin ångest och samtidigt inte flippa ur med att möblera om huset för att senare till kvällen avsluta med 1-2st i sängen och somna?
Citera
2013-04-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
Kan man käka 3-5st under dagen för att dämpa sin ångest och samtidigt inte flippa ur med att möblera om huset för att senare till kvällen avsluta med 1-2st i sängen och somna?
Själv är jag väldigt rädd för att äta dom under dagtid.Jag tror att man då snabbt bygger upp en tolerans och då funkar dom tll slut inte för insomning.Som insomningstablett har dom funkat perfekt för mig flera år
Citera
2013-04-15, 19:36
Medlem
Risplockarns avatar
Har en fråga, är imovan lite som CB, alltså att man aldrig får tillbaka den effekten man fick i början? Jag har knaprat tusentals imovan, och det var ett år sen sist ungefär. Om jag tar en halv eller en hel 7,5 nu, kommer jag bli flummig? Då jag har t.ex hallucinogener liggande, som jag absolut inte vill ta under påverkan av imovan, vill jag inte bli besökt av tomten. Är det safe att ta en halv/hel, utan risk för att jag kommer göra något dumt som att stoppa i mig en lapp, eller kommer tolerans vara precis som i början? Vill bara bli avslappnad, ångestfri och skön.
Citera
2013-04-15, 20:32
Medlem
Ferozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Själv är jag väldigt rädd för att äta dom under dagtid.Jag tror att man då snabbt bygger upp en tolerans och då funkar dom tll slut inte för insomning.Som insomningstablett har dom funkat perfekt för mig flera år
har ätit en 10a karta nu, och hade tänktr lägga mig efter 22, tror ni det skulle vara något möljlit att utföra?
Citera
2013-04-15, 20:38
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Har en fråga, är imovan lite som CB, alltså att man aldrig får tillbaka den effekten man fick i början? Jag har knaprat tusentals imovan, och det var ett år sen sist ungefär. Om jag tar en halv eller en hel 7,5 nu, kommer jag bli flummig? Då jag har t.ex hallucinogener liggande, som jag absolut inte vill ta under påverkan av imovan, vill jag inte bli besökt av tomten. Är det safe att ta en halv/hel, utan risk för att jag kommer göra något dumt som att stoppa i mig en lapp, eller kommer tolerans vara precis som i början? Vill bara bli avslappnad, ångestfri och skön.

Jag skulle inte säga att det är likadant. Imovane är ganska förutsägbart, precis som opiater, benso, tjack och mycket annat. Hallucinogener och semi-hallucinogena preparat såsom cannabis är betydligt mer oförutsägbara och anpassningsbara. Jag kommer aldrig kunna återuppleva min första spliff, men min första imovane tittar fram varje gång jag förnyar mitt recept.

Stilnoct är mer åt det oförutsägbara däremot. Hursomhelst har jag svårt att tro att tomten tittar fram efter bara ½-1 tablett, eller? En sån lite mängd gör en knappast omdömeslös. Snarare lugn och oproblematisk. Fast då gäller det att du håller dig till den mängden också, naturligtvis. Annars är kartan slut och tripparna väck imorgon. Men det antar jag att du är medveten om.
Citera
2013-04-15, 20:53
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Har käkat imovane i drygt två år. Inte varje natt för att slippa tolerans, men jag har kanske snittat 5x5mg i veckan. Tar nästan aldrig mer än 7,5mg per kväll.
För några år sedan blev jag helt sänkt på 10mg stilnoct. Fick för någon månad sedan tag i stilnoct igen, helt utebliven effekt på 10mg;/ kunde inte ens somna.
Året innan blev sängen till en båt på ett stormigt hav, nu krävdes det 20mg bara för att somna.

Vet att dessa två preparat har korstolerans, men jag trodde 10mg stilnoct var ganska mycket starkare än 5mg imovane?
Hur som helst så är det väldigt trisst att den hypnotiska effekten avtagit helt. Samma med imovane där, ingen hypnotisk effekt längre att tala om. Fick tidigare hallucinationer på endast 7,5mg
Citera
2013-04-15, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganso
Har sömnproblem och tänkte testa stilnoct och se om de hjälper men man måste väl få det utskrivet på recept? Finns det inget nätapotek eller någonstans i Skåne man kan köpa det?

Ingen?
Citera
2013-04-15, 21:38
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganso
Ingen?

Nej, det är enligt mig ganska svårt att få tag på på svarta marknaden, även om det såklart existerar.

Gå till läkaren istället, krävs några besök men när du väl fått recept på det så går det lättare för varje gång enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in